Toon posts:

abit bp-6 celeron 4466

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kep hier bovenstaand systeem.
maar ik wil 133 mhz ram erbij kopen en dan de bus op 133 zetten en de cpu multi. naar beneden halen.
kan dat? en eeft dat slechte gevolgen voor cpu's?

Verwijderd

Een Celly 4466Mhz heeft een multiplier van 44,66... Met 133Mhz FSB krijg je dus: 5940Mhz, denk niet dat je celly dat trekt..:)

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 02:38
??? ik neem aan dat het gaat om een celly 466? 133 MHz fsb kan je bij een celly volges mij wel vergeten. ik denk dat ie niet veel verder dan 100 komt.

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 02:38
nou, on second thought... mijn pentium1 draaide trouwens ook superstabiel op 100 MHz, ipv 66 dus je kunt het proberen, wel eerst ff de multiplier omlaag halen, anders post hij niet denk ik. als hij vastloopt oid kun je het voltage verhogen, maar hou je cpu temp wel in de gaten. Dit zijn mijn oc-results voor m'n ouwe p200 en 233 mmx:

p200: post op 300, daarna crash, voltage op 3.5v gezet en kom in windows, maar unreal crasht na een paar minuten.

p233: idem

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Wat jij wilt is geen probleem.....Als je de multiplier lock van je celeron af kan krijgen.

Mocht je dat op een of andere manier lukken, laat het me dan even weten. De rest van de wereld is het namelijk de laatste 2 jaar nog niet gelukt.......

Je zit dus vast aan de mulitplier, en kan alleen met de busspeed werken. 75 MHz is haalbaar, 83 waarschijnlijk al niet meer, wellicht nog wel met superkoeling (peltier, waterkoeling)

Herman
www.waterkoeling.nl

Verwijderd

bovenstaand , verkoopje aan het regelen..??

ik heb ook een bp6 gehad, en de fsb van een celeron is 66mhz, 133 lijkt mij erg onmogelijk.ik heb hem met goede koeling en voltage up nooit boven de 83,3mhz fsb gekregen.

Verwijderd

133 MHz SDRAM is voor een celeron onzin. Het prijsverschil met PC 100 SDRAM is echter niet zo groot, zodat het geen slechte investering is vooral als je in de toekomst nog eens een PIII aan wil schaffen.
Pagina: 1