Toon posts:

plz help pc start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Me vorige voeding had ik doorgefikt dus ik koop een nieuwe 400 WaTT voeding. Ik zet de voeding in me kast, zet de
3× ccfl @ blacklight ook op een molex vast rood - geel, zwart - zwart 3 van die kabeltjes in zo een molex gepropt, zet een molex op me cdrom, brander, HD, en zo een dingetje op me diskettedrive.
Ik doe me Pc aan, en hij werkt perfect.
Dus nu doe ik mun Pc uit, en ik ga ff me brander maken.
Ik had ook nog met mun brander daarvoor gekloot, er hoorde zo een klein "aandraai" elestiekje in, en die zat er niet in. Ik zet er zo een "vervang" elestiekje in, dus hij hoort dan optimaal te werken.

Kep me brander gemaakt, en ik zet em erin, de ccfl prop ik er nog ffies beter in met een pincet (is van ijzer). Alles aangesloten, ik doe me PC aan en N I X. Dit probleempie had ik ook met mijn vorige voeding.

Ik druk op de aan kop van mun PC, cooler draait, geen beeld, en hij start gewoon niet op. HEb ik een molex gemolt met dat pincet ofsow of iets anders, want deze voeding is splinter nieuw en ik denk toch dat er iets mis moet zijn met de stroom toevoer.

BTW het is de PSU 400 Watt P4/AMD ATX Macron CE2001 TUV.
Comp: AMD 1.1 ghz, 46 GB @ 7200 rpm, gf2 32 ddr gts, netwerkkaartje, brander, cdrom, diskette, a3d geluidskaart.

Verwijderd

Ik denk dat je maar eens moet beginnen met systematisch foutzoeken. Kabels los, alleen mobo proberen, dan de rest toevoegen.

Verwijderd

Topicstarter
dat klopt allemaal wel.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Op donderdag 09 mei 2002 12:58 schreef Thug_powah het volgende:
dat klopt allemaal wel.
Je wilt niet geholpen worden, of wel? |:(

Verwijderd

Topicstarter
ik zet net alleen de kabel voor de mobo erop en nog nix, het lijkt mij dat de voeding naar ze moer is ofsow toch?

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 23-11-2025
Op donderdag 09 mei 2002 13:03 schreef Thug_powah het volgende:
ik zet net alleen de kabel voor de mobo erop en nog nix, het lijkt mij dat de voeding naar ze moer is ofsow toch?
Of je mobo.... test eens deze voeding op een ander bordje..

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Als je cpu fan gewoon draait, zal er wel niets mis wezen met je voeding. Controleer eerst maar is je moederbord settings. Wellicht even alles met jumpers instellen, mocht je dat nog niet gedaan hebben.

Meestal duidt het geen wat je beschrijft op een systeem dat te ver is 'geoverclocked'.

Mocht ook dit het niet zijn, dan alles één voor één opnieuw aansluiten en kijken waar het mis gaat.

Succes!

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

• EsCo
  • Laatst online: 23:42
Probeer eens je cmos te resetten met een jumpertje... Misschien dat dat helpt?

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Topicstarter
ik wil niet te noob klinken maar wat is cmos, en jumpers

(soz voor deze n()()bisch vraagie)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:24

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
cmos is je bios
en jumpertjes zijn van die kleine pinnetjes op je moederbord.
Het lijkt me trouwens niet je cmos, maar eerder dat je cfl kortsluiting maakt of je brander koppel die eens af en probeer het nog eens. IIg is het probleem gekomen nadat je dat deed, dus check dat.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
de ccfl heb ik al uit me pc gerot (voorlopig), de brander is niet eens aangesloten, de cdrom alleen.

De voeding doet het gewoon, ik heb de Tip nageleeft van degene die ut had gepost, dat k me voeding op een andere Mobo moest testen. Ik zit nu op een PII 350 mhz met de 400 WaTT voeding erin, dus het ligt niet aan de voeding.

Ik ga nu ff met die cmos en jumpers aan de gang incl bios baterij er ff uit.

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds nix, denken jullie mobo kapoet ?

Verwijderd

Topicstarter
btw het is een
A7V JumperFree PC133/VC133 200 MHz FSB AGP Pro/4X Socket A Motherboard. VIA Apollo KT 133 Chipset

"quote van handleiding boekkie"

Owja ik kan nix vinden over Jumper, ik lees ut boekie nog ff door, maar plz tips :D:)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

OCE->OH
En die andere gaat op slot

Verwijderd

Topicstarter
jah soz van die andere, daar kreeg ik geen reacties, dus da waz nuttel00z.

[\ontopic]

Jumpers hoe te resetten ?

[ontopic]

Verwijderd

Heb je al geprobeerd je mobo zo kaal mogelijk op te starten. Dus alleen voeding, mobo, cpu+fan, ram en vga.
Als je beeld krijgt, dan ligt het niet aan je voeding.
Zorg er ook voor dat je IDE schijven en FD niet aangesloten zijn op voeding en IDE BUS.:+

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 14:35 schreef xs2com het volgende:
Heb je al geprobeerd je mobo zo kaal mogelijk op te starten. Dus alleen voeding, mobo, cpu+fan, ram en vga.
Als je beeld krijgt, dan ligt het niet aan je voeding.
Zorg er ook voor dat je IDE schijven en FD niet aangesloten zijn op voeding en IDE BUS.:+
uuh meneertje, rustig lezen van een topic is een schone zaak, ik zei al dat ik de voeding getest had en dat die perfect werkt, het probleem ligt dan ergens op het moederbord maar wat/waar/hoe. ??

HelP ~!~!@!

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 14:43 schreef Thug_powah het volgende:

[..]

uuh meneertje, rustig lezen van een topic is een schone zaak, ik zei al dat ik de voeding getest had en dat die perfect werkt, het probleem ligt dan ergens op het moederbord maar wat/waar/hoe. ??

HelP ~!~!@!
Hey doe ff relax man, ik wil gewoon ff wat duidelijkheid dat je nu wel of geen beeld hebt. Ik vraag me dan ook af of je wel goed geholpen wilt worden. :-)

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 14:20 schreef Thug_powah het volgende:
jah soz van die andere, daar kreeg ik geen reacties, dus da waz nuttel00z.

[\ontopic]

Jumpers hoe te resetten ?

[ontopic]
Om je CMOS te resetten moet je ff pagina 55 van je handleiding lezen. Je moet even de pinnetje bij je batterij ff kortsluiten met een jumper. Eerst stroom uit, ATX-stekker uit je mobo, CMOS resetten dmv jumper, ATX stekker weer aansluiten op mobo, PC aan en in de bios ff je instellingen goed zetten.

• Total-Control
Ik zei jumpers, maar je moet natuurlijk ook de dipswitches goed zetten. Dispswitches zijn die kleine blokjes met van die mini schuifschakelaartjes. Verder zou je ook nog eens een andere videokaart kunnen proberen; wellicht dat je huidige bij toeval defect is geraakt.

O ja, verder kunnen de volgende onderdelen nog defect zijn:
geheugen en/of cpu. Hoor je nog piepjes of iets anders als je hem aan zet?

Hoi.

Verwijderd

Topicstarter
- geen beeld
- geen piepjes
- je hoort je ook niet zoeken naar "bootdisk" n(dat ene geluidje)
- ik heb met die jumpers gekloot en met de dip switches ook.
- cd-rom lampje blijft branden, en wilt niet open gaan.

geen succes, wat ik zelf denk => mobo kapoet

Verwijderd

Topicstarter
ik gooi zo een jumpertje naast het baterij om en asjemenou, me pc doet het opeens

• Total-Control
Tja, kijk eens aan. Maar waar diende het jumpertje voor?
Kijk even je moederbord boekje. Ben toch wel benieuwd...

Verder alvast veel plezier met je pc.

Hoi.

Pagina: 1