Toon posts:

[XP]2 Monitoren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus eindelijk 2 videokaarten (leadtek gf4 ti 4600 128mb ultra en een matrox millenium kaartje)

Alemaal wel heel leuk aleen als ik nu ga csen zijn me fps maar 25-30 :'(. Pakt hij nou de verkeerde videokaart? Zoja hoe moet ik mijn andere videokaart instellen? Ik heb in bios nu pci als primary staan? Ik kreeg bij bootup ook nog is zo'n hele nview wizard. Maar daar heb ik geen optie gezien voor primary video

Bij instellingen onder beeldscherm eigenschappen staat er wel een 2 op.

Hier screenie :

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2754171315

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2028948880

Verwijderd

Het is toch niet zo moeilijk om te weten welke videokaart hij gebruikt ... Op welk scherm zie je CS ? :p

Normaal kan je in windows de andere (AGP) kaart als primary zetten. Dan opent hij ook alle nieuw gestarte progs op dat scherm.
Dat zul jij dus ff moeten doen he :)

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Valt er in CS niets in te stellen oid?
Kspeel CS afentoe maar kzou nietweten of er wel of geen optie daarvoor is :)

Verwijderd

Beste bij gamen lijkt mij nog steeds om secondary scherm tijdelijk uit te schakelen.
Er zijn games die dual screen ondersteunen, maar of er dat echt veel zijn ... dat denk ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ja... op me 22inch.. maar hoe kan ik dan fps hebben van 30 op een GF4 ultra? Het kan toch niet zijn dat ik zo'n ontzettend vertraging heb?

Verwijderd

Strange ...
Ik zou zeggen :
Multimon installen en dat 2de scherm afzetten tijdens het gamen. Dat lijkt mij de gemakkelijkste en beste oplossing :)

Of misschien eerst eens dat grote scherm op primary zetten in windows. Dat zou misschien ook al kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Als je kijkt naar me screenies in me eerste post zie je dat ik niks in kan stellen als ik op me grote monitor click.

In het grijs staat wel dat het aangevinks staat etc.

Multimon, zal het ff opzoeken en downloaden.

Ik heb nu wat dingetjes gedaan en nu kan ik niet meer na me 2de scherm met me muis.

Beetje raar alemaal, als ik bij instellingen odner beeldscherm geavanceerd druk en dan onder nview kijk zie ik aleen

dit : Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1089222499

Verwijderd

Hmmm, nja, sorry, maar dat nview ken ik niet, ik hem maar een ASUS Riva TnT2 ...

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 10:26
Dude om Nview te grbuiken moet je BEIDE monitoren op je gf4 zetten

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Verwijderd

Topicstarter
Hmms, dat ondersteunt deze kaart volgens mij niet.

Iemand een idee hoe ik nou cs kan spelen zonder dat ik me 2de monitor uit moet schakelen?

Ik kan wel cs spelen maar me pfs zijn 30ipv van 100.. ?

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Ik heb agp als eerste gezet ipv pci in bios daarmee loopt winxp vast bij bootup.

pci eerst lukt alles mooi in windows. Aleen Cstrike spelen lijkt net alsof ik weer op me p2 350mhz zit met me 8mb intel i740 :(.

Hoe kan het dat me fps zo omlaag gaan als ik aleen nog een videokaart er bij zet? Is dit op te lossen?

Verwijderd

Heb je wel veel frames als die videokaart er niet inzit dan?

Verwijderd

Niets tegen een PII 350 om CS te spelen he :p

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Op donderdag 09 mei 2002 13:27 schreef Samp het volgende:
Niets tegen een PII 350 om CS te spelen he :p
OMG, dat suckt wel heel erg.

Verwijderd

Bwa, dat gaat nog net :)
Speel er hier zelfs SOF II MP test mee :)
Hoewel ik ook wel nieuw PC'tje zou willen ...

[ontopic]

is het echt nodig dat die 2de monitor actief blijft tijdens CS ?

• xetro
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02-2024
Er staat onderin je screenshot: "als hoofdmonitor gebruiken" oid; misschien dat dat de vertaling van PRIMARY DISPLAY is ??????? |:(

Verwijderd

Heb je CS op OpenGL of of Direct3D staan.
Ik denk op OpenGL of niet ? Maak daar maar eens Direct3D van.

Bij mij levert OpenGL ook af en toe problemen op.

Ik kan alles wel draaien en alles glijdt over het scherm maar af en toe staat maakt hij alleen gebruik van de linkerbovenhoek voor scherm-output.
Tevens draait heel veel andere software ook niet goed met 2 monitoren (Bijvoorbeeld de T.Net screensaver, die haalt maar 3 FPS ofzo.)

Een tweede goedkope videokaart is leuk voor je desktop maar qua Performance kom je altijd achter te liggen.

Verwijderd

ja, maar dat staat zo te zien al aangevinkt
Dus staat die al primary.
Mede ook geweten omdat CS draait op de GF4 ...

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 13:37 schreef xetro het volgende:
Er staat onderin je screenshot: "als hoofdmonitor gebruiken" oid; misschien dat dat de vertaling van PRIMARY DISPLAY is ??????? |:(
Oude PCI-videokaarten kunnen vaak alleen opgestart worden wanneer ze primaire in de BIOS staan.
Uiteraard wil je dat in Windows jouw AGP-videokaart primair is.
Daar is die instelling voor.
M.a.w. Zet in Windows je AGP kaart als "Hoofdscherm"

Volgens mij kan de Millenium van matrox trouwens prima als secundaire vga-kaart geboot worden.
Probeer eens in je BIOS je Primaire VGA op AGP te zetten en kijk eens wat hij dan doet.

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 13:45 schreef Samp het volgende:
ja, maar dat staat zo te zien al aangevinkt
Dus staat die al primary.
Mede ook geweten omdat CS draait op de GF4 ...
Anders Quote je ff Samp zodat men weet tegen wie je het hebt :P

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 13:43 schreef RolfLobker het volgende:
Een tweede goedkope videokaart is leuk voor je desktop maar qua Performance kom je altijd achter te liggen.
Dus econdary uitschakelen en prob is opgelost, right?

Verwijderd

Koop je een dvi -> crt stukje, en smijt die pci kaart eruit! En steek allebei je monitoren op je leadtek

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 13:50 schreef thamar het volgende:
Koop je een dvi -> crt stukje, en smijt die pci kaart eruit! En steek allebei je monitoren op je leadtek
Wat doet dat als ik mag vragen ?
(met andere woorden : dvi = ?!? | crt = ?!?)
/me wanna know :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmms, secondary in bios werkt niet (Dus agp eerst) loopt vast bij bootup.

Umm, direct 3d heb ik nog niet geprobeert, ik heb nu de videokaart er uit gesloopt omdat ik toch even op me verjaardag wil csen ;). Zonder die kaart(mischien ook uitgeschakeld) haal ik constant 100fps ipv van 30 :'(.

Hmms direct3d daar heb ik eigenlijk niet zo zin in, maar ja ik ga het toch strax maar even proberen. Nog andere ideeen?

Zo'n verloopstekkertje.. die zijn duur... en de kwaliteit zal wel minder zijn. Ik krijg over 2 weekjes een GF2 Mx 32mb pci (me oom doet hem gratis weg ;)) hopen dat het daar beter mee lukt.

Verder kan ik ook geen divx'jes draaien want het ziet er gewoon niet uit op die matrox :P. Tweakers +icq/msn op de 2de beeldscherm is erg relaxed :). Aleen jammer dat me wallpaper word gekloond van me primary scherm. Nu zie ik aleen een het onderlichaam van Angeline Joline :P.

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 13:54 schreef Samp het volgende:

[..]

Wat doet dat als ik mag vragen ?
(met andere woorden : dvi = ?!? | crt = ?!?)
/me wanna know :)
Met "CRT" wordt de normale 15polige D-sub connector bedoeld, oftewel de doodnormale (analoge) VGA aansluiting. DVI staat voor "Digital Video Interface" en is een nieuwere DIGITALE aansluiting, hoofdzakelijk voor TFT-schermen. In een DVI-poort kan echter ook een analoge aansluiting geintegreerd zijn, dus om ruimte op de backplate te besparen zie je steeds meer gecombineerde DVI-aansluitingen ipv VGA, waarbij het dus de bedoeling is om een verloopstekkertje te gebruiken voor normale monitoren.

Eh... Nogal een lulverhaal. Begrijp je hem een beetje? :+
Pagina: 1