[wc] startproblemen eheim 1048

Pagina: 1
Acties:

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:20

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Topicstarter
ik zit met een erg raar probleem, ik heb namelijk vandaag m'n waterkoeling helemaal afgebouwd, pomp aangesloten enzo, en na het vullen halve middag gedraaid niks aan de hand

ik zet het systeem uit en nu wil m'n pomp niet meer starten/pompen :? geen gezoem of wat dan ook, geen 'klik' die ik normaal gesproken hoor als het ding aan wordt gezet

vanmiddag had ik ook al eens hetzelfde probleem, toen maar eens de hele boel weer losgemaakt en pomp los in de wasbak gezet en toen deed ie het spontaan weer :?

iemand die hetzelfde probleem heeft gehad?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:51
pomp misschien es openhalen? of flink door spoelen met chloor ofzo?????

Verwijderd

Die is dan wel erg snel smerig voor een nieuwe pomp!

• Chiron

Chiron

Topicstarter
mja vandaag weer voor de gein es aangezet, en hij start opeens weer? :?

ik had hem gister dus al een keer open gehad, maar er was niks vreemds/goors te zien

misschien door de scheut waterwetter?

temps zijn nu trouwens 43 graadjes cpu en 28 graadjes kast, normaal voor een Black Ice Pro + DD Maze3?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

lijkt me netjes energ. beetje lastig inschatten zonder cpu maar toch :)

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 11:28 schreef Peltier het volgende:
lijkt me netjes energ. beetje lastig inschatten zonder cpu maar toch :)
specs:

Amd TB 900 @ 1000 Mhz, Asus A7v, 640 MB SDRAM, Danger Den maze3, Black Ice Pro EVO met 2x Panaflo 80mm L1A erop, Eheim 1048 en alles is inline met een fill/bleed systeempje

binnenkort post ik nog wel een foto-topic erover

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:22
Op donderdag 09 mei 2002 10:37 schreef Ener-G het volgende:
mja vandaag weer voor de gein es aangezet, en hij start opeens weer? :?

ik had hem gister dus al een keer open gehad, maar er was niks vreemds/goors te zien

misschien door de scheut waterwetter?

temps zijn nu trouwens 43 graadjes cpu en 28 graadjes kast, normaal voor een Black Ice Pro + DD Maze3?
Als die nieuw is ga je toch naar de winkel en ruil je hem of zie ik dat verkeerd??

Mag ik zeggen dat de temps erg hoog zijn of heb je dat ding al erg hoog opgefokt, want dan valt het mee??

Edit zie al dat jhe de specs erbij hebt gezet.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:21
ik vind die temps ook wel aardih jah. Ik heb een Athlon 1,2 Ghz @ 1,3 Ghz met lucht koeling.

temp: idle: 39/40 graden stressed: 50/52 graadjes

de kast is 19 graden en stressed rond de 24 graden.

misschien ff een peltier tussen zette ofzow. :)

Verwijderd

Ik vind die temp erg hoog voor wc met zo'n kleine overclock. Ik heb mijn eigen XP1700 ook met 100mHz overgeclocked en enkel met een Zalman en 1 extra 8cm coolertje stressed op 44graden...
Ik dacht dat wc toch veel betere resultaten moest geven?

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 21:11 schreef glo0mdud3 het volgende:
Ik vind die temp erg hoog voor wc met zo'n kleine overclock. Ik heb mijn eigen XP1700 ook met 100mHz overgeclocked en enkel met een Zalman en 1 extra 8cm coolertje stressed op 44graden...
hangt ook van je type radiator af, en volgens mij zit m'n koelblok niet helemaal optimaal op de core (wordt nog beetje scheef getrokken door de slangen), en het is nu best wel warm geweest overdag

kijk met m'n oude cpu cooler (Alpha PEP66t met YS-tech 60mm) haalde ik met gemak 38 graadjes, maar laten we het dan niet over de herrie hebben he ;)

• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:24
Hey mag ik vragen waar je die panaflo fans vandaan hebt? Ik kan ze namelijk nergens vinden in Nederland en het schijnen toch een van de beste fans te zijn.
Thx

• Chiron

Chiron

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 01:33 schreef xiri4ever het volgende:
Hey mag ik vragen waar je die panaflo fans vandaan hebt? Ik kan ze namelijk nergens vinden in Nederland en het schijnen toch een van de beste fans te zijn.
Thx
www.caseetc.com

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 21:11 schreef glo0mdud3 het volgende:
XP's zijn kouder dan gewone Athlons.

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 23:07
Kan het zijn dat de slangen geknakt zitten of i.d. zodat de water niet kan stromen. Dan wil het nog wel eens dat de pomp het niet kan trekken.

En voor je temps, als die heel snel op 48 graden zit dan is er iets met je koelblok (montage). Anders wordt je water gewoon te warm (rad. probleem)
Pagina: 1