Toon posts:

[Phase Change 2] enkele pic als update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe gaat het met PC2? Nou, als je even niet meerekent dat de verdamper niet voldoende goed werkt, dat de capillair te lang is, en dat ik dus niet tevreden ben met slechts -15 .. -17 @ BurnK7, prima. Het systeem werkt, de luchtdichte bak ook, en de silicagel die ik van JumpStart gekregen heb werkt ook als een trein.

Hoe gaat het nu met mijn proc? Ehm, blijkbaar niet zo denderend. Het ding stopt met booten bij code C1. FF is normaal. De geruststelling is dat het tenminste nog iets doet, dus dat word weer de boel uit elkaar halen enzo.

De reden dat ik nu toch iets post ipv over een tijdje met mooi, goede pics aan te komen, is omdat ik het een paar mensen beloofd had (stelletje stukken ongeduld zijn jullie toch ook :P )

Hier dus de pic. Hou er rekening mee dat-ie 825K groot is, en 2048x1536. Ik kan nu ff niet bij Photoschop of The Gimp.

picje

Bovenin zie je een vrolijk bevroren airtrap, maar als je inzoomt op het waterblok of de slangen in de doos, dan zul je zien dat er geen enkele ijsvorming optreed. Hier draaide het systeem trouwens nog prima @ -14 ongeveer.

Als de boel weer werkt zal ik nog een schrikbarende pic schieten van hoe het eruit ziet als het systeem een dag aangestaan heeft. Dan zit alles wat koud word compleet onder een laag ijs van 5cm dik, behalve alles in de mobobak.

Okee, ik ga weer eens bugfixen. Kijken of ik de proc/mobo kan reanimeren :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Tijd voor een inzamelingsactie voor een nieuwe proc voor DaBit? ;)
Ik zie trouwens dat je je chipsetblokje nog niet in de strijd hebt gegooid?

Verwijderd

:O is die server nou zo traag, of ligt mijn i-net er weer uit :?

/me chekt ff z'n download.... hmm.... 74kB/s....
nopes, server is traag...

/edit
ziet er goeed uit!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, het lijkt wel verdomd veel op een dooie proc of mobo....
Niet vreemd; het spul lag tenslotte al behoorlijk op half elf.

Morgen de zooi eens losgooien.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-08 23:45

Rick2001

9950X delidded en direct die

Uh, als jij steeds C1 krijgt, dan mag je voor 100% ervanuit gaan dat het probleem in je geheugen zit en niet je processor, hoe gehavend deze ook uitziet.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Woei, ik kan niet wachten tot het weer goed draait! Veel succes ermee. :)

offtopic:
Kan ik al een pakketje verwachten?

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

je kast is heel mooi gemaakt, maar wat voor case temp krijg je in dat ding eigenlijk?

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ok, dit 'stuk ongeduld' :P heeft het even voor je ge-resized, en daardoor het zaakje teruggebracht tot 121 Kb.

Afbeeldingslocatie: http://www.hyperreal.org/~geert/test/dabit001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hyperreal.org/~geert/test/dabit002.jpg

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 01:07 schreef Rick2001 het volgende:
Uh, als jij steeds C1 krijgt, dan mag je voor 100% ervanuit gaan dat het probleem in je geheugen zit en niet je processor, hoe gehavend deze ook uitziet.
'k heb 3 modules geprobeerd, inclusief die uit pa zijn PC.
Nu is en blijft het FF trouwens.
Op donderdag 09 mei 2002 01:27 schreef -=MOL=- het volgende:
offtopic:
Kan ik al een pakketje verwachten?
Vandaag is het postkantoor dicht. Morgen zal ik er eens langskachelen :)
Op donderdag 09 mei 2002 01:29 schreef DuronDude het volgende:
je kast is heel mooi gemaakt, maar wat voor case temp krijg je in dat ding eigenlijk?
De EPOX tempmeter gaf 28 graden aan. Niet echt laag, maar dat veranderen we nog wel. Voor mijn part een klein radiatortje erin waar ook koude vloeistof doorheen stroomt.
Op donderdag 09 mei 2002 11:28 schreef JumpStart het volgende:
Ok, dit 'stuk ongeduld' :P heeft het even voor je ge-resized, en daardoor het zaakje teruggebracht tot 121 Kb.
Heej, jou had ik nog niet eens bij de stukken ongeduld gerekend :)
Thanks voor het resizen :)

Verwijderd

't ziet er weer indrukwekkend uit hoor.. :9

w00t, ga zo door, etc. bla bla..... ;)

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 22:43
damn die mobobak werkt wel eerrrruuugg goed :)
keep up the good work ;)

Reality beats fiction by far!

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op donderdag 09 mei 2002 14:31 schreef Oeloe het volgende:
't ziet er weer indrukwekkend uit hoor.. :9

w00t, ga zo door, etc. bla bla..... ;)
Dat zeg ik ;)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• bredend
  • Laatst online: 02-08 09:31
Leuk moederbord :+

Maar hoeveel meter slang heb je nu in totaal eigenlijk erin zitten?
En de restkou kan je natuurlijk nog gebruiken om je mobo te koelen.

't gaat weer lekker verder :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op donderdag 09 mei 2002 01:07 schreef Rick2001 het volgende:
Jep, C1 = geheugen, had ik ook... nieuw geheugen en alles liep weer (gelukkig binnen de garantie :))

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, 't is toch echt niet het geheugen. Mobo, dat zou nog wel kunnen. Een van beide is iig stuk: proc of mobo.

• m-m
  • Niet online

m-m

Op vrijdag 10 mei 2002 18:21 schreef DaBit het volgende:
Helaas, 't is toch echt niet het geheugen. Mobo, dat zou nog wel kunnen. Een van beide is iig stuk: proc of mobo.
mobo dan lijkt me... problemen met de northbridge? Kan misschien verklaren dattie een geheugenerror geeft...

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels is het FF, en blijft het FF.
Keertje m'n proc testen, dan weet ik het zeker.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op vrijdag 10 mei 2002 18:23 schreef DaBit het volgende:
inmiddels is het FF, en blijft het FF.
Keertje m'n proc testen, dan weet ik het zeker.
Maar dou jij nog een peltier onder je wc blok? Nu met de pc2

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-08 15:36

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op donderdag 09 mei 2002 23:10 schreef -=MOL=- het volgende:

[..]

Dat zeg ik ;)
idd!! keep up the good work and keep it running! :)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op vrijdag 10 mei 2002 19:01 schreef Amd RuLuzzz het volgende:

[..]

Maar dou jij nog een peltier onder je wc blok? Nu met de pc2
Erhh, met een pelt introduceer je ineens nog een flinke lading meer warmte in de PC kast... Als de Phasechange opstelling goed is voor het afvoeren van xxx watt, en je introduceert ineens 172 watt extra, dan is het nog maar de vraag of je uiteindelijk wel lager uitkomt met je temperatuur. Misschien kan die pelt nog 10° meer verschil maken, maar dan haalt je koelwater nooit de -20°C.

Het is best denkbaar dat je met pelt minder lage temperaturen haalt dan zonder, in dit specifieke geval met phasechange gekoeld koelwater.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Peertje NL
de foutmelding C1 krijg je ook als er ergens kortsluiting is (eigen ervaring, duurde 4 uur voor dat ik er achter was :( )

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik duw geen peltier meer onder mijn waterblok. Daar verlies ik teveel op. Verder wil ik van die ontiegelijke berg hitte die peltiers produceren af. Die 172W peltiers zijn leuk in de winter; dan hoef je gelijk geen verwarming meer aan te zetten. In de lente of zomer is er geen klap aan.

Nouja, ik ben benieuwd of mijn proc nog goed is. Anders is m'n mobo overleden. Het geheugen is nog goed. We zullen zien....

Verwijderd

/me vind dat het er netjes uitziet (en goed werkt :))
is dat je oude waterblok die op je cpu zit :P?

Verwijderd

Topicstarter
Proc is dood, duidelijk. En een dimmetje heeft ook methanol-schade, maar da's niet kritisch.

• Peertje NL
Op zaterdag 11 mei 2002 20:54 schreef DaBit het volgende:
Proc is dood, duidelijk. En een dimmetje heeft ook methanol-schade, maar da's niet kritisch.
damn dat is kut
core gecrusht of is ie dood gevroren :+

Verwijderd

Topicstarter
Zal ook wel methanol geweest zijn. Da lekte gewoon vrolijk tussen de slangaansluitingen door. Let wel: het water bleef braaf binnen, het methanol lekte eruit.

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 16:06 schreef DaBit het volgende:
Zal ook wel methanol geweest zijn. Da lekte gewoon vrolijk tussen de slangaansluitingen door. Let wel: het water bleef braaf binnen, het methanol lekte eruit.
he?
is dat spul zoooo vluchtig!?

Wat ga je er aan doen omdat te verkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu aan het testdraaien met tussen al het koper en slang teflon-tape. Als ik over een uur ofzo die bak opentrek en ik ruik methanol, dan weet ik genoeg.

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 16:15 schreef DaBit het volgende:
Ik ben nu aan het testdraaien met tussen al het koper en slang teflon-tape. Als ik over een uur ofzo die bak opentrek en ik ruik methanol, dan weet ik genoeg.
wat is er mis aan je processor anders wil ik ik hem wel kopen als ie niet meer overclockbaar is hoor ;)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 16:53

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ej dabit heb je ergens in een ouder topic staan hoe die phase change precies werkt en hoe je het aan hebt gesloten enzow?
ik zie als ik search gigantisch veel phase change topics, maar staat er ook ergens een schematje, van de hele kringloop zeg maar, het is nogal vaag voor me nu, overal onderdeeltjes enzow :P

• Peertje NL
Op zondag 12 mei 2002 16:47 schreef AtomicShockwave het volgende:
ej dabit heb je ergens in een ouder topic staan hoe die phase change precies werkt en hoe je het aan hebt gesloten enzow?
ik zie als ik search gigantisch veel phase change topics, maar staat er ook ergens een schematje, van de hele kringloop zeg maar, het is nogal vaag voor me nu, overal onderdeeltjes enzow :P
op zijn homepage staat veel info

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 16:53

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op zondag 12 mei 2002 16:50 schreef E-MANs het volgende:

[..]

op zijn homepage staat veel info
*Klik*, tnx :)
Pagina: 1