Tbird vs Palomino

Pagina: 1
Acties:

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

Topicstarter
Nou vraag ik me af...hoeveel verschil zit er nou tussen een bijv...TB 1400 en een P.mino 1400 qua snelheid....procentje of 10 misschien??

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

Verwijderd

beetje niet veel

Verwijderd

En daarnaast ondersteunt de Palomino core SSE instructies, waardoor veel Intel-geoptimaliseerde software het op de Palomino nog eens beter doet dan op een Thunderbird.

De Thoroughbred krijgt afgezien de die-shrink voor zover bekend geen performance-verbeteringen t.o.v. de Palomino.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Hier en hier heb je twee reviews over een 1.4GHz Palomino vergeleken met een 1.4GHz Thunderbird :) Zo zijn er vast wel meer te vinden. De Palomino is sneller, soms is de 1.33GHz Palomino zelfs sneller dan de 1.4GHz TB, maar dat hangt natuurlijk af van de toepassing.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

In XP termen zit het zo, een XP 1800+ zou zo snel zijn als een T-bird op 1800 Mhz (die niet bestaat). In principe zou een 1400+ palomino zo snel moeten zijn als een t-bird 1400... Alleen bestaat die 1400+ palomino volgens mij niet (onderklokken?).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Nou zoveel verschil dat het duidelijk merkbaar is in gewoon windows!! Loopt gewoon net wat fijner..

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Op donderdag 09 mei 2002 15:36 schreef W3ird_N3rd het volgende:
In XP termen zit het zo, een XP 1800+ zou zo snel zijn als een T-bird op 1800 Mhz (die niet bestaat). In principe zou een 1400+ palomino zo snel moeten zijn als een t-bird 1400... Alleen bestaat die 1400+ palomino volgens mij niet (onderklokken?).
Ehm, die 1800+ shit is een vergelijking met een P4, niet met een TBird :?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 09 mei 2002 16:07 schreef Silicon Error het volgende:

[..]

Ehm, die 1800+ shit is een vergelijking met een P4, niet met een TBird :?
Trap er nou niet in, mensen zijn die vergelijking gaan maken omdat dat toevallig ook een klein beetje op elkaar leek. Maar het is en blijft een vergelijking met de t-bird! Die rating is geen vergelijking met de P4!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01
Op donderdag 09 mei 2002 16:13 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Trap er nou niet in, mensen zijn die vergelijking gaan maken omdat dat toevallig ook een klein beetje op elkaar leek. Maar het is en blijft een vergelijking met de t-bird! Die rating is geen vergelijking met de P4!
wel :)

alleen AMD gaat dat natuurlijk niet toegeven, dus daarom zeggen ze dat het een vergelijking met de Tbird is.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 16:13 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

inderdaad, die rating is er voor om te laten zien hoe ver ze zouden zijn in MHz mbt de T-Bird

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Palomino heeft data prefetch wat naast SSE ook aardig aan performance winst kan leveren in bepaalde applicaties.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:27

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op donderdag 09 mei 2002 16:23 schreef MaStEr[D] het volgende:

[..]

inderdaad, die rating is er voor om te laten zien hoe ver ze zouden zijn in MHz mbt de T-Bird
Nou, pak maar eens een paar Tbird en Palomino benchmarks, maak daaruit een gemiddelde en vergelijk die met elkaar. Je zult zien dat die rating never nooit in de pas loopt met het relatieve performance verschil tussen de Palomino en Tbird.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 16:23 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

wel :)

alleen AMD gaat dat natuurlijk niet toegeven, dus daarom zeggen ze dat het een vergelijking met de Tbird is.
exact.
vergelijking met p4 klopt veel meer.

trouwens ik heb advertenties gezien waarin p4-2000 pc's werden aangeduid met '2000 echte Megaherz!' Expert ofzo.

trouwens, in het laatste foldertje van de Megapool stonden alleen maar AMD based pc's. nog nooit eerder gezien.

Verwijderd

ze zeggen , naar ik d8 , 10-15% op dezelfde kloksnelheid , maar ik kan het natuurlijk mis hebben

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 09 mei 2002 16:36 schreef Femme het volgende:

[..]

Nou, pak maar eens een paar Tbird en Palomino benchmarks, maak daaruit een gemiddelde en vergelijk die met elkaar. Je zult zien dat die rating never nooit in de pas loopt met het relatieve performance verschil tussen de Palomino en Tbird.
Niet :?

Als ik vergelijk op madonion ORB klopt het redelijk... Een athlon 1.4 en een XP 1500+ (13.33) is haast hetzelfde..

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:27

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Bij de lager geklokte XP's klopt het nog wel redelijk, maar het verschil wordt steeds groter narmate de ratings toenemen.

Stel:
1500+ Palomino = 1,33GHz Tbird => verschil 12,5%
2100+ Palomino = 1,73GHz Tbird => verschil 21,2%
Pagina: 1