Toon posts:

PC doet het niet meer, wat nog te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het zit zo. Die PC draaide 24/7 op een gegeven moment hing het beeld helemaal vast. dus deed niks meer, en de oranje led voor bleef aan. Toen wilde ik de PC resetten maar gaf hij helemaal niks meer.

De dingen die ik getest hebben die werken:
-100GB HD
-CDRW/DVD combo
-C3 CPU
-SD-ram geheugen
VGA kaart is onboard, dus kan ik niet testen.

Je hoort de HD opsarten, en de fans starten, de led op de CDRW gaat branden. maar voor de rest niks, de oranje led die normaal af en toe knippert en die bij het hangen van de PC bleef branden laat helemaal niks meer van zich zien. Ik denk dat de knipperende oranje led de HD-led is, omdat deze veel knipperde als er veel HD activiteit was. maar de HD doet het nog, die heb ik getest in de andere PC, ik krijg nog niet eens es een POST meer te zien :'(

Help me please, ik heb deze barebone in duitsland besteld, bij een online winkel, dus garantie wordt moeilijk :(

Verwijderd

het lijkt erop dat je mobo of je beeldkaartje kapot is.
Zou ff testen met een andere videokaart.

Verwijderd

Misschien ff je CMOS resetten, door middel van het kortsluiten van de CMOS pinnetjes (meestal in de buurt van je batterij).

Verwijderd

het is waarschijnlijk je beeld. Je moet er ff een pci kaartje inhangen. Bios clearen helpt idd ook nog wel eens. Als dat het niet is is misschien je hele mobo naar de knoppen.. ;*

Verwijderd

of er even een pc speakertje (zo'n inbouw ding) op aansluiten (tenzij je dat al hebt natuurlijk). Dan kun je namelijk aan de piepen die ie dan hopelijk geeft horen wat er mis is.