DVD resoluties en verhoudingen

Pagina: 1
Acties:

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2025
Gewoonlijk staat m'n beeld op een 4:3 verhouding van 1280*960. DVD's zien er OK uit behalve dat het zo weinig beeldvullend is natuurlijk. Als ik het grotere formaat film kies lijkt de kwaliteit opeens minder (met maar twee DVD's geprobeerd, The Matrix en Rush Hour.

Anyway, Als ik de computer op 1600*900 laat draaien, vullen DVD's de boven-en onderkant van het beeld een stuk meer, 1/3 meer beeldvulling lijkt het ongeveer.

Ik vraag me af of het beeld dan nog wel de juiste verhoudingen heeft, of wordt het DVD -beeld , net als je desktop, uitgerekt?

-ik heb moeite met zien of het beeld uitgerekt is of niet.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
tell me 2 people plz :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-03 14:10
Ik denk dat het dan niet meer de juiste verhoudingen heeft. Je monitor heeft een verhouding van 4:3 terwijl je resolutie een verhouding van 16:9 heeft. Op een 4:3 monitor is het heel normaal dat je echt enorme zwarte balken hebt bij een 16:9 DVD.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:49

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

natuurlijk is de verhouding fout. wat zou er anders moeten gebeuren als de zwarte balken dunner worden ? je kan wel met sommige players links en rechts een stuk van de film knippen om het minder breedbeeld te maken maar of dat nou zo goed idee is. kijk gewoon de film zo als die gemaakt is.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.