[W2K] Kan W2K Professional als PDC dienen?

Pagina: 1
Acties:

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Ik heb nu een probleem met rechten op m'n thuisnet... Severer/Administrator ^= Rout1Sev/Administrator (ook al zijn passwords gelijk). Daar wil ik dus van gaan maken: Aetnet/Administrator...

Kan dat met W2K Pro (of WinXP pro?)... Want ik probeerde al te upgraden naar W2K AS (m'n pro bak), maar dat wilde niet...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

daar heb je minstens w2k server voor nodig

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:33
Nope, kan alleen met Server. Maar wat jij wil, is dat niet gewoon een kwestie van het veranderen van je computernaam? Of heb je al een PDC ergens staan op je netwerk?

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Nee, het netwerk heeft geen PDC. Gewoon peer-to-peer met Win98, XP en 2K systems (6 in totaal), en een LinUx routertje...

'T is gewoon gekl##t met die rechten...

Forget your fears...

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:33
Normaal gesproken kan je maar 1 computernaam hebben, ik begrijp uit jouw verhaal dat je er 2 hebt?

Als Administrator ingelogt zonder dat de computer aangemeld is op een domein mag je ten alle tijde de computernaam veranderen hoor. Dus als je computer pietje heet zou je bij het CTRL-ALT-DEL schermpje

PIETJE/Administrator

te zien krijgen.

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Nee, ik heb 2 systemen. Het ene systeem (SEVERER) wil een ander systeem benaderen (Rout1Sev). De NTFS bescherming daar staat alleen administrators toe om de bestanden in te zien... (buh-bye leechers op LANnetjes...)

Maar schijnbaar: Admin op Rout1Sev ^= Admin op Severer...

Forget your fears...

Pagina: 1