zo instabiel niet eens tot in windows geboot

Pagina: 1
Acties:

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:37
ik heb het volgende probleem:

Ik heb vandaag mijn cpu cooler vervangen door een stilere variant. Dit zou theoretisch gezien geen probleem moeten zijn ik heb namenljk al vaker procesoren vervangen. Ik heb nu oppeens wel een probleem ik deed namenlijk mijn computer aan en het booten ging goed totdat win xp starte.
Ik dacht nog amen en lange leven ms. maar dat was het (helaas) niet. De keer dat ik daarna boote bleef het scherm staan op het tweede bios scherm de schijven waren net getest maar de raid controller was nog niet gestart. Hij bleef op dit scherm gewoon staan (nee lang wachten (5 min) helpt niet). Ok ik pc uit wacht 30 sec start opnieuw op en het zelfde gebeurt als de eerste keer. bij reset gebeurt het zelfde als tweede opstart.
Derde keer weer effe wachten gouw naar bios fsp op 100mhz YESS ik kan via mijn ide scijf win 98 booten, helaas lukt winxp van raid niet...
het is niet de temperatuur want als ik in de bios naarde temp kijk als de fsb op 133 mhz staat wordt die maar 48c en dan staat hij vast (eerste keer voormij om in een bios scherm vastte lopen)
Ik heb ook al een keer gehad dat ik een scherm vol ikoontjes kreeg bij het aanzetten van de pc en z'n beetje alle mogelijke kombinatie's van d-let. Het geheugen is het ook niet ik heb twee moules geprobeert in minst agresieve stand in verschillende geheugen banks maar helpt niet. Powersuply is ook goed want hij kan zelfs hangen met maar een hardeschijf aangesloten en een g-force. (oude kooler doet het ook niet meer)

systeem:
msi k7t pro ru 266a
athelon 1400 (nu dus op 1070 loopt ie iets langer)
512 ram win xp en 98
350 watt amd sertefied

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Hebbu wel nieuwe koelpasta op de proc gesmeerd...?

Forget your fears...
...and want to know more...

• breadje
ja tuurlijk een klein druppie en flintertje dun uitgesmeerd, kan ook niet op foute plek zitten lijt mij want dan had ik nu een zwarte die :(

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Hmz... Zet in de BIOS de quickboot eens uit. Kan brak geheugen zijn... BIOS zoekt dat wel uit.

Forget your fears...
...and want to know more...

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Kan zijn dat je koeler geen goed contact maakt, dan wordt je cpu ontzettend instabiel.
Probeer eens iets meer koelpasta?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:46

Rival24

I'll Be Back

Nou t kan wel aan de koeler liggen. Ik heb ook heel vreemde dingen meegemaakt. Ik heb 4 fan aansluitingen op mij mobo, op nr.4 MOET een koeler zitten anders start hij niet op. Ik heb daar mijn proc koeler opzitten. Ik heb daarna eens een paar fans (8cm) gekocht en in mijn systeem geplaatst, en ik denk: hee, ff die kabeltjes een beetje switchen (dat zit wat lekkerder). Alles ging goed, totdat ik in de bios moest zijn. Daar kon ik dus niet meer inkomen.... heel erg vaak hij bleef dan gewoon vasthangen.... Dus ik weer mijn Proc koeler op Fan aansl.4 gezet en alles deed t weer

Om een lang verhaal kort te maken.. probeer je oude koeler nog s

• breadje
ja helaas heb ik al deze dingen al geprobeerd, ik heb mijn cooler fan op sys fan aansluiting gezet en even mijn oude cooler op de cpu cooler aansluiting. Hielp helaas niks. Ik zit trouwens nu weer effe te proberen ik kan nu zelfs niet meer in win 98 komen met fatale uitzon.. :( :( enz enz
Volgens mijn mobo blijft spu tem 48graden dus het lijkt mij alsof het niet aan de cooling ligt meer pasta zou het dan zelfs slechter kunnen maken

Verwijderd

ik hoop niet dat je core beschadigd is oid.

• breadje
Ik hoop het ook niet, maar is het dan niet zo dat hij dan helemaal niet meer zou booten? met het blote oog zie ik bij de weg geen grote missende stukken.

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 01:05 schreef bobo1on1 het volgende:
Kan zijn dat je koeler geen goed contact maakt, dan wordt je cpu ontzettend instabiel.
Probeer eens iets meer koelpasta?
Wat een onzin, mijn CPU loopt als een zonnetje zonder koelpasta }:O

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:46

Rival24

I'll Be Back

Ik denk dan dat er iets verkeerd is gegaan met t plaatsen van de koeler Probeer alle kabels nog even extra vast te drukken (ECHT DOEN!), als dat niet werkt vrees ik dat je raid-(onboard?)controller niet helemaal meer werkt..

(p.s. welkom op GoT)

• bobo1on1
Op donderdag 09 mei 2002 01:19 schreef AMDLover het volgende:

[..]

Wat een onzin, mijn CPU loopt als een zonnetje zonder koelpasta }:O
Ja vast :D

Zit zeker zo'n stukie kauwgom onder je koeler.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 01:26 schreef bobo1on1 het volgende:

[..]

Ja vast :D

Zit zeker zo'n stukie kauwgom onder je koeler.
Neuh, niet echt, 42 graden stressed met Spire koeler van 2 tientjes *D

• breadje
ja raid is inderdaad onboard. Maar het gekke is dat het erg uitmaakt of ik een fsb van 100mhz of 133mhz heb. Bij 133 mhz komt mijn pc niet voorbij de isa alocatie of de shekkum system timer. Bij andere komt hij tot in het booten van windows. Helaas is het zo dat ik de laatste 4 pogingen ook al niet meer in windows 98 ben gekomen. Deze staat op de ide schijf. Ik heb dit ook geprobeert met de raid uitgeschakeld. Ik heb nog wel een oud moederbord maar een of andere drol (me me me) heeft met het losmaken van de cooler een kras op de printplaat gezet. (Yess precies op de lijnen naar de northbridge)
Bedankt voor de snelle reactie trouwens :)

• bobo1on1
Bij 100 mhz draait je cpu ook 33% onder zijn normale snelheid he, dus het moet wel aan die koeler liggen.
probeer nou maar wat meer koelpasta

• breadje
Neeheee :) ik wil niet...

Ok iuk ga nu effe met meer pasta (heins iemand?) proberen, maar dat kan het toch nooit zijn? de temperatuur is goed als hij vastloopt dus dat lijkt het mij niet te zijn.
Ik heb bij de weg de nieuwste (5de) bios van mijn mobo en deze detecteerd die 8x8 langzaam draaiende fans goed dus dit hoort ook geen probleem te zijn.

• bobo1on1
Ik heb weleens met waterblokken lopen klooien die niet goed vlak van onder waren of niet goed op de socket zaten, temp was wel goed maar windows bootte niet of liep vast na 5 min.
Met een gewoon coolermastertje werkte alles wel.

Trouwens als je koeler goed vast zit dan wordt die extra koelpasta er gewoon uitgedrukt.

• breadje
ik heb altijd geleerd dat het nou niet bepaald goed is voor je cpu om losspuitende zilverdeeltjes te hebben rondslingeren. any way ik ga naar bedje toe. Ik ga morgen verder.
bedankt in iedergeval.

getver wat een geslijm... :+

Verwijderd

Heb je niet toevallig een koperader naast je socket geraakt tijdens het monteren van de nieuwe koelunit |:(?? Ik heb dit namelijk wel eens eerder gezien (bij een vriend) en die pc had ongeveer dezelfde kuren

• breadje
ok lol, bobo je hjad gelijk ik heb effe wat meer pasta gebruikt en hij gaat als een zonnetje.. tanks

• bobo1on1
Geen dank, teveel koelpasta is niet goed maar te weinig ook niet, vooral als de onderkant van je koeler niet helemaal vlak is :)

Pagina: 1