Ik heb een Samba server draaien op Redhat 7.2. Via mn NT4 werkstation kon ik er zonder problemen in komen, maar nu probeer via 'n Win98 werkstation, en hij geeft geen toegang... Ik heb al in de configuratiebestanden gekeken, maar ik kan nix vinden wat het probleem volgens mij zou kunnen verhelpen. Waar zou dit aan kunnen liggen??
Verwijderd
ik ken het probleem. Ik heb het heel simpel opgelost door van het win98 systeem een nt4 systeem te maken.
Ten behoeven van je netwerk is altijd beter om standaard systeem installaties te hebben
Ten behoeven van je netwerk is altijd beter om standaard systeem installaties te hebben
Op de samba machine de user aanmaken waarmee je in windows98 bent ingelogged. Wil je gebruik maken van guest logins, vertel dan dat die user een guest account is in je smb.conf.
Of op win98 inloggen met een user/pw dat al bekend is bij samba. Wat je fijner vind,
NT4 service pack lager dan 4 ? niet geencrypteerde passwd.
win9x hoger dan 95 wel geencrypteerde passwd.
in smb.conf kom je deze tegen
dus als je sp van NT4 lager dan 4 is ff upgraden, en deze regel toevoegen is smb.conf
client for ms networks moet geinstaleerd zijn op je 98 comp
win9x hoger dan 95 wel geencrypteerde passwd.
in smb.conf kom je deze tegen
code:
1
| encrypted passwords = yes / no |
dus als je sp van NT4 lager dan 4 is ff upgraden, en deze regel toevoegen is smb.conf
client for ms networks moet geinstaleerd zijn op je 98 comp
You don't need eyes to see, you need vision
Ik log onder Windows 98 in met dezelfde username/passwd als in in NT waarvoor ik onder Samba een user heb aangemaakt. Ik had eerst een andere RH 7.2 machine in mn netwerk met Samba en daar kon ik onder Win98 probleemloos mee inloggen... NT4 draait SP6, en encrypted passwords staat aan...
Ik zou natuurlijk ook NT4 kunnen installeren op die machine, maar dat vind m'n broertje niet leuk ivm z'n spelletjes, die waarschijnlijk niet werken onder NT...
Ik zou natuurlijk ook NT4 kunnen installeren op die machine, maar dat vind m'n broertje niet leuk ivm z'n spelletjes, die waarschijnlijk niet werken onder NT...
post eens lan gegevens (ip etc) en smb.conf
trouwens wat voor fout krijg je? toegang geweigerd, paswoordfoutmelding of host niet gevonden?
trouwens wat voor fout krijg je? toegang geweigerd, paswoordfoutmelding of host niet gevonden?
You don't need eyes to see, you need vision
Pagina: 1