Ik heb een HP 930C printer, is (lees: was) een perfect ding, maar nu doet ie het niet meer. Als je 'm aanzet branden een geel en een rood ledje. Als ik de cartridges wil vervangen dan komt de houder niet naar het midden, dus ik gekeken, dan moet je eerst een stukje metaal met de schroevendraaier naar achter schuiven, dan doet ie het wel. Maar als ie weer terug geschoven is niet meer. Ik heb 'm opengemaakt, en volgens mij zit het probleem in de motor en tandwieltjes van het reinigingssysteem van de cartridges. Maar ik kan er niet bij komen
. Iemand ervaringen?
Ik heb genoeg van dat ding :+! Ik wil dus een nieuwe, nou heb ik effies wat gezocht op het wereld wijde web, en dit zijn de kandidaten:
- Hp DeskJet 920c
- Hp DeskJet 940c
- Canon S300
- Epson C-60.
Heeft iemand ervaringen met deze printers?
Het nadeel van HP vind ik dat de cartridges (veel te) duur zijn. En ik heb eigenlijk een beetje genoeg van Hp. De Epson lijkt me wel wat, al weet ik eigenlijk niet waarom
. Cartridges zijn niet al te duur. En de Canon weet ik eigenlijk nix van
.
- Hp DeskJet 920c
- Hp DeskJet 940c
- Canon S300
- Epson C-60.
Heeft iemand ervaringen met deze printers?
Het nadeel van HP vind ik dat de cartridges (veel te) duur zijn. En ik heb eigenlijk een beetje genoeg van Hp. De Epson lijkt me wel wat, al weet ik eigenlijk niet waarom
Titel ff aangepast aan je nieuwe idee
Mijn pa heeft een HP Deskjet 670c. Dure cartridges en een hoop kabaal. Vooral tekst is goed.
Mijn zusje een HP Deskjet 845c. Een stuk stiller maar nog steeds dure cartridges. Wel goede afdrukken.
Ondergetekende een Epson Stylus Color 880. Erg stil, goedkope cartridges en print zowel tekst als afbeeldingen prima. Plus hij meldt zelf wanneer en welke inktpot leeg is/zijn.
Afgaande op deze 3 printers zou ik zeggen, ga voor een Epson.
Mijn zusje een HP Deskjet 845c. Een stuk stiller maar nog steeds dure cartridges. Wel goede afdrukken.
Ondergetekende een Epson Stylus Color 880. Erg stil, goedkope cartridges en print zowel tekst als afbeeldingen prima. Plus hij meldt zelf wanneer en welke inktpot leeg is/zijn.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Verwijderd
Ik heb al jaren een Epson640 en behalve de gloeiende teringherrie die dat ding maakt, is het een erg goede printer.
Zeker als je foto's op foto-kwaliteit afdrukt, kan je niet beter hebben dan een Epson.
Maarre, ga eens naar een winkel waar ze die modellen hebben staan en kijk welke je 't mooiste vind printen.
Zeker als je foto's op foto-kwaliteit afdrukt, kan je niet beter hebben dan een Epson.
Maarre, ga eens naar een winkel waar ze die modellen hebben staan en kijk welke je 't mooiste vind printen.
Mwah, ik heb hier een Epson Stylus Color 740 en ik ben verre van tevreden over dat ding. Inmiddels is hij zelfs gestopt met papier te pakken, en hiervoor vond ik hem ook best brak. Maar naast dat printte hij idd. erg mooie plaatjes e.d., het was een hele vooruitgang op m'n vorige HP Deskjet 690C printer, maar had al sinds de eerste dag problemen.Op donderdag 09 mei 2002 00:48 schreef MREn het volgende:
Ik heb al jaren een Epson640 en behalve de gloeiende teringherrie die dat ding maakt, is het een erg goede printer.
Ik ben trouwens ook niet de enige met problemen met Epson's, maar ik neem aan dat het met de nieuwe series een stuk minder is geworden.
Verwijderd
ik had eerst ook een dseskjet 670 C Printte niet bepaald perfect maar ook geen problemen mee eigenlijk, alleen die cartridges zijn idd zo vreselijk duur. Daarom valt hier tegenwoordig altijd HP af..Op donderdag 09 mei 2002 00:52 schreef Aikeleer het volgende:
[..]
Mwah, ik heb hier een Epson Stylus Color 740 en ik ben verre van tevreden over dat ding. Inmiddels is hij zelfs gestopt met papier te pakken, en hiervoor vond ik hem ook best brak. Maar naast dat printte hij idd. erg mooie plaatjes e.d., het was een hele vooruitgang op m'n vorige HP Deskjet 690C printer, maar had al sinds de eerste dag problemen.
Ik ben trouwens ook niet de enige met problemen met Epson's, maar ik neem aan dat het met de nieuwe series een stuk minder is geworden.
Ik heb ook een canon bjc 4300
Epson dan: Ik heb er zelf nooit eentje gehad maar ik hoor tegenwoordig vooral positieve verhalen over de kwaliteit ervan. De prijs van de cartridges weet ik niet.
* Blizard heeft al een HP (660c) en een Epson (stylus color 760) gehad en was van geen van beiden echt tevreden.
De epson slurpt echt inkt (en deze is inderdaad niet van de goedkoopste). Al heb ik op een beurs inkt gekocht van een ander merk dan epson, en deze inkt is vrijwel gelijkaardig aan die van epson vind ik persoonlijk (enkel paar keer goedkoper)
Van m'n HP was ik helemaal niet tevreden (nam geen papier meer en kwamen strepen op de blaadjes)
Ik weet dat het redelijk duur is en dat een laserprinter nog niet (althans betaalbaar) met kleur overweg kan, maar ik zou toch een laserprinter nemen moest ik van jou zijn.
De epson slurpt echt inkt (en deze is inderdaad niet van de goedkoopste). Al heb ik op een beurs inkt gekocht van een ander merk dan epson, en deze inkt is vrijwel gelijkaardig aan die van epson vind ik persoonlijk (enkel paar keer goedkoper)
Van m'n HP was ik helemaal niet tevreden (nam geen papier meer en kwamen strepen op de blaadjes)
Ik weet dat het redelijk duur is en dat een laserprinter nog niet (althans betaalbaar) met kleur overweg kan, maar ik zou toch een laserprinter nemen moest ik van jou zijn.
Verwijderd
de mijne begint ook steeds meer kuren te vertonen....Op donderdag 09 mei 2002 09:12 schreef Blizard het volgende:
HP660.......
De prijzen van de laserprinters zakken hard....
Ik was aan het zoeken naar testen over laserprinters en kwam ik deze tegen: Kyocera FS-1010, 6000 afdrukken per tonerkit, drum pas bij 100.000 vervangen (dus privé eigenlijk nooit..).
Prijs tijdens de test ca Euro 700, teveel dus. Nu al ca 518 Euro en als je gaat zoeken kom je hem zelfs al voor ca 410 Euro icl tonerkit tegen... Als ik per jaar 3 inkjet zwart tegen een prijs van ca 40 Euro (120 Euro )gebruik dan heb ik de laserprinter in ca 4 jaar terug verdiend... Maar dan ook nog veel betere kwaliteit!
Ik druk heel weinig kleur af. Dat maakt de keuze mogelijk makkelijker....
http://www.diskidee.nl/hardware/testen/?id=3094
http://www.diskidee.nl/hardware/testen/?id=3097
Vrij duur "destijds": 690 Euro met toner, maar nu dus al 280 Euro gezakt.......incl toner kit nu al voor ca 410 Euro.
Ik keek net ff in de search, maar kan nix over de Canon vinden, dus ik denk dat er weinig problemen mee zijn. Ik heb ff gekeken, en de prijs van de cartridges valt ook wel mee, de Hp's vallen dus af. Ik denk dat het de (goedkopere (€ 99,22 + € 9,- bezorgingskosten (takitnow))) Epson wordt. De Canon kost in de winkel zo'n € 135,-.
Verwijderd
heb je ook de prijzen van de cartridges van de epson en de canon vergeleken? Anders heb je die paar euro's namelijk zo weer terugOp donderdag 09 mei 2002 16:10 schreef psmeets het volgende:
Ik keek net ff in de search, maar kan nix over de Canon vinden, dus ik denk dat er weinig problemen mee zijn. Ik heb ff gekeken, en de prijs van de cartridges valt ook wel mee, de Hp's vallen dus af. Ik denk dat het de (goedkopere (€ 99,22 + € 9,- bezorgingskosten (takitnow))) Epson wordt. De Canon kost in de winkel zo'n € 135,-.
cartridge prijzen:
Epson C60:
- z/w: € 40,-
- kleur: € 35,-
HP 920/940:
- z/w: € 43,95
- kleur: € 47,95
Canon S-300
- z/w: € 9,95
- kleur: € 19,95
Die 30 pleuro haal je er zo wel uit
Epson C60:
- z/w: € 40,-
- kleur: € 35,-
HP 920/940:
- z/w: € 43,95
- kleur: € 47,95
Canon S-300
- z/w: € 9,95
- kleur: € 19,95
Die 30 pleuro haal je er zo wel uit
Canon heeft redelijk goedkope inkt en redelijke afdrukkwaliteit. Alleen als er iets stuk gaat aan je Canon koop je beter meteen een andere, want de service is echt om te
. Als je iets opstuurt ter reparatie vertellen ze er niet bij hoeveel het zou kunnen gaan kosten, je krijgt hem terug, betaalt bijna de nieuwprijs ervan en na een maand geeft ie alsnog de geest, en als je dan belt om hem opnieuw te herstellen op hun kosten: nee, dat doen we niet, maar als je wil mag je hem opnieuw opsturen en opnieuw betalen 
Nu heb ik een Lexmark, heel goedkoop printertje, maar behoorlijk dure cartridges. Die heb ik nu 6 maand ofzo, en die heeft me al meer aan inkt gekost dan die Canon in 3 jaar.
Nu heb ik een Lexmark, heel goedkoop printertje, maar behoorlijk dure cartridges. Die heb ik nu 6 maand ofzo, en die heeft me al meer aan inkt gekost dan die Canon in 3 jaar.
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Die printert heb ik ookOp donderdag 09 mei 2002 00:46 schreef MST_Morpheus het volgende:
Ik vind het prijsverschil tussen hp en epson cartridges wel meevalleenOp donderdag 09 mei 2002 18:59 schreef Go0s het volgende:
[..]
Die printert heb ik ookFijne printer, aanschaf iets duurder als een HP maar dat heb je er zo uit met nieuwe inkt. Ik zou dus ook voor die printer gaan
Ik heb vorige week net nog nieuwe inktpotten gehaald voor mijn printer.
25€ voor 2 zwarte en 2 kleurencartridges
Hoezo duur?? 
/Edit
Op een computerbeurs ja...
/Edit
25€ voor 2 zwarte en 2 kleurencartridges
/Edit
Op een computerbeurs ja...
/Edit
cartridges voor de HP zijn idd erg duur. Ik heb echter wel erg goede ervaring met navulkits van www.start-europe.de. Zo'n 3-4x goedkoper als nieuwe cartridges en kwaliteit is (voor zover ik kan zien) hetzelfde.
Hehe, LOLOp donderdag 09 mei 2002 19:42 schreef andre_at_home het volgende:
10 ml......???
2425547/IM S300 INKJET 11 PPM A4 (NMS) USB 2400DPI 7.5 PPM COLOR NL (NMS) € 97.35
Bijdrage order- en verzendkosten € 9.00
BTW € 20.21
Totaal € 126.56
Zo, die is onderweg
, als ie aangekomen is zal ik ff melden of ie het een beetje goed doet en of ie een beetje stil is, etc. Thnx voor de reply's!
BTW € 20.21
Totaal € 126.56
Zo, die is onderweg
Verwijderd
Ik heb zelf sinds kort de Epson C60 echt pracht van een printertje, hij heeft 1 nadeel en dat is dat je alle 3 de kleuren in 1 inktpatroon hebt zitten, dus als je veel in kleur print moet je gewoon de C70 kopen, afdruk is hetzelfde alleen hij is iets sneller en heeft gescheiden kleur inkt patronen.
Ik heb al met alle merken kunnen spelen en toch een Epson C60 gekocht.
Het is een relatief snelle printer.
Afdrukken zijn gewoon supergoed. 1 nadeel, hij maakt een teringherrie.
De HP was in mijn ogen veel te duur.
En canon. NIET DOEN
Het is een relatief snelle printer.
Afdrukken zijn gewoon supergoed. 1 nadeel, hij maakt een teringherrie.
De HP was in mijn ogen veel te duur.
En canon. NIET DOEN
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Iedereen raadt Epson aan en toch koop jij dan een Canon puur door de in jouw ogen goedkope cartridges.Op donderdag 09 mei 2002 19:48 schreef psmeets het volgende:
2425547/IM S300 INKJET 11 PPM A4 (NMS) USB 2400DPI 7.5 PPM COLOR NL (NMS) € 97.35
BTW € 20.21
Totaal € 126.56
Zo, die is onderweg, als ie aangekomen is zal ik ff melden of ie het een beetje goed doet en of ie een beetje stil is, etc. Thnx voor de reply's!
Waarom open je dan in godsnaam een topic?!
Ik vind het gewoon zonde van mijn tijd.
Gezocht!
Router
Heb een epson color 600 gehad, alleen maar ellende. Maakt een takke herrie en als je hem een tijdje niet gebruikt kreeg hij zijn koppen niet meer schoon. Voordeel was wel dat de inkt goedkoop (relatief dan ) was.
Ik heb nu een HP 930, erg stil goede kwaliteit. Als hier de koppen niet meer schoon willen kun je of ze eenvoudig reinigen of een nieuwe cartridge plaatsen.
Omdat ik dus niet zoveel print is dus een HP voor mij ideaal en valt het probleem van de dure inkt ook wel weer mee.
O ja, ik heb het idee dat de cartridges van hp langer meegaan dan die van epson.
Ik heb nu een HP 930, erg stil goede kwaliteit. Als hier de koppen niet meer schoon willen kun je of ze eenvoudig reinigen of een nieuwe cartridge plaatsen.
Omdat ik dus niet zoveel print is dus een HP voor mij ideaal en valt het probleem van de dure inkt ook wel weer mee.
O ja, ik heb het idee dat de cartridges van hp langer meegaan dan die van epson.
Do as I say, don't do as I do.
Ik heb een canon BJC-620...al 2 keer naar reparatie geweest, binnen 2 weken terug :-) zat nog onder garantie (verlengde garantie van 3 jaar genomen, gelukkig)Op donderdag 09 mei 2002 18:54 schreef Duracell het volgende:
Canon heeft redelijk goedkope inkt en redelijke afdrukkwaliteit. Alleen als er iets stuk gaat aan je Canon koop je beter meteen een andere, want de service is echt om te. Als je iets opstuurt ter reparatie vertellen ze er niet bij hoeveel het zou kunnen gaan kosten, je krijgt hem terug, betaalt bijna de nieuwprijs ervan en na een maand geeft ie alsnog de geest, en als je dan belt om hem opnieuw te herstellen op hun kosten: nee, dat doen we niet, maar als je wil mag je hem opnieuw opsturen en opnieuw betalen
Ik ben heel tevreden over de reparatieservice van Canon (ookal is het wel een beetje kwalijk dattie al 2x gerepareerd moest worden natuurlijk
MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp
HAd ik ook last van. De C60 heeft hier geen last van.Op donderdag 09 mei 2002 22:44 schreef Bart-01 het volgende:
Heb een epson color 600 gehad, alleen maar ellende. Maakt een takke herrie en als je hem een tijdje niet gebruikt kreeg hij zijn koppen niet meer schoon. Voordeel was wel dat de inkt goedkoop (relatief dan ) was.
Gezocht!
Router
Ik vind het inderdaad belangrijk dat de cartridges goedkoop zijn, maar ik hoor iedereen zeggen dat die Epson's veel herrie maken, en dat vind ik toch een groot nadeel. Dat was ook een reden dat ik een 930c had gekocht.Op donderdag 09 mei 2002 22:40 schreef thedolf het volgende:
[..]
Iedereen raadt Epson aan en toch koop jij dan een Canon puur door de in jouw ogen goedkope cartridges.
Waarom open je dan in godsnaam een topic?!
Ik vind het gewoon zonde van mijn tijd.
10-12ml voor een Canon patroontje ja, maar koop je er 4 stuks, zit je nog onder de prijs van een HP, en je krijgt losse inkttanks er dus gratiz bij.Op donderdag 09 mei 2002 19:42 schreef andre_at_home het volgende:
10 ml......???
Vergelijk het eens met een Lexmark: die kleurenpatronen hebben 6ml per kleur, hoezo naaien ze je waar je bij staat? Das nog erger dan HP met de 845, waar juist op staat dat er maar 21ml in zo'n patroontje zit.
Zit wel goed dus met Canon.Op donderdag 09 mei 2002 22:58 schreef klown het volgende:
[..]
Ik heb een canon BJC-620...al 2 keer naar reparatie geweest, binnen 2 weken terug :-) zat nog onder garantie (verlengde garantie van 3 jaar genomen, gelukkig)
Ik ben heel tevreden over de reparatieservice van Canon (ookal is het wel een beetje kwalijk dattie al 2x gerepareerd moest worden natuurlijk)
Als je HP hebt:
- garantieverlengen naar 3 jaar kost meer dan de hele printer
- 1 week buiten garantie en je mag ze niet eens meer bellen
Verwijderd
Canon printers: erg mooie afdrukken, maar niet zo degelijk gebouwd.
Epson: erg mooie afdrukken, maar inktslurpers, alleen de mooiste afdrukken op epson papier en met epson inkt.
HP: over het algemeen degelijk gebouwd (papier invoer is goed en compact, zodat je printer in kast kan zetten)en goede afdrukken. Niet zo papier kritisch. Wel erg dure inkt.
Ik heb zelf de 970Cxi. Een perfecte printer!
Epson: erg mooie afdrukken, maar inktslurpers, alleen de mooiste afdrukken op epson papier en met epson inkt.
HP: over het algemeen degelijk gebouwd (papier invoer is goed en compact, zodat je printer in kast kan zetten)en goede afdrukken. Niet zo papier kritisch. Wel erg dure inkt.
Ik heb zelf de 970Cxi. Een perfecte printer!
Aanvulling op de HP 900 series:
"Inktsensor" die probeert te berekenen hoeveel inkt er in een cartridge zit. Als deze "sensor" op 0 komt, is je patroon nog lang nog niet leeg, maar weigert je printer om ook nog maar 1 drup zwart te printen
Als je dan zo'n cartridge openmaakt, zit er nog zo'n 5 tot 10ml in
"Inktsensor" die probeert te berekenen hoeveel inkt er in een cartridge zit. Als deze "sensor" op 0 komt, is je patroon nog lang nog niet leeg, maar weigert je printer om ook nog maar 1 drup zwart te printen
Als je dan zo'n cartridge openmaakt, zit er nog zo'n 5 tot 10ml in
Verwijderd
die inkt is een crime, bij het ene merk meer dan een andere. Tel maar eens op wat je in 5 jaar uitgeeft als je een beetje redelijk vaak print.... als je foto's print zijn de inkjet nog perfekt, maar als je bijna alleen zwart afdrukt, zou je steeds meer naar een laser neigen qua aankoop. En die enkele kleuafdruk: betaal gewoon iemand voor die pagina...
dat van die prijzen voor die inkt is allemaal wat overdreven, er zijn zat merken op de markt die die dingen bijvullen en zo dus een heleboel geld schelen
nu zelf (kleuren)inkt gekocht voor de epson nogwat 400 14 euro (orgineel rond de 30 euro) dus dat scheelt nog al wat.
zelf met de printer goede ervaring. in het begin een paar keer kapot keurig gerepareerd en steed nieuwe inkt erin (gratis) nu al 1,5 jaar geen problemen meer gehad
nu zelf (kleuren)inkt gekocht voor de epson nogwat 400 14 euro (orgineel rond de 30 euro) dus dat scheelt nog al wat.
zelf met de printer goede ervaring. in het begin een paar keer kapot keurig gerepareerd en steed nieuwe inkt erin (gratis) nu al 1,5 jaar geen problemen meer gehad
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Ik heb een keer nagevulde cartridges gekocht voor m'n HP 500c. Ik kreeg allemaal strepen door m'n tekst. Dit was meteen m'n laatste "goedkope" cartridge...
Het merk van de cartridge weet ik niet meer.
Het merk van de cartridge weet ik niet meer.
Verwijderd
kleine correctie; bij de prijs van 326.30 Euro zat al een tonerkit.....Op donderdag 09 mei 2002 15:10 schreef andre_at_home het volgende:
[..]
de mijne begint ook steeds meer kuren te vertonen....
De prijzen van de laserprinters zakken hard....
Ik was aan het zoeken naar testen over laserprinters en kwam ik deze tegen: Kyocera FS-1010, 6000 afdrukken per tonerkit, drum pas bij 100.000 vervangen (dus privé eigenlijk nooit..).
Prijs tijdens de test ca Euro 700, teveel dus. Nu al ca 518 Euro en als je gaat zoeken kom je hem zelfs al voor ca 410 Euro icl tonerkit tegen... Als ik per jaar 3 inkjet zwart tegen een prijs van ca 40 Euro (120 Euro )gebruik dan heb ik de laserprinter in ca 4 jaar terug verdiend... Maar dan ook nog veel betere kwaliteit!
Ik druk heel weinig kleur af. Dat maakt de keuze mogelijk makkelijker....
http://www.diskidee.nl/hardware/testen/?id=3094
http://www.diskidee.nl/hardware/testen/?id=3097
Vrij duur "destijds": 690 Euro met toner, maar nu dus al 280 Euro gezakt.......incl toner kit nu al voor ca 410 Euro.
Eerste indruk: haarscherpe afdruk. Met 1e pagina erbij haalt ie 12 pagina per minuut net geprobeerd, (specs 14 pagina 1e pagina niet meegerekend).
gewoon kijken wat je ermee doet, anders is het printen veel te duur als je het maar zelden doet!
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Verwijderd
uiteraard anders had ik hem niet gekocht........
PS we printen hier met 5 personen regelmatig (wellicht nog een buurman met 4 personen via het netwerk erbij....)
PS we printen hier met 5 personen regelmatig (wellicht nog een buurman met 4 personen via het netwerk erbij....)
Pagina: 1