[php] adres balk uitlezen (duidelijkere uitleg)

Pagina: 1
Acties:

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:17

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
zo vind het beetje bot om meteen te blokken...

maar dan ff wat duidelijker:

ik heb 2 sites, in de ene site hebben we een frameset naar de andere site:

ene site: http://test.nl anders http://einde.nl

op test.nl heb ik dan een frameset met verwijzing naar einde.nl

je zit dus qua code dan op einde.nl maar in de adresbalk staat nog mooi test.nl :) dit is ook de bedoeling

maar nu wil ik via een php var toch kunnen zien dat ik nog op test.nl zit, maar dat kan dus niet... want de $HOST = dan einde.nl en andere vars in phpinfo verwijzen niet naar test.nl alleen de referer, maar daar heb ik niks aan

• Glock
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
heb je al een
PHP:
1
<?phpinfo();?>

op je einde.nl gehad? als daar test.nl tussenstaat, ben je klaar en anders heb je pech en zul je zelf misschien een eigen systeem kunnen bedenken. ;)

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:17

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
ja heb ik dus gedaan, en id niks :(

kan het ook niet met js ?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

<ot>
toch ff kort over je vorige topic. vergelijk die nou eens met deze en kom dan nog maar eens klagen als je vind dat ik ongelijk heb. Dit topic is in tegenstelling tot je vorige er 1 met inhoud en is zelfs iets heeeeeeeeel anders
</ot>

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:34
HenkS:
kan het ook niet met js ?
Dat lijkt me _juist_ noodzakelijk, hoe kan PHP nou dingen uit je browser uitlezen? (hier moet eigenlijk nog de frusty komen)

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Even Resume:

Je hebt op test.nl een frameset in de frameset heb je een verwijzing naar einde.nl.

Nu wil je binnen einde.nl controleren of de bezoeker via test.nl komt en niet rechtstreeks einde.nl benadert?

Serverside:
Kan je alleen controleren of de refer klopt, maar aangezien je die niet mee krijgt. Is er geen andere oplossing mogelijk.

Clientsite:
Je moet hier voor bij onze broertjes zijn /13. Probeer eens top.location aan te spreken van uit einde.nl .
bv.
<BODY onload="alert('top.location');"></BODY>

Als dat mogelijk is kan je dit via JS doorgeven aan de server en dan actie op onder nemen.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Pagina: 1