waterkoeling via aquarium

Pagina: 1
Acties:

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
kan je je procc koelen met het water van je aquarium, dit is bij mij vaak 26 graden, als ik dit doe, zou er dan nog een radiator op moeten, er zit +/-100 liter water in, eer dat dat een graden stijgt..... nog een voordeel: geen verwarming in me aquarium meer nodig.

me computer staat denk elke dag ongeveer2-3 uur aan, misschien soms langer maar veel qua opwarming zal dat denk niet uitmaken toch?

ik weet niet hoe snel het water bij normale wc koelingen opwarmt, dus een schatting heb ik ook niet

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

kan niet.. je moet ten eerste demi water hebben. of wil jer en geen vissies in? anders pak een curver-box :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

ik denk dat je een behoorlijk betrouwbaar filter nodig gaat hebben......
de kans op verstoppingen in je waterkoeling lijkt me anders nogal hoog (en dat wil je tenslotte niet)
+ het feit dat het niet zo bijzonder goed voor je pompje is om droog te draaien

• Syndicate
  • Laatst online: 20-02 00:06
Je pc staat maar 2-3 uur per dag aan?!?!? dan is t bijna de moeite niet...

en je heb een duron 1000 op 1086 lopen? daarvoor heb je ook niet echt WC nodig...

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
nee, ik wil hem in serie met de pomp van mijn aquarium zette, dus water gaat via me pomp naar me comp. naar me aquarium, en gaat dan weer opnieuw

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 23:39 schreef Syndicate het volgende:

en je heb een duron 1000 op 1086 lopen? daarvoor heb je ook niet echt WC nodig...
wil hem verder overclocken, maar windows 95 wil dat niet( ben nog aan t zoeke voor win2000 en een grotere HD (nu 600 mb) en hij is dan ook een stuk stiller dan met die dragon orb

Verwijderd

Je vissen willen een constante temp en dat lukt zo niet...

• Looki

Looki

600 MB? dat meen je niet.. wat voor pc is het?
zet een cpu fan van een 2000 ofzo op 5/7 volt

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 23:45 schreef jeuuron het volgende:
ik ben hem nu aan het opbouwen, dus dr komt telkens wat bij, dus nu zit er nog ouwe HD enzo in

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 23:45 schreef jeuuron het volgende:
Op woensdag 08 mei 2002 23:39 schreef Syndicate het volgende:

een duron 1000 dus... zie zijn sig.
maar een hd van 600mb lijkt mij niet echt veel. een windhoos-install en een paar proggies en hij zit al vol :)

• Looki

Looki

ik heb nu 140 gb :P

Verwijderd

Nou weet je wat je wel kan doen?
Je kan 2 bakken neerzetten, 1 tje met vissies en 1tje zonder, dan douw je een temp sens in je aquarium en als ie dan op de goeie temp is dan schakel je automatisch over naar de andere bak, koelt je aquarium dan weer af dan schakel je weer automatisch terug. Het kan op zich prima en je hebt geen radiator nodig. Maar 1 probleem je pc warmt het water zoveel op dat als je vissies te dicht bij de output slang in je aquarium komen dan vinden ze dat niet zo leuk. Ook heb je een mega filter nodig. Dat wordt dus iedere dag filter schrobben :-)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
wat je wel kunt doen, is een mooie radiator kopen, deze mooi versieren etc, en deze in het (koude) aquarium leggen :)

Water zal vast beter koelen als een fan :o

• M14
  • Nu online

M14

Ik heb ook al eerder aan wc via aquarium met vissen gedacht. Het resultaat is het volgende (vanuitgaande dat dit tropische vissen zijn): Als de vissen dood gaan kan dat 2 dingen betekenen. Namelijk dat het water te warm is, en ook je cpu, die dan zo gaat afsterven. Of dat je cpu perfect gekoeld is, en je vissen dood zijn gegaan aan onderkoeling. >:) >:) >:)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
als ik het zo lees kan ik denk beter voor een losse WC koeling gaan, kwestie van 1 pomp en radiator en dan heb ik geen last meer van kans op dooie vissies ofzo, en me water word in de zomer natuurlijk ook warmer, en als het dan nog' warmer word door me computer.... heb ik straks water van 40 graden ofzo :(

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 23:57 schreef jeuuron het volgende:
haha mijn pa heeft lekker 160gig >:)

[ontopic]
ik zou het niet echt met het water van je aquariun doen, algen in je WC.

wat je wel kan doen is dit, koop een heele lange slang, en doe die zigzaggend door je aquarium door, dan brijft het water geschrijden, en je vissies worden warmes.

zodra het water er dan uitkomt, een radiator.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 11:06 schreef KingOfDos het volgende:

[..]

[ontopic]
ik zou het niet echt met het water van je aquariun doen, algen in je WC.

wat je wel kan doen is dit, koop een heele lange slang, en doe die zigzaggend door je aquarium door, dan brijft het water geschrijden, en je vissies worden warmes.

zodra het water er dan uitkomt, een radiator.
das wel weer een idee, en dan dat ik ken kiezen tussen van de pomp->aquarium->rad. of pomp->rad, dat ik des een spliser met een kraan ertusse zet, dat als me water te warm word ik hem omschakel

Verwijderd

nou ik vind het een aardig idee...
en het moet heel goed uitvoerbaar zijn als je idd een lange slang door je aquarium legt die dan als radiateur fungeert..

en over het opwarmen van je aquarium zal ik me maar niet al teveel zorgen maken.. want waar veel mensen nog niet aan gedacht hebben zit er namelijk een THERMOSTAAT in een tropisch aquarium..

dus het verwarmingselement van jou aquarium wordt gwoon werkloos als je dat door je duron laat doen.. want die thermostaat laat je verwarmingselement niet werken als het water al warm genoeg is..

en verder kan ik me niet voorstellen dat een duron 60mhz overklockt (dus zonder voltage verhoging) in 3 uur per 24 uur een watermassa van 100 liter ook maar 1 graad kan laten opwarmen... (moet je de slang natuurlijk wel lang houden en over de bodem leggen... anders krijg je plaatselijk wel hogere temps..)

conclusie gwoon mee aan de slag gaan.. maar ik zou eerst gaan investeren in een wat grotere HD ;)

Verwijderd

je moet gewoon demi water levende vissen halen :)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je nou eerst eens een fastsoenlijke HD koopt? Je kan wel gaan investeren in waterkoeling maar ik zie het nut er niet echt van in.

En je werkt nog met win95? Ik hoop dat dat een typfout was en je 98 bedoelde

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Ohwjah, over die hdden, ik heb hier nog iets van 100 600 mb schijven liggen. En ik heb een keer op een beurs een RAID systeempje gezien van 8 140 gb schijven op een rijtje om samen meer als 1tb te vormen. Dat is pas ruimte!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
slecht idee, vissen houden niet van waterwetter en wisselende temperaturen ;)

maar die optie om je radiator erin te hangen vind ik wel een goed idee, ben benieuwd of dat werkt

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 23:57 schreef jeuuron het volgende:
You bastard.
Op donderdag 09 mei 2002 11:06 schreef KingOfDos het volgende:

en wat heb jij daaraan?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
nee, heb echt nog win vijf-en-negintig :r want ik ben me computer nou aan het opbouwen, het enigste wat ik tot nu toe gekocht heb is een mobo+procc+ram+koelers en behuizing, de rest is shit wat ik had leggen enzo zoals een voodoo 2 enzo. maar binnenkort komt er grotere HD en videokaart, daarna cdrom/dvd, brander, monitor, muis en keyboard, deze laatste drie plug ik over van de thuiscomputer (p200)

als ik eemaal nieuw spul heb wil ik hem wel lekker ver gaan oc'en, en dan moet mijn dragon orb wer sneller draaien(zit nu fan-mate op) en maakt ie dus weer meer herrie
Pagina: 1