Help! Ik heb geprobeerd een image te maken van mijn harde schijf, maar dat ging mis.. alle data staat er nog op, maar de FAT is kapot.. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>maar de FAT is kapot.. [/quote]In de FAT staan de lokaties van de bestanden. Als deze beschadigd is, kunnen de bestanden niet hersteld worden. Naar mijn weten maakt windhoos ook geen backup van de FAT.
Je hebt altijd 2 FATS die identiek moeten zijn.. als er 1 beschadigd is door bijv. bad sector dan kan ie gerepareerd worden door de secondairy FAT...
Als het goed is zou Scandisk um gewoon moeten kunnen repareren.. doe dat wel ff in dosmodus.. denk dat dat bij FAT's reparatie veel beter is.. suc6!!
Als het goed is zou Scandisk um gewoon moeten kunnen repareren.. doe dat wel ff in dosmodus.. denk dat dat bij FAT's reparatie veel beter is.. suc6!!
Als dat uiteindelijk niet lukt zijn er altijd nog programma's zoals PowerQuest Lost & Found en Ontrack EasyRecovery.
Byteripper.
[Edit: Links openen in nieuwe browsers]
Byteripper.
[Edit: Links openen in nieuwe browsers]
Doe dit alleen als al het andere niet lukt:
Ga naar FDISK, schrijf alle partitiegegevens op, verwijder alle partities, maak ze opnieuw aan. Tussendoor EN achteraf NIET formatteren en/of rebooten.
Dit werkte voor mij, maar in theorie is het onmogelijk. Doe dit dus alleen als al het andere niet lukt!!
Ga naar FDISK, schrijf alle partitiegegevens op, verwijder alle partities, maak ze opnieuw aan. Tussendoor EN achteraf NIET formatteren en/of rebooten.
Dit werkte voor mij, maar in theorie is het onmogelijk. Doe dit dus alleen als al het andere niet lukt!!
Bloed, zweet & koffie