Toon posts:

Vcore omlaag punten omhoog .

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat over na te denken om Vcore te verlagen van mijn Duron 1,2 ghz . Dus heb ik het maar gedaan van 1,75 ( default )naar 1,6 V . Toen heb ik even 3d mark 2000 gedraaid om te zien of het stabiel is . Ik kreeg toen 6560 ( normaal hoger : seagate HD 40 gb kapot nu maxtor 4 gb geleend ) . Toen heb ik 3d mark nog een keer gedraaid maar dan op 1,75 V default mode dus . Op die voltage kreeg ik 6490 punten . Weten jullie hoe het komt . O ja nog vraagje is het schadelijk als Vcore verlaagt bijv. de levensduur . Alvast bedankt .

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Die 70 puntjes vallen gewoon onder de onnauwkeurigheid van 3D Mark, heeft niets met je vcore te maken :)

En die lage vcore is niet schadelijk. Als je pc gewoon stabiel loopt zou ik em zo laag mogelijk zetten (ivm temperatuur).

Verwijderd

Topicstarter
Thx Pollewob ik heb nu op 1,5 v staan zonder problemen .

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
1,5?
En stabiel?
Hoeveel warmte verschil?

March of the Eagles

Verwijderd

Ik verander nixaan me settings als ik en geen te warme proc heb en geen instabiel systeem....

• Pollewob
  • Niet online
Idd is 1,5v wel heel erg laag. Kan me bijna niet voorstellen dat jouw pc nu nog stabiel is.

Draai eens een tijdje een }:O of, nog beter, Burnk7. Daarmee kan je echt goed testen of je cpu nog stabiel zn werk kan doen :)

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Op donderdag 09 mei 2002 18:39 schreef Acronymos het volgende:
Ik verander nixaan me settings als ik en geen te warme proc heb en geen instabiel systeem....
Even beetje off-topic maar wat versta je onder een niet té warme cpu? Ik heb nl. sinds gisteren een Duron 1,2Ghz op een ECS K7S5A plankje met een Artic Cooling 2500 (zgn. Super Silent maar is dat absoluut niet!) koeler en een drupje koelpasta. Cpu wordt in SpeedFan en in Bios 52 graden celcius! Dat lijkt mij best wel warm terwijl alles standaard is ingesteld of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Nog beter ik heb nu Vcore op 1,4 V staan en loopt helemaal niet vast tijdens Quaken . idle 32 , fulload 35 . :) O ja Pollewob ik heb die Burnk7 gedownload maar als het wil installeren doet het helemaal niets en wat bedoel je met }:0 . Mijn os XP Pro NL .

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 13:31
Dat progje zorgt ervoor dat jouw cpu 100% belast wordt. Draai maar een halfuurtje burnk7 en kijk maar eens hoe warm jouw cpu wordt.

Maar nog een test, kun jij 3dmark2000 / 2001 in een loop bijvoorbeeld 5 keer draaien zonder dat het systeem crashed?

• Pollewob
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 21:24 schreef KT het volgende:
ik heb die Burnk7 gedownload maar als het wil installeren doet het helemaal niets
Het lijkt alsof er niets gebeurd, maar laat dat zwarte dosachtige scherm maar eens een tijd openstaan en houd de temperatuur van je cpu in de gaten.

Wedden dat er wel wat gebeurd ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hee Pollewob ik heb die Burnk7 een halfuurtje gedraaid maar mijn pc is niet vastgelopen . O ja temp. is wel omhoog gegaan : 37 .

Verwijderd

HO HOO,,

ik zou hem niet TE Laag zetten.
Ik zelf een keer een Celeron 333 gehad en daarbij was ik een beetje aan het experimenteren met de VCore. Standaard 2 volt, maar ik kon hem stabiel laten lopen op 1.35 volt.
Toen dacht ik van.........hoe lager hoe beter, maar toen ik die Celeron wilde overclocken moest het voltage natuurlijk omhoog, maar als ik over de 1.65 volt ging dan starte de computer niet mere op.

Het leek dus wel of ik een ethiopier van mijn CPU had gemaakt die gewend was weinig te eten en bij een normale voeding het loodje legt :?

Dit ding loopt nu nog steeds stabiel zolang het voltage maar ongehoord laag blijft.
Echt weird.
Pagina: 1