Toon posts:

Linux Redhat 7.3 & Hercules Radeon FDX 8500LE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de topic het al aan geeft, ik krijg als ik linux op start een melding met X dat het niet goed is, nu ben ik een newbie met linux... maar wat ik wel weet is dat het van mijn videokaart kom en wat ik niet weet is hoe ik het moet oplossen, zo gou als ik startx doe vanuit root dan zegt no screen found of iets dergelijs, dan ga ik naar setup stel alles in monitor+videokaart en dan doet ie het nog niets?

dank u voor de hulp....

mvg Vision_Master_Pro

Verwijderd

Topicstarter
:'( no ?

Verwijderd

Hij zegt no screens found, dat is waarschijnlijk alleen de commandline laatste regel... Geeft hij daarboven meer informatie? Bijvoorbeeld over te hoge frequenties oid...

Post de volende bestanden eens online: /etc/X11/XF86Config-4 en /var/log/XFree86.0.log - daarin staan jouw configuratie en errorlog, daar kunnen we waarschijnlijk wat meer mee...

ohja - kicken na een uur is onbeleefd

Verwijderd

Topicstarter
ff snel dan ik heb een Hercules Prophet 3d FDX 8500 LE videokaart... hij geeft er boven aan screens found but none have a blabla bla... ik heb het handmatig proberen in te stellen maar de X server blijft hem er uit kanllen dus ik snap er niets meer van ik kan ook niet mijn hda1 dev mount onder root. dus ik kan ook niet die zooi copy / paste ..

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik ben ook newbie en heb vandaag linux geinstalleerd. Mijn Hercules Prophet Radeon 8500 LE werd netjes gezien als Radeon 8500 met 64MB. En het werkt perfect op 1600*1200.

RH7.2 werkte met mijn radeon dus 0,0

Verwijderd

Topicstarter
zou je mij dan heel aub willen vertellen hoe je dat hebt gedaan ? of mij ff prive mailen parfum@home.l

want ik heb hem geinstalleerd alles aan geklikt etc.
alles auto ? maar ik snap er geen zak van misschien dat pinnetje 15 weg is van mijn monitor ?

Verwijderd

Topicstarter
of zou het aan mijn Nforce bordje liggen ?? hier mijn config:

K7N420pro (Nforce)
AMD XP 1800+
Soundblaster Audigy
Hercules Prophet 3d FDX 8500 LE
IR
Toshiba DVD
Plextor 24x10x40

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het namelijk normaal installeer dan:
waar je moet inloggen kan ik niets in typen, dan flikkert het schem dan kom linux met een melding X is .. to fast disabled for 5 minutes en dan kan ik wel inloggen als root et. ?

zeg dit iemand iets ?

Verwijderd

Topicstarter
Geloof het of niet ik heb een nieuwe monitor kabel gekocht (HQ COAX 5M) want in de oude kabel had ik pinnetje 15 eruit gehaald omdat de pnp niet werkte met nvidia etc maar nu heb ik een ati etc. dus nieuwe kabel linux werkt perfect.

Verwijderd

:D.

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 10:57 schreef Vision_Master_Pro het volgende:
Als ik het namelijk normaal installeer dan:
waar je moet inloggen kan ik niets in typen, dan flikkert het schem dan kom linux met een melding X is .. to fast disabled for 5 minutes en dan kan ik wel inloggen als root et. ?

zeg dit iemand iets ?
Die foutmelding heb ik ook met RH 7.3 met een oude diamond stealth s220 (verite rendition 2100). Als ik met Xconfigurator aan de gang ga kan ik alle 8 bits testen maar geeftie een resoulutie van 320x240 ofzo, hoger wil hij niet, ook kan hij de clockchip niet proben. Met RH 7.2 had ik geen problemen.

Ik kan ook niet in de setup me video testen, dan loopt hij vast (zowel in 7.2 als 7.3), bij 7.2 had ik dit opgelost door 800x600 in te stellen, en niet te testen en later met Xconfigurator het juiste in te stellen, met 7.3 lukt dat dus niet.

Omdat ik beginner ben in linux weet ik nu echt niet wat ik moet doen, iemand iedeeën??

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem en ik heb ook een visionmaster pro 454. misschien ligt het daaraan omdat hij aangeeft dat hij. no screens found.

weet iemand of dit klopt?

Verwijderd

vraagje hebben jullie Xconfigurator gedraaid en goed ingesteld ? via de prompt kan dit.
Pagina: 1