Prijs Xbox games?

Pagina: 1
Acties:

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 08:47

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Topicstarter
Ik zie nu alle games voor de xbox uitkomen voor € 69,99
Hoeveel verwachten jullie dat de prijs van die games zal dalen in laat ons zeggen de komende 6 maanden.
Dit omdat ik merk dat de games voor de PS2 binnen de 6 maanden nog ongeveer de helft kosten van de originele prijs, en dus een stuk aantrekkelijker om een tijd te wachten met kopen.
Ik wil best betalen voor software, maar dan moet de prijs ook redelijk zijn, ik wil alleen maar € 50+ uitgeven voor een echt topspel, niet voor alles wat ik wil hebben.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

Rival24

I'll Be Back

Tja, microsoft kennende (met pc-games) kan t behoorlijk lang duren voordat een prijs zakt

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik denk dat straks de nieuwere gamers rond de 62 zullen gaan kosten en de iets oudere rond de 49, daarnaast natuurlijk nog het nodige budgetcrap.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-01 15:00
de grote truuk hè ;)

eerst je console goedkoper aan de man brengen
en vervolgens je games tegen hogere prijzen verkopen
erin gestonken :P

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

bij de makro zijn ze goedkoper :)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-01 17:26

star-saber

Ryzen

scheelt niet zo veel
makro is €66
verleden week was er wel een aktie €59

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:21

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Uiteraard al vele malen genoemd, maar neem een coca-cola-card en krijg 10% korting bij de FRS op je games.

Ik hoop dat de prijs van de spellen de komende maanden wel wat gaat zaken... De prijs van de spellen voor de GC zijn iig ook lager dacht ik, dus als ze die nu eens als richtprijs gaan hanteren ofzo :)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij de PS1, Nintendo e.d. daalden de prijzen van de spellen toch ook heel erg traag? Ik verwacht niet dat het hier veel anders zal zijn eigenlijk. Waarom zou dat namelijk nu ineens wel zo zijn?

🌞🍃

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Xbox games zijn standaard €69 ofzo? Gamecube games zijn standaard €59 met 10% korting €54 dus Xbox gewoon €10 duurder.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Idd games zijn belachelijk duur :(

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 18:00
Op donderdag 09 mei 2002 19:57 schreef DataBeest het volgende:
Bij de PS1, Nintendo e.d. daalden de prijzen van de spellen toch ook heel erg traag? Ik verwacht niet dat het hier veel anders zal zijn eigenlijk. Waarom zou dat namelijk nu ineens wel zo zijn?
Die van de nintendo 64 zijn over het algemeen behoorlijk gelijk gebleven, die van de ps1 daalden fors.

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Op donderdag 09 mei 2002 20:20 schreef SaSReCoiL het volgende:
Idd games zijn belachelijk duur :(
Tja, maar dat is wel waar de consolemakers de centen mee moeten verdienen. Die consoles worden allemaal tegen een prijs aangeboden (behalve misschien de eerste weken na introductie) die niet ver van, of misschien wel onder de productieprijs ligt. Maar wie een console heeft, wil spelen, en zal spellen moeten kopen, aangezien consolespellen minder eenvoudig te *uche*kopieren*uche* zijn dan pc games betekent dat kassa voor consolefabrikanten.

Maar het erste doel bij de introductie van een nieuwe console is natuurlijk om hem in zoveel mogelijk huishoudens te slijten, want daarmee creeer je tenslotte de afzetmarkt voor je spellen. En dan mag je best wat verlies nemen op de verkoop van die consoles zelf.

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:30
misschien moet je eens kijken bij Mediamarkt. Daar zijn de DVD's ook altijd een stuk goedkoper.
Ze hebben wel een site maar daar kun je geen producten en prijzen op vinden. Dus je zult er heen moeten om het uit te vinden.
Voor zij die niet weten waar Mediamarkt is: Naast de Arena in Amsterdam zuid-oost.

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
Op donderdag 09 mei 2002 19:51 schreef Ruud2001 het volgende:
Uiteraard al vele malen genoemd, maar neem een coca-cola-card en krijg 10% korting bij de FRS op je games.
in al die jaren dat ik die card nou al heb heb ik denk ik al 100 euro korting gehad ofzo. echt een SUPER ding ook voor de Mac!

Verwijderd

toch blijven die games te duur :o

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-01 09:13

Armada

-Wat wil je weten?-

Op vrijdag 10 mei 2002 09:11 schreef Ingmar het volgende:
Die consoles worden allemaal tegen een prijs aangeboden (behalve misschien de eerste weken na introductie) die niet ver van, of misschien wel onder de productieprijs ligt.
Nee, die ligt definitief onder de kostprijs. Zelfs de oude prijs van de XBox lag onder de kostprijs, kan je nagaan wat MS op dit moment voor financiële klappen opvangt.
Maar wie een console heeft, wil spelen, en zal spellen moeten kopen, aangezien consolespellen minder eenvoudig te *uche*kopieren*uche* zijn dan pc games betekent dat kassa voor consolefabrikanten.
Niet zo zeer een technische hindering, want er zijn genoeg modchips en die zullen voor de Xbox ook uitkomen. Het ligt wel vooral aan de houding. De PC is al zwaar verziekt, alles wordt gekopieerd. Het lijkt erop dat PC-eigenaren vinden dat de spellen die op de PC uitgebracht worden ook automatisch hun toebehoren, kopieren die hap dus.
Bij consoles zijn er veel mensen die het gewoonweg ook niet willen doen, alles eruit willen halen wat er in een spel zit. Bij consoles zie je tenminste wel verbazend veel mensen die begrijpen dat vermaak wat mag kosten...

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Op vrijdag 10 mei 2002 09:58 schreef Armada het volgende:

[..]

Nee, die ligt definitief onder de kostprijs. Zelfs de oude prijs van de XBox lag onder de kostprijs, kan je nagaan wat MS op dit moment voor financiële klappen opvangt.
De oude Europese XBox prijs lag niet onder de oorspronkelijke kostprijs, de Amerikaanse en Japanse wel.

En onlangs is door analysten becijferd dat de XBox anno nu nog slechts rond de 235$ kost om te fabriceren, dus de huidige prijs ligt ook niet meer onder de kostprijs - de prijzen voor spellen mogen wat mij betreft dus wel zakken.

Yeah well. The Dude abides.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:40
ik denk dat de xbox spellen wel goedkoper worden in tegenstelling tot de andere consoles... als ze consequent zijn dan... xbox verkoopt niet dus we verlagen de prijs met 40% ofzo... dus misschien ook wel met de games...
en nee dit is geen flame, het is immers geen geheim dat Microsoft TE graag wil, en dat de verkoop tegenvalt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Op vrijdag 10 mei 2002 10:03 schreef Biff het volgende:
De oude Europese XBox prijs lag niet onder de oorspronkelijke kostprijs, de Amerikaanse en Japanse wel.
Onderbouwing, bron? Of is dit alleen uit de onderdelen samengesteld? Want dat zou als een tiet op een slagroomtaart slaan...
En onlangs is door analysten becijferd dat de XBox anno nu nog slechts rond de 235$ kost om te fabriceren, dus de huidige prijs ligt ook niet meer onder de kostprijs - dus de prijzen voor spellen mogen wat mij betreft wel zakken.
Bron?

Volgens mij verlies je totaal uit het oog dat er aparte fabrieken opgezet zijn om die dingen samen te stellen, de diverse licenties die betaald moeten worden, etc.
Op dit moment betaalt MS bijvoorbeeld nog steeds een premium prijs voor de chips die ze afnemen bij nVidia, de ontwikkelkosten zijn er nog niet uit. De Xbox moest die ophoesten, dus je kan het niet vergelijken met "we nemen de prijs van een GeForce 3 Ti 500 wel, of zo"..

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

De mediamarkt zet ze in op 59,95 euro.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Op vrijdag 10 mei 2002 10:07 schreef Armada het volgende:

[..]
Onderbouwing, bron? Of is dit alleen uit de onderdelen samengesteld? Want dat zou als een tiet op een slagroomtaart slaan...
[..]
http://xengamers.com/sections/columns/7237/3/

Niet alleen de onderdelen. Volgens de auteur is deze prijs gebaseerd op schattingen van Merrill Lynch, inclusief de productiekosten.
Bron?

Volgens mij verlies je totaal uit het oog dat er aparte fabrieken opgezet zijn om die dingen samen te stellen, de diverse licenties die betaald moeten worden, etc.
Op dit moment betaalt MS bijvoorbeeld nog steeds een premium prijs voor de chips die ze afnemen bij nVidia, de ontwikkelkosten zijn er nog niet uit. De Xbox moest die ophoesten, dus je kan het niet vergelijken met "we nemen de prijs van een GeForce 3 Ti 500 wel, of zo"..
Er zijn geen fabrieken voor opgezet, de productie wordt uitbesteed aan Flextronics, een ervaren fabrikant van electronische apparatuur voor derden, die in hun faciliteiten in Mexico en Hongarije de XBoxen maken.

Wat betreft ontwikkelkosten van de Nvidia onderdelen, ik weet het niet. Het design is natuurlijk toch wel sterk gebaseerd op hun bestaande produkten GF3, GF4 Ti en de NForce chipset. Het zou me niet verbazen als ze na ca. 5 miljoen verkochte parts de ontwikkeling wel terug hebben, de yields beter worden, en de kosten moeten kunnen zakken, maar dat is gissen.

Yeah well. The Dude abides.

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Op vrijdag 10 mei 2002 10:57 schreef Biff het volgende:
http://xengamers.com/sections/columns/7237/3/

Niet alleen de onderdelen. Volgens de auteur is deze prijs gebaseerd op schattingen van Merrill Lynch, inclusief de productiekosten.
Merrill Lynch heeft alleen de Flextronics en de other hardware bedragen geschat, lees ik in het stuk, niet de andere componenten. De andere componenten lijken me aan de aan de lage kant geschat, mede gezien het feit dat nvidia niet alleen de grafische chip levert, maar ook de media-chip.
Er zijn geen fabrieken voor opgezet, de productie wordt uitbesteed aan Flextronics, een ervaren fabrikant van electronische apparatuur voor derden, die in hun faciliteiten in Mexico en Hongarije de XBoxen maken.
Klopt, had ik nog moeten weten, er was destijds een heel interview met Flextronics voor het opzetten van de fabriek in Mexico.
Wat betreft ontwikkelkosten van de Nvidia onderdelen, ik weet het niet. Het design is natuurlijk toch wel sterk gebaseerd op hun bestaande produkten GF3, GF4 Ti en de NForce chipset. Het zou me niet verbazen als ze na ca. 5 miljoen verkochte parts de ontwikkeling wel terug hebben, de yields beter worden, en de kosten moeten kunnen zakken, maar dat is gissen.
Ja, alleen zo werkt het niet in de console-business. nVidia heeft een groot deel van de research voor de GeForce 3 en 4 dankzij MS kunnen doen. De prijzen van de losse PC-kaarten zijn op dit moment gebaseerd op de kosten naast het project Xbox. De yields zullen ongetwijfeld verbeteren, maar ik betwijfel of dit voordeel rechtsreeks bij MS in de inkoopprijs verwerkt zal worden. Normaal is het in deze branche dat nVidia een begroting heeft gemaakt inclusief staffel waarin de afzetnummers voor een steeds lagere prijs voor MS zorgen. Tussentijdse extra verbeteringen in de yields, komen geheel ten goede aan nVidia, anders dan bij de grafische kaarten bij de PC, waar men constant vergeleken wordt met de directe concurrenten en dus sneller geneigd zal zijn in prijs te zakken (alhoewel dat ook vrij discutabel is).

Verwijderd

Krijg je bij de V&D eigenlijk ook korting op xbox games met je CJP pas?

• Tom-Eric
  • Laatst online: 25-03-2025
Ach, binnenkort gaat toch iedereen aan het branden en dan zullen de prijzen wel gaan zakken om mensen te stimuleren om de X-box te kopen.

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 15:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op de Nintendo 64 waren spelen zo duur omdat de cartridge duur was om te maken, vooral als er ook nog een interne batterij enzo in zat.

Ninendo had aangekondigd om spellen voor de GameCube goedkoper te maken maar 59 x 2,20 = 129,80 percies de prijs in guldens van de Nintendo 64 games toen ze nieuw waren... Dat vind ik wle matig hoor. Zo'n mini-DVD kost nog niet eens een euro aan materiaal.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op vrijdag 10 mei 2002 13:26 schreef Johnny64 het volgende:
Op de Nintendo 64 waren spelen zo duur omdat de cartridge duur was om te maken, vooral als er ook nog een interne batterij enzo in zat.

Ninendo had aangekondigd om spellen voor de GameCube goedkoper te maken maar 59 x 2,20 = 129,80 percies de prijs in guldens van de Nintendo 64 games toen ze nieuw waren... Dat vind ik wle matig hoor. Zo'n mini-DVD kost nog niet eens een euro aan materiaal.
N64 spellen waren 129-219.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

wat zitten jullie nu te lullen dan?? :) nintendo maakt nog steeds de goedkoopste spellen (oude ps2 spellen niet meegerekend).

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Pagina: 1