Rare HPT370 lockups op abit k7ta raid

Pagina: 1
Acties:

• Carda
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 23:13
Ik heb dit weekend fftjes ge-experimenteerd met raid op mijn Abit k7ta-raid.
Ik heb volgens mij de allerlaatste bios enzo maar hij blijft hangen bij het copieren van data van de raid array naar de gewone ide hd.
Heen gaat altijd supersnel (lees 15MB/s) en terug gaat het met <5MB/s en steeds lager totdat ie hangt.
Eerst dacht ik dat het een defecte ide kabel was..
Maar volgens mij als je heen supersnel kunt gaan en terug gewoon na een tijdje gaat hangen klopt er volgens mij iets niet.

Heb ook de laatste software van highpoint. Misschien dat die install niet goed is gegaan?

Iemand een idee?

2 hd's die ik gebruik zijn allebei Maxtor UDMA/100 7500RPM 40 GB (54098H8). Heb ze al op slave, master en cable select...niks helpt..

Mja ik denk van, lamaar prutsen enzo.. en waarempel soms lukt het ook nog!

• Invalid
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik weet het niet zeker maar ik meen eens te hebben gelezen (op go.to/kt7faq) dat dat gefixt was in nieuwe drivers. Kijk dus voor de zekerheid nog even of je wel degelijk de nieuwste bios hebt. Op go.to/kt7faq staan links naar drivers en biossen.

• Carda
Daar heb ik juist het eerst gekeken..

Ik heb wel de laatste drivers maar niet de laatste hpt bios.. die is er niet voor de kt7a raid

edit:

Heb nou de laatste bios en de laatste drivers.
En nog hangt ie...hardware probleem? ide kabels?

• Carda
Reply op mezelf.

Kwam er achter dat het laatste pci slot waar me sblive in zat geen busmastering had en sblive moest dat dus wel hebben.

thnx to Arfmanneke!