Toon posts:

mail server voor redhat linux met virtual domains

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op het gebied van mail servers niet zo bekend.
Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen :)

ik heb een server waarop ik meerdere domeinen host.
nu wil ik dat al die domeinen ook hun eigen email hebben.

welke software kan ik het beste gebruiken?

ik gebruik nu qpopper met sendmail, maar dat wil maar niet werken.

de mailserver moet dus meerdere domeinen kunnen afhandelen.

iemand een idee?

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-07 10:53

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 11:41 schreef Steije het volgende:
Postfix :)
alleen postfix?
postfix is toch een MTA? en geen pop3 server?

Verwijderd

Qmail is een hele goede MTA. Gebruik em zelf al jaren en hij is heeel OK !

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar Qmail kan ik toch beter niet draaien naast Sendmail?

Verwijderd

Je hebt Sendmail dan niet meer nodig. Je kan dan bv. Courier gaan gebruiken (pop3, imap, webmail). Die is echt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een domme vraag, maar toen ik Qmail ging proberen heb ik de handleiding life with qmail gebruikt en toen moest ik sendmail uninstalleren, maar toen kon ik in php geen emails meer versturen, en dit wil ik wel

Verwijderd

Je kan in je php.ini geloof ik aangeven wat je voor je mail() commando wilt gebruiken. dat zou nu dus iets van qmail-smtp worden.
Overigens draai ik ook qmail met courier-pop3 en courier-imap, en fetchmail om mail op te halen van andere accounts. Werkt perfect

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben courier-imap met postfix ook aan het proberen alleen wil courier-imap niet helemaal meewerken, zie [topic=490431/1/25]

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 13:03 schreef The Daan het volgende:
Je kan in je php.ini geloof ik aangeven wat je voor je mail() commando wilt gebruiken. dat zou nu dus iets van qmail-smtp worden.
Overigens draai ik ook qmail met courier-pop3 en courier-imap, en fetchmail om mail op te halen van andere accounts. Werkt perfect
of je maakt een symlink van /usr/bin/sendmail naar qmail-smtp.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 12:43

Kettrick

Rantmeister!

Qmail + Vpopmail + Courier POP3/IMAP

is de ideale combo :)

Verwijderd

Topicstarter
maar kan iemand mij dan helpen met het volgende probleem?

[topic=490517]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
Ik draai qmail + Maildrop + Courier-IMAP en natuurlijk SQWebmail. Ook nog ff een virusscannertje voor die 20 andere gebruikers die nog zo vasthouden aan windows, (qmail-scanner + sophie + sophos + sophos_ide_update.pl + eigen engine-update pogramma met fake cookies).

Binnenkort waarschijnlijk een server opzetten voor een bedrijf waar ze waarschijnlijk dan phpgroupware gaan draaien. Ga ik geen qmail gebruiken, maar courier met alles erop en eraan, heb je LDAP en alles wat mn huidige setup ook biedt :)

Verwijderd

wellicht een aardige tip:

start met een schone redhat 7.2 server installatie
installeer vervolgens de plesk server administrator 2.5
(http://www.plesk.com) en je hebt een volledig uitgeruste server met apache/php/mysql/pop3/courier-imap/imp webmail/frontpage extensies/ssh/suexec/appache::asp/bind dns server

Om de plesk webinterface te gebruiken heb je natuurlijk een licentie nodig (als je tenminste meer dan 1 domein wil beheren) maar dat is natuurlijk niet verplicht. het is goed te doen de rest achterlangs te configureren.

je start dan in ieder geval met een goed werkende en volledig toegeruste server (alles in 2 a 3 uur installeren moet kunnen)

hth iskander

Verwijderd

qmail - vpopmail

met qmailadmin en sqwebmail ...was ff bezig met installen maar ben er nu echt hardstikke blij mee...
Pagina: 1