Toon posts:

Iiyama HM703UT vs. LG 795FT+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al enige tijd opzoek naar een nieuwe 17" monitor. Nu viel mijn oog op twee monitoren de Iiyama HM703UT en de LG 795FT+.

De enige verschillen die ik kon vinden zijn;

- de dot/pixel pitch van de LG is 0.24 en van de Iiyama 0.25, wat voor effect heeft dit?
- de prijs - € 4 verschil in voordeel LG (ben hierdoor geneigd om de Iiyama te kiezen, dit echter alleen op grond van duur is beter??)
- de ambevole resolutie bij LG 1024 x 768 op 85 Hz en de Iiyama 1034 x 768 op 96 Hz, wat voor een effect heeft dit?

Ik vraag u graag een verhelderend advies

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

Op donderdag 09 mei 2002 11:08 schreef Optimist het volgende:
Ik ben al enige tijd opzoek naar een nieuwe 17" monitor. Nu viel mijn oog op twee monitoren de Iiyama HM703UT en de LG 795FT+.

De enige verschillen die ik kon vinden zijn;

- de dot/pixel pitch van de LG is 0.24 en van de Iiyama 0.25, wat voor effect heeft dit?
- de prijs - € 4 verschil in voordeel LG (ben hierdoor geneigd om de Iiyama te kiezen, dit echter alleen op grond van duur is beter??)
- de ambevole resolutie bij LG 1024 x 768 op 85 Hz en de Iiyama 1034 x 768 op 96 Hz, wat voor een effect heeft dit?

Ik vraag u graag een verhelderend advies
hoe kleiner de dot/pixel inch is des te mooier beeld heb je, omdat alle puntjes dichter op elkaar zitten.
die 1034 is typfout en moet 1024 zijn bij iiyama.
het verschil tussen 85hz en 96hz zie je niet, is gevoelsmatig beter
verder moet je met het merk gaan waar je je goed bij voelt.

...

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:17

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik heb alle twee de monitoren gezien en ik zou als ik jou was voor de iiyama gaan. Ik vond het beeld mooier, en ja, ik vind 100Hz toch fijner. Of het tussen mijn oren zit of niet, het is toch fijn :)

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 00:52
Op donderdag 09 mei 2002 11:13 schreef We Are Borg het volgende:
Ik heb alle twee de monitoren gezien en ik zou als ik jou was voor de iiyama gaan. Ik vond het beeld mooier, en ja, ik vind 100Hz toch fijner. Of het tussen mijn oren zit of niet, het is toch fijn :)
Het zou heel knap zijn als je het verschil tussen bv. 85 en 100 Hz nog ziet...

Anyway, ik heb dus een LG 795FT+ en ben er zeer tevreden mee. Draai altijd op 1280*1024@85 Hz. Ik zou niet anders meer willen (naja een 19" LG Flatron is natuurlijk altijd welkom ;) ), maar goed het blijft een persoonlijke voorkeur. Voor de topicstarter: ga gewoon beide monitoren bekijken, zet ze (als dat even kan) naast elkaar en dan merk je vanzelf welke je wilt...

Verwijderd

Ik heb de llyama en ben er echt super tevreden mee.

Dus ga voor die

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:50
Op donderdag 09 mei 2002 12:25 schreef Muyz het volgende:

[..]

Anyway, ik heb dus een LG 795FT+ en ben er zeer tevreden mee. Draai altijd op 1280*1024@85 Hz. Ik zou niet anders meer willen (naja een 19" LG Flatron is natuurlijk altijd welkom ;) ), maar goed het blijft een persoonlijke voorkeur. Voor de topicstarter: ga gewoon beide monitoren bekijken, zet ze (als dat even kan) naast elkaar en dan merk je vanzelf welke je wilt...
Dat ziet toch iedereen ??
Ik iig wel, me kameraden ook...

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In theorie zou die Iiyama ook gewoon 1280x960 (:P) op 85 Hz doen (in Windows) En het verschil tussen 85 en 100 zie je pas echt na een hele tijd. En ik werk nu al een hele tijd op een LG 795FT+ op 1280x960@85 Hz en ik vind het gewoon een superding :9~ Je hebt geen ophangdraden van de Diamondtron/Trinitron techniek, het beeld is superscherp en helder :)
Enige wat beter is, is de 19" versie :P

• Hoyden
Ik zou voor de iiyama gaan, die heeft toch een iets nieuwere techniek dan de LG.
Daardoor is de LG ook goedkoper, al merk je dat door die 4 euro niet zo.
De LG gebruikt als 1 van de weinige nog Slotted mask, en dat zie je niet zo veel meer.

• oc_maniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 00:15
iiyama - 2 draden door het beeld (dacht ik).
LG - geen draden (weet ik zeker ik het de 915FT+)

De 19" iiyama's op mijn werk zijn duidelijk slechter als mijn LG, op de monitoren daar zie ik duidelijk een onrustig beeld (lijkt of de letters ruis hebben). Echter, ik heb een Geforce2MX400 thuis, en op mijn werk is het de geintigreerde i815 videochip. Zou dus kunnen dat die video uitgang bagger is.

Het OSD van mijn LG vind ik ook veel beter (persoonlijk).

Ga naar de winkel en bekijk daar beide monitoren. Als je ze beide in het echt hebt gezien, maak dan de keuze. Indien mogelijk, sluit deze monitoren aan op een soortgelijke videokaart die je op je eigen systeem hebt.

Specs: AMD XP2000+(P), Asus A7V133 mb, Asus V7100Pro 32MB SDRAM, 768MB RAM 2-2-2, SB Live! Platinum, LG F900P, WD1200JB

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 00:52
Op donderdag 09 mei 2002 13:07 schreef SandeR het volgende:

[..]

Dat ziet toch iedereen ??
Nee, dat ziet niet iedereen. Voor de meeste hersenen lijkt alles boven de 70Hz zeker flikkervrij.

• Hoyden
Op donderdag 09 mei 2002 13:27 schreef Muyz het volgende:

[..]

Nee, dat ziet niet iedereen. Voor de meeste hersenen lijkt alles boven de 70Hz zeker flikkervrij.
Ik werk altijd op 100hz, alles wat minder is zie ik direct.

Zelfs 90Hz.

Daarom vind ik ook dat een monitor 100Hz moet kunnen in de resolutie die ik wil.
In games hoeft dat niet perse, daar zie ik het minder omdat het beeld toch genoeg beweegt. Liever natuurlijk altijd >85Hz ivm hoofdpijn en langdurig computeren.

• oc_maniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 00:15
Op donderdag 09 mei 2002 13:26 schreef SandeR het volgende:
Ik zou voor de iiyama gaan, die heeft toch een iets nieuwere techniek dan de LG.
Daardoor is de LG ook goedkoper, al merk je dat door die 4 euro niet zo.
De LG gebruikt als 1 van de weinige nog Slotted mask, en dat zie je niet zo veel meer.
De LG gebruikt een Stripe Pitch masker buis.
De iiyama heeft een Diamandtron M² buis.

De stripe pitch is een combinatie van Diamondtron/Trinitron en de slot mask. Dus het is een dat opzicht een nieuwere technologie. Het voordeel van deze masker, is dat er geen draadtjes nodig zijn, en het beeld zeer stabiel en scherp is. Nadeel is dat de helderheid iets minder is als de Diamondtron.

De Diamandtron M²heeft wel als functie ektra helderheid. Dit is leuk als je veel aan games doet of film kijkt.

Welke je het best kan nemen, hangt van het gebruik af. Gewoon naar de winkel en daar eens goed kijken welke je wil.

Specs: AMD XP2000+(P), Asus A7V133 mb, Asus V7100Pro 32MB SDRAM, 768MB RAM 2-2-2, SB Live! Platinum, LG F900P, WD1200JB

Verwijderd

Topicstarter
Welke je het best kan nemen, hangt van het gebruik af.

Ik gebruik hem voral voor gamez en wat te interneten
Mijn videokaart is een ASUS geforce II GTS
Zou dit uitmaken met de keus?!?

• We Are Borg

We Are Borg

Op donderdag 09 mei 2002 12:25 schreef Muyz het volgende:

[..]

Hier wil ik even op reageren. Ja, dat zie je. Het is rustiger voor je ogen. Sommige zeggen dat je van 75 Hz het verschil al niet meer ziet, maar ik vind dat pas vanaf 100 Hz het beeld super is. Waarom denk je dat er 100Hz tv's zijn, omdat je het niet merkt. Geloof me, er zijn genoeg mensen die het merken en daarom heb ik ook voor mijn iiyama gekozen.
Op donderdag 09 mei 2002 13:02 schreef Patrick007 het volgende:
Ik heb de llyama en ben er echt super tevreden mee.

Dus ga voor die
Hier heeft de topicstarter weinig aan. Ik vind een krentebol ook lekker, maar misschien houd hij niet van krenten :P Dus ietsje meer mag wel ;)
Op donderdag 09 mei 2002 15:38 schreef Optimist het volgende:
Welke je het best kan nemen, hangt van het gebruik af.

Ik gebruik hem voral voor gamez en wat te interneten
Mijn videokaart is een ASUS geforce II GTS
Zou dit uitmaken met de keus?!?
kaart is goed genoeg voor beide monitoren. Ik heb allebei de monitoren gezien en ik zou voor de iiyama gaan. 1024x768@100Hz en scherp beeld. Mooi design ook, maar das smaak :)

• We Are Borg

We Are Borg

Wat kan ik zeggen, kan niet posten :X :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 18:54 schreef We Are Borg het volgende:
Wat kan ik zeggen, kan niet posten :X :P
Ik weet niet waar dit op staat heb liever wat meer uitleg en tips voor het kopen van deze monitor :z

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58

QuestGamer

Questje

Ik heb de HM704UTC van iiyama.
Prachtige monitor (mooi design, goeie beeldkwaliteit, etc...)

Niks mis mee.

Over de LG kan ik niet oordelen, ken hem niet.

Maar als je moet kiezen tussen 703UT en 704UTC zou ik de 704 kiezen, dat is de blauw/grijze design. de 703 is gewoon wit daggik.

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik die LG 795FT+ 3 jaar gehad heb en deze mij uitermate goed beviel. Nooit problemen en zeer mooie kleuren. En 1024x768 draaide ik op 100Hz. Ik heb 'm laast nog verkocht voor 150 euro.

Ik heb nu een Iiyama AS4315UT, 17" TFT :9

Oeps, ik zie dat ik een oud topic omhoog geschopt hebt, die verkomde search ook...sorry hoor

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:56

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik heb een 19 inch Iiyama, de Vision Master Pro 450, naast de LG 795+ Plus staan in een dual-monitor opstelling. De Iiyama draait op 1280x1024 (100 Hz), de LG op 1152x864 (85 Hz), zodat de desktop op beide monitors goed op elkaar aansluit. De Iiyama is anderhalf jaar ouder dan de LG.

In vergelijking tussen de twee vind ik het beeld van de LG een stuk mooier. Het is duidelijk scherper en heeft mooiere kleuren. Ook over het menu van de LG is beter nagedacht. Bij 17 inch zou ik de volgende keer zeker opnieuw de FT795+ kiezen, hij bevalt me nog net wat beter dan de (19 inch) Iiyama.

Ik heb trouwens ooit voor die LG gekozen, omdat gebruikers op GoT hem zo goed vonden. Thanks guys! :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Pagina: 1