Toon posts:

[Legal] MP3 online zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het hoort hier niet volledig thuis maar mits het om online zetten van Video en Audio gaat toch maar hier gepost.
Ik neem regelmatig videofragmenten op op mijn pc die afkomstig zijn van een dvd-schijfje of een VHS-cassette. Ook rip ik soms wel eens een cd'tje van mijn vader zodat ik die niet steeds moet gaan halen beneden om te beluisteren. Ik ben nu begonnen aan een persoonlijke site en wil wat van mijn favoriete muziek en beeldfragmenten online zetten. Mijn probleem is echter, hoe maak je dat legaal?
Ik mag volgens mij niet echt een volledige mp3 online zetten. Ik weet da cdnow 15 sec. aanbied en veronderstel dat dat legaal is. Mag ik dan gewoon elke 15 sec. in mijn liedje een pauze van 2 sec. plaatsen om het legaal te maken?
En hoe zit het met videomateriaal? Kan je zo maar een deel van een film op internet plaatsen zonder legale problemen te hebben?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Als je er een groot wachtwoord op zet, zodat het ook daadwerkelijk een persoonlijke site is, dan kan je je hele HDD online zetten. Niks illegaals aan.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Zo bedoel ik het dus niet. Met persoonlijke site bedoelde ik een site die wat weer over mijzelf en mijn hobbies verteld. Dus niet gewoon een backup-plaats maar een plaats waar iedereen info kan vinden over mij. En in een van die onderdelen staat dus ook downloads. En daar zou je dan muziek en beeldfragmenten kunnen afhalen van dingen die ik grappig vind of mooi.

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:58
Het staat me bij dat dat afhankelijk is van de kwaliteit. VOlgens mij is het maximum iets van 30 sec op cd-kwaliteit, en naarmate de kwaliteit afneemt en aantal kanalen (van stereo naar mono) gaat het aantal seconden omhoog. Tot het complete nummer op 64kbit/mono.

Voor preciese gegevens moet je even naar de buma/stemra-site. (Ik heb geen flash dus ik kan er niets :( )

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
Op donderdag 09 mei 2002 13:43 schreef jvdmeer het volgende:
Het staat me bij dat dat afhankelijk is van de kwaliteit. VOlgens mij is het maximum iets van 30 sec op cd-kwaliteit, en naarmate de kwaliteit afneemt en aantal kanalen (van stereo naar mono) gaat het aantal seconden omhoog. Tot het complete nummer op 64kbit/mono.

Voor preciese gegevens moet je even naar de buma/stemra-site. (Ik heb geen flash dus ik kan er niets :( )
64kbit mono ???

En dan 't hele nummer :?

Lijtk me sterk...

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 18:40

Dries Arnolds

*bling bling*

Volgens mij mag je tot 30sec muziek plaatsen in welke kwaliteit dan ook.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 09 mei 2002 13:55 schreef Dries Arnolds het volgende:
Volgens mij mag je tot 30sec muziek plaatsen in welke kwaliteit dan ook.
dat mag zelfs niet, officieel. Zolang je bij stukjes van maximaal 15sec op niet-volledig-cd-kwaliteit blijft, zal er niets aan de hand zijn.

En natuurlijk mag je niet 15sec 2sec stilte en dan weer 15 sec etc etc van hetzelfde nummer doen.. Dat lijkt me voor zich spreken :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 18:40

Dries Arnolds

*bling bling*

Dit staat op de site van de Buma-Stemra:
· complete muziekwerken mogen alleen worden aangeboden als ze voldoen aan minimaal één van de volgende criteria:
Ø sampling frequency max. 11,025 kHz
Ø sampling frequency max. 22,1 kHz bij een sample size van max. 8 bits
Ø bitrate max. 96 kbps
Onder een compleet werk wordt verstaan: een compleet muziekwerk, een muziekwerk korter dan 1 min. en fragmenten langer dan 1 min.

· Fragmenten van muziekwerken mogen in iedere gewenste kwaliteit worden aangeboden. Onder een fragment wordt verstaan: een deel van een muziekwerk van max. 1 min.
En als je je hier aan houdt en geen winst maakt hoef je maar 56€ per maand te betalen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 14:01 schreef Dries Arnolds het volgende:
Dit staat op de site van de Buma-Stemra:
[..]

En als je je hier aan houdt en geen winst maakt hoef je maar 56€ per maand te betalen.
OK dat is wel enorm duur voor een normaal siteje maar hoor. Dan hou ik het wel bij forwarding naar cdnow :'(
Pagina: 1