[MiRC]inhoud van bestand bij verandering weergeven

Pagina: 1
Acties:

• Tom-Eric
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Zoals de titel zegt, ik ben met mircscripting bezig en wil dingen van 1 server naar een andere server toe echo'en en ik denk dat het in een bestandje zetten en daarna op de andere server met een timer laten checken of het bestandje verandert is en zo ja dit uitprinten, maar mijn probleem is dat ik dus niet weet hoe dat moet. Ik heb al wat dingen geprobeerd, maar het lukt niet en daarom kom ik hierheen.

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 17:10
Sorry dat ik je hele idee onderuit ga schoppen, maar misschien is het een véél makkelijkere oplossing dan waar je nu mee bezig bent.

mIRC ondersteunt vanaf versie 6.0 meerdere servers in 1 client. Maak 2 connecties aan, en laat een scriptje draaien dat iets als een on 1:text heeft op het gewenste kanaal van de ene server en laat dat uitprinten in het kanaal op de andere server.

Als je toch per ce met dat bestand wil werken, zou ik het aantal regels in het bestand opslaan in een variabele, en in mIRC een timer neerzetten dat controleert of er al meer regels in het bestand zit.
In de mIRC-help staat het volgende:
$lines(filename)
Returns the total number of lines in the specified text file.

• Tom-Eric
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Ik weet dat dat vanaf versie 6 werkt en daar had ik al rekening meegehouden, wat ik nu probeer is met het say commando te werken en hopen dat hij in het actieve channel print en niet in het channel waarin de text wordt hezegd geprint.

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 18:33 schreef TheMightyTumTum het volgende:
Ik weet dat dat vanaf versie 6 werkt en daar had ik al rekening meegehouden, wat ik nu probeer is met het say commando te werken en hopen dat hij in het actieve channel print en niet in het channel waarin de text wordt hezegd geprint.
Kun je niet /MSG #<CHANNEL> gebruiken??