[Mandrake] Samba

Pagina: 1
Acties:

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:16

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
Hallo luitjes,

Ik heb hier een probleempje met samba, we hebben alle shares aan de gang maar hoe kan ik er nu voor zorgen dat die shares weer gemount worden bij het opstarten?

Ik heb ze al toegevoegd aan de fstab, maar hij heeft er geen zin in, iemand suggesties?

13:37

Verwijderd

bedoel je, jij hebt windows computers draaien op het netwerk, en die netwerk schijven wil je automatisch gewmount hebben op linux tijdens het opstarten?
als het niet met fstab werkt, dan zou ik proberen om de commando's in de rc.local te zetten.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:16

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
Ja dat was dus inderdaad de bedoeling, nu heb ik hem in mijn rc.local staan, alleen nu krijg ik een melding 'connection failure'. Terwijl hij het wel doet als ik hem later aanroep vanuit de console.

13:37

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 00:17 schreef DarkUnreal het volgende:
Ja dat was dus inderdaad de bedoeling, nu heb ik hem in mijn rc.local staan, alleen nu krijg ik een melding 'connection failure'. Terwijl hij het wel doet als ik hem later aanroep vanuit de console.
Eh dat kan niet :P , rc.local is nl het laatste wat wordt gedaan voordat je een console start. Zeg anders eens precies wat je doet.