[Java] intro-filmpje

Pagina: 1
Acties:

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-08 14:40
Ik ben bezig de laatste hand te leggen aan een java-programma en nu leek het me extreem cool om een introfilmpje aan het programma toe te voegen. Is dit mogelijk? en zo ja, hoe? zo nee, wat kan ik doen om zo dicht mogelijk bij de verwerkelijking hiervan te komen.
Ik heb vooralsnog een leuk powerpoint filmpje in elkaar geklunst. Kan ik die ook omzetten naar .mpg of .avi?
Liefst zonder capturing-zooi, maar gewoon een of andere convertor. (tenzij ik die ppt gelijk als introfilm kan gebruiken in java, zal wel niet) Alvast bedankt! :)

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Als je vector-graphics in Java wilt gebruiken kan je denk ik het beste met SVG aan de slag kan. Batik is een goede implementatie, maar biedt op dit moment geloof ik niet echt veel support voor de dynamische kant.

SMIL is uiteindelijk wat je echt zou willen, maar hiervan zijn voor zover ik weet helemaal nog geen gratis en goede libraries, maar daar schijnt wel aan gewerkt te worden....

Een gewoon filmpje weergeven kan natuurlijk altijd, maar dan heb je wel het Java Media Framework nodig.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 22:43
PowerPoint is niet echt converteerbaar naar .avi of .mpg. Je kunt het echter wel exporteren naar .asf, mits je PowerPoint 97 gebruikt. Hier zit een tool bij genaamd Windows Media Presenter. Daarmee kun je een ppt naar een asf exporteren. Tool is eigenlijk voor streaming van een PowerPoint presentatie over een netwerk. En een .asf kun je weer converteren naar .avi :)

Oja, of het werkt en of die tool standaard is geïnstalleerd weet ik niet. Je kunt de tool wel downloaden als add-in in een groter pakket ('Windows Media Tools' genaamd volgens mij).

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 22:43
Op donderdag 09 mei 2002 11:40 schreef mbravenboer het volgende:
Een gewoon filmpje weergeven kan natuurlijk altijd, maar dan heb je wel het Java Media Framework nodig.
Ik denk dat dit genoeg is voor wat hij wil. Je kunt met de JMF veel doen (wij hebben er toen voor school '2 voor 12' mee gemaakt, met filmpjes tijdens vragen enzo). Je moet trouwens wel oppassen met codecs die je gebruikt voor je avi. Anders werkt het bij jou wel en ergens anders niet/niet helemaal (dus alleen geluid ofzo).