Toon posts:

Cistron Modem niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alles van cistron ingesteld en opgezet.
Ik heb het mailtje gekregen dat in orde is en het het zou moeten doen, alleen het doet het niet.

De volgende lampjes branden op de modem:
G.DMT
1 M
ADSL
ETH
(en power natuurlijk)

Dus het lijkt mij dat alles het zou moeten doen.
Alleen als ik naar de modem surf (via 10.0.0.138, stond op cistron homepage) kan hij hem niet vinden en internet doet ook geen drol.

Kan iemand me helpen, ik heb de search al gebruikt maar daar kwam niets uit.
bedankt

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:08

Crazy D

I think we should take a look.

Geen oplossing, maar check cistron.broadband eens. Ook al is Cistron officieel dicht vandaag, grote kans dat als je daar (of in 1 van de cistron.* newsgroepen, of in de cistron IRC channel (zal wel #cistron zijn :)), er wel wat helpdeskers rondhangen (die gasten hangen daar om de meeste weirde tijden rond) dus misschien kan iemand je daar wel ff helpen.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 14:51 schreef Crazy_D het volgende:
Geen oplossing, maar check cistron.broadband eens. Ook al is Cistron officieel dicht vandaag, grote kans dat als je daar (of in 1 van de cistron.* newsgroepen, of in de cistron IRC channel (zal wel #cistron zijn :)), er wel wat helpdeskers rondhangen (die gasten hangen daar om de meeste weirde tijden rond) dus misschien kan iemand je daar wel ff helpen.
wat voor irc server moet ik dan hebben?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:21
Kan je het modem ook niet pingen? Misschien een andere NIC proberen als je die hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 14:59 schreef Pc123 het volgende:
Kan je het modem ook niet pingen? Misschien een andere NIC proberen als je die hebt.
nope heb ik niet

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:08

Crazy D

I think we should take a look.

Op donderdag 09 mei 2002 14:54 schreef Spike het volgende:
Uh geen flauw idee eigenlijk, ik irc niet (weet nog net dat #cistron een channel wordt genoemd :P), maar zoek eens met groups.google.com in de cistron.* newsgroep, het lijkt met dat het daar wel ergens te vinden is :)

Exact expert nodig?

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op donderdag 09 mei 2002 14:54 schreef Spike het volgende:

irc.cistron.nl natuurlijk :)

Verwijderd

werkt die netwerkkaart wel?
kun je wel pingen naar je modem? Misschien is je netwerkkaart overleden.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Je haalt twee dingen door elkaar. Dat naar 10.0.0.138 gaan is voor het instellen van een Alcatel Speedtouch modem.
Gezien de lampjes die jij opnoemt heb je echter een Allied Data Copperjet modem.
Die is al door Cistron voor je ingesteld (en heeft zelf ook geen IP adres dus je kunt hem niet per browser benaderen en hem ook niet pingen)

Je moet gewoon de netwerkkaart waar de modem aanhangt (niet via hub aan het netwerk met meedere pc's!) instellen voor DHCP, dan wordt automagisch je IP adres toegewezen en kun je internetten :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 16:32 schreef Operations het volgende:
Je haalt twee dingen door elkaar. Dat naar 10.0.0.138 gaan is voor het instellen van een Alcatel Speedtouch modem.
Gezien de lampjes die jij opnoemt heb je echter een Allied Data Copperjet modem.
Die is al door Cistron voor je ingesteld (en heeft zelf ook geen IP adres dus je kunt hem niet per browser benaderen en hem ook niet pingen)

Je moet gewoon de netwerkkaart waar de modem aanhangt (niet via hub aan het netwerk met meedere pc's!) instellen voor DHCP, dan wordt automagisch je IP adres toegewezen en kun je internetten :)
ah.........
Ik ga het nog eens proberen

Verwijderd

hoi ook een cistron gebruiker hier heb je wel de utp cross kabel gebruikt en is je verbinding wel al helemaal opgeleverd welke stap sta je
veel plezier ermee

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op vrijdag 10 mei 2002 15:10 schreef dedoder het volgende:
hoi ook een cistron gebruiker hier heb je wel de utp cross kabel gebruikt en is je verbinding wel al helemaal opgeleverd welke stap sta je
veel plezier ermee
Op donderdag 09 mei 2002 13:52 schreef Spike het volgende:
Ik heb het mailtje gekregen dat in orde is en het het zou moeten doen, alleen het doet het niet.

Verwijderd

heel vreemd zou toch nog een bellen met de helpdesk
en gebruik de rode utp kabel je heb toch niet per ongeluk de soft key ingedrukt he zo ja zitten er weer fabrieks instellingen in je modem als het nog niet werkt kun je ook alles invullen van cistron bij je netwerkkaart die gegevens heb ik voor je

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:22
Op donderdag 09 mei 2002 13:52 schreef Spike het volgende:

De volgende lampjes branden op de modem:
G.DMT
1 M
ADSL
ETH
(en power natuurlijk)

Dus het lijkt mij dat alles het zou moeten doen.
Alleen als ik naar de modem surf (via 10.0.0.138, stond op cistron homepage) kan hij hem niet vinden en internet doet ook geen drol.

Kan iemand me helpen, ik heb de search al gebruikt maar daar kwam niets uit.
bedankt
Uhm... zo te zien heb je een Allied Data modem...?
Maar 10.0.0.138 bla bla gedoe hoort bij een Alcatel modem. Allied Data heeft geen IP adres omdat het een bridge is. gewoon aansluiten die zooi, je PC op DHCP zetten en je moet IP krijgen :) en dus kunnen internetten. Met modem hoef je niks te doen.
Pagina: 1