Toon posts:

Welke hardware moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik ben van plan een nieuwe computer te kopen die ik vooral wil gaan gebruiken om grafische bewerkingen mee te doen.
Zoals bijvoorbeeld het bewerken van videofilms en deze converteren naar divx of iets anders.

Ik dacht zelf aan een Intel P4 2000 Ghz. met een asus moederbord en 512 MB rimm geheugen

Weet jij een goede configuratie ( ik wil een moederbord, processor en geheugen kopen) ??
|:(

Verwijderd

Anders zoek je zelf eerst een beetje meer bij elkaar met wat details, en vraag je dan wat men voor op- en aanmerkingen heeft op hetgene wat jij wil gaan kopen! Anders kan je misschien beter naat de Vobis bij je in de buurt gaan :)

Maar ik zou geen rimm geheugen aanschaffen heb laatst gehoord dat dat er binnekort uitgaat, wel jammer. Kan je naar mijn mening beter voor DDR gaan bijvoorbeeld.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Op donderdag 09 mei 2002 02:09 schreef skiteefje het volgende:
Hoi!
Ik dacht zelf aan een Intel P4 2000 Ghz. met een asus moederbord en 512 MB rimm geheugen
:D :D op die moet je nog een jaar of 10 wachten :D

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Ik denk dat je het beste voor een AMD 2100+ kan gaan met 512 Mb ddr ram pc2700 op een Msi Kt3 mobo en een geforce 4 ti 4400 of 4600

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op donderdag 09 mei 2002 03:37 schreef TweakMaster het volgende:
Ik denk dat je het beste voor een AMD 2100+ kan gaan met 512 Mb ddr ram pc2700 op een Msi Kt3 mobo en een geforce 4 ti 4400 of 4600
Hij gaat grafisch ontwerpen |:( Jij hebt het over gamen

Voor een echt sterk grafisch systeem, kan je het beste een dikke P4 aanschaffen. En dan idd met flink wat Rimm geheugen. Over de videokaart: Quadro, FireGl of een WildCat.

Als je echt geld over hebt, misschien een dual AthlonMp of Xeon.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Hmm..ik had het eerder over een wat meer budget grafisch systeempje (divxjes maken met een quadro?)

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op donderdag 09 mei 2002 03:45 schreef TweakMaster het volgende:
Hmm..ik had het eerder over een wat meer budget grafisch systeempje (divxjes maken met een quadro?)
Het maken van DivX-jes heeft vooral met de snelheid/rekenkracht van processor te maken.

The trade of the tools

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 03:47 schreef silentsnow het volgende:

[..]

Het maken van DivX-jes heeft vooral met de snelheid/rekenkracht van processor te maken.
Alsof een Amd Xp niet snel genoeg is :s

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op donderdag 09 mei 2002 03:50 schreef TweakMaster het volgende:

[..]

Alsof een Amd Xp niet snel genoeg is :s
Een dikke P4 is per definitie op dat gebied een stuk sneller

The trade of the tools

Verwijderd

ligt denk ik aan het programma dat je gebruikt.maargoed..lama dit word weer zo'n AMD vs Intel topic.

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op donderdag 09 mei 2002 03:55 schreef TweakMaster het volgende:
ligt denk ik aan het programma dat je gebruikt.maargoed..lama dit word weer zo'n AMD vs Intel topic.
Mhhhzzz, ik heb best wel fanatiek over AMD, maar wel eerlijk als Intel een betere keus is. Ik heb zelf immers al lang afstand gedaan van Intel, en zit nu al aan mijn 4e AMD proc.

Misschien is dit interresant: http://www6.tomshardware.com/cpu/02q2/020506/p4b-10.html

Hierin kan je zien dat AMD een goede keus is voor gamen, en de P4 voor grafisch ontwerpen en decoden van vanalles.

The trade of the tools

Verwijderd

ok,het zal wel..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
[topic=218256/1/50] Veel te algemeen deze topicvraag: "Wie weet een goede config voor mij?". Vragen om info is prima, met name als het om specifieke vragen gaat. Maar als je zelf al niet tot de basiscomponenten kan komen..... Lees wat reviews en kijk wat rond hier (search) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.