Bios Paswoord?

Pagina: 1
Acties:

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Hai, ik heb van een collega een oud PCtje gekregen, het is een Highscreen pc met P166MMX op een FIC PA 2010 mobo. Nou zit er standaard een password op het bios. op het mobo zit een jumper genaamd clear bios. ik heb hem even geprobeerd maar hierna zat er nogsteeds het password op het bios.

Weet iemand het password voor highscreen pc's? of heb ik het verkeerd gedaan?

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Batterij er even uitslopen, zou moeten werken :)

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 23:05

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

batterijtje eruit halen?

bios resette heeft geen nut voor password... anders moet je ff password cracker zoeken ofzo die heb je wel voor die oude bakken.

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

• unfor
uhm, het zit echt in dat bios gebakken denk ik. :(

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 21:25
Killcmos lost dat voor je op (en alle andere bios setings :P )

http://www.utilitygeek.com/software/bios/killcmos.shtml

Repareren doe je zo.

• unfor
Hmmz, great! ik heb nog wat lopen prutsen aan de batterij, hij start nu niet eens meer :( geen piepje nix...

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

je moest een jumper eraf halen. heb je een compaq of hp.. die hebben daar last van als je de batt eruit haalt! :P
stekker er een tijd uit houden... als het een hp/compaq is soms een disketten van hun site halen. heb ik ook gehad met mijn oude server.

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je baterij er weer in (anders een exteren erop >:) )

bios reset

suc6

• unfor
grrr nog niks, kan het aan de batterij liggen dat er geen enkel piepje komt?

• Mystic_Jack
  • Niet online
Ik heb ook nog zo'n moederbord liggen met handleiding. Het is wel een FIC PA-2010+, dus met een + erachter. :)
En in de handleiding staat dat je op de enter toets moet drukken, als je het paswoord moet intikken. Ik had zelf geen standaard paswoorden erin staan, vreemd dat jij er wel 1 hebt. De Tulip Universa's hebben dat ook en daar moet je 1234 of 1234567 intikken om in het BIOS te komen.

Je hebt wel de jumper op z'n oude plek gezet nadat je de computer aan deed? Anders is je moederbord kapot.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
je kan het nuken met een leuk proggy ..
heb op school uitgeprobeerd..... voor 5 sec aan laten en de proggie direct sluiten en PC opnieuw opstarten .....
of er is ook een proggie dat je biospassword kan laten zien ...... :)

want ik mag hier vast geen hackerssites posten :)
maar ja sommige proggies zijn wel handig :)
zoals trojan cleaners enzo....

• unfor
mja dat van het password is atm het ergste nog niet... ik wil graag eerst die pc weer draaiend krijgen.

• unfor
Ik schop dit topic nog eens omhoog want de pc is nog hardstikke dood ;( ik heb batterij de hele nacht er nu uitgehad, er vanochtend weer in, deed nix. andere voeding geprobeerd, ander geheugen, etc etc.

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook een nieuwe batterij kopen....

• unfor
Op donderdag 09 mei 2002 19:02 schreef Acronymos het volgende:
Je kunt natuurlijk ook een nieuwe batterij kopen....
nope. ook al geprobeerd

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de clear CMOS jumper wel in de juiste stand teruggezet :?

• unfor
Op donderdag 09 mei 2002 19:03 schreef BalusC het volgende:
Heb je de clear CMOS jumper wel in de juiste stand teruggezet :?
ben geen n00b :)

Verwijderd

wat voor bios is het ?
als het een mobo is met een auto-cpu detection.. dat kan je zien aan of je voltage, MP plus FSB kan instellen op het mobo zelf..

als dat namelijk het geval is wil wel eens voorkomen bij S7 mobo's met AMI bios.. kan je cpu compleet verkeerd gedecteerd worden.. dit kan je oplossen door tijdens het power-uppen van je pc de Page-Up toets in te houden...

ik heb dit probleem ook gehad na het resetten van mijn bios.. mijn p100 werd toen als een 233 herkent wat meneer niet trok en zodoende niet eens kon posten..

is dit niet het geval is er nog een ander truukje..
je moet dan de jumper van je reset-cmos er af halen ff power-uppen en hem er dan weer op drukken.. (kan fout gaan bij je mobo dus op eigen risico.. maar mijn bios begon ineens weer te werken na dat gedaan te hebben)

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Het lostrekken van de cmos batterij kan nooit schade opleveren.
Wat wel kan is dat je per abuis iets anders los hebt gemaakt.
Heb je alle verbindingen nagelopen?
Meestal blijkt de grafische kaart of de processor los te zitten.
Gewoon even eruit en er weer in, let wel op dat je de stekker uit het stopcontact hebt,
bij zo'n atx kast blijven er altijd nog gedeeltes onder spanning staan, en kunnen defect raken.
Verder is het verstandig om altijd even je statische lading te ontladen,
door even de voeding vast te houden.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 10:00

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Als je een oudere Award bios heb, dan werkt als password:
AWARD_SW
Dit werkt altijd als je een oudere award heb, dit is nl het overridings pass (oid)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Highscreen, dat is toch Vobis? Ik meen ooit gelezen te hebben dat die allemaal "vobis" als BIOS wachtwoord gebruiken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je gewoon kunt booten, dan kun je in principe debug gebruiken om de bios te clearen

debug
o70 16
o71 16
q

dit werkt bij 99% van de mobo's

Verwijderd

CLEAR CMOS
The following debug routine will clear CMOS, BIOS, Passwords, Settings, Viruses, and other items residing in the CMOS. During this process you may get returned characters which are an indication that the string has gone in, if you by chance get ERROR ensure that you have typed the line in correctly, if not retype. Ensure that you do not skip any lines, that it is ALL typed in correctly to help prevent problems. Before running this Debug routine also ensure that you have read the above disclaimer.

After typing debug you will get "-" which is were you can begin by typing A and pressing enter.

A <ENTER>
MOV AX,0 <ENTER>
MOV AX,CX <ENTER>
OUT 70,AL <ENTER>
MOV AX,0 <ENTER>
OUT 71,AL <ENTER>
INC CX <ENTER>
CMP CX,100 <ENTER>
JB 103 <ENTER>
INT 20 <ENTER>
<ENTER> Note: Nothing is typed on this line
G <ENTER> By pressing G this will execute the above script, ensure you have read and agree to the above disclaimer.
Q <ENTER>

Then reboot and you will get a Setup Checksum Error. Go into setup, correct all the incorrect values, time, date...

Zou moeten werken. Is met een Acer laptop ook gelukt. :)
Pagina: 1