Toon posts:

Philips projector zet zichzelf uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een philips DLP projector. Net dacht ik van laat ik eens een film kijken. Ik zette de beamer aan en het philips logo kwam langzaam opgelicht. Toen schoot de beamer uit en hij koelde de lamp af en het status lampje begon rood te knipperen. Ik dacht van laat ik maar eens de lamp goed afkoelen maar na een half uur deed hij nog precies hetzelfde. Weet iemand waar dit aan kan liggen ?

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tsja... Philips he.. :)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op donderdag 09 mei 2002 00:53 schreef Slambam_ het volgende:
Tsja... Philips he.. :)
Wat is er met Philips?
Ooit een 72cm teevee gekocht, en er vervolgens 14jaar dagelijks naar gekeken, met nauwelijks problemen?
Tis niet typisch Philips hoor :D

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Tja, dat lijkt op een defecte lamp van de beamer. Haal de lamp er eens uit en bekijk die is goed op bijvoorbeeld kleine zwarte plekken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat vind ik dan een beetje vreemd. Heb dit beamertje namelijk tweedehands gekocht. Toen stonden er maar 16 uur op de teller. Nu stonden er ongeveer 260 uur op de teller.

Dus het lijkt mijn sterk dat het de lamp is of de teller is door iemand gereset.

Verwijderd

Als dat het niet is zou ik toch de instuctiemanual eens goed doorlezen of by de Philips website een kijken. Is dat apparaat van je niet compleet te resetten?? Als dat het allemaal niet is naar een electoincazaak....... misschien een kapot IC-tje?

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:42

fv

-------------------> hiero

Enkele vragen:

Welk status lampje staat te knipperen (ON/OFF, LAMP of TEMP indicator)?

Zoals eerder genoemd: hoe ziet de lamp erzelf uit (is het bolvormig gedeelte van de lamp donker en/of heeft deze zwarte plekjes. Het kan ook zijn dat het bolvormige gedeelte eventueel krom is.

Draaien ALLE ventilatoren? (lamp ventilator, intake ventilator, voedings ventilator)

Lampuren tellers kun je reseten dus hier kan ook mee gerotzooid zijn, hoeveel ANSI-lumen is deze projector?

BTW: Ik repareer/onderhoud zelf beamers (8> (wel niet Philips maar die van Sharp, maar de meeste modellen werken volgens het zelfde principe)

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op donderdag 09 mei 2002 00:56 schreef nigelator het volgende:

[..]

Wat is er met Philips?
Ooit een 72cm teevee gekocht, en er vervolgens 14jaar dagelijks naar gekeken, met nauwelijks problemen?
Tis niet typisch Philips hoor :D
De "oude" spullen van Philips zijn goed.
De nieuw spullen, VCR's, TV's etc.... zijn van mindere kwaliteit dan vroeger.

Ben nu bezig met mijn 3-de VCR.
De eerste was nog een VCC 2000 systeem van Philips, dit was echt een geweldig stuk techniek.
Daarna heb ik een VCR uit de nieuwe lichting van Philips gekocht, dus het VHS systeem.
Deze was na 1,5 al 3 keer bij Philips geweest, en kon toen niet meer gerepareerd worden.
Kon toen een nieuwe uitzoeken met eventuele bij betaling, dit is toen een Akai geworden, en deze heb ik nu al 7 jaar.
En deze heeft nog nooit problemen gehad.

And The Only One

Pagina: 1