Toon posts:

Asus P4T-E mobo volt mod 2.1 gelukt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gisteren het een en ander gevraagt en ben toen maar aan de slag gegaan vanavond. Het solderen heb ik gedaan met een 30w stannaol Industa 300(regelb.temp.200>450C)
Ik had dus een 47K potmeter en deze moest op zeeeeer kleine puntjes gesoldeert worden.
Ik heb eerst het draat aan de potmeter gemaakt toen de draatjes zo vast gemaakt dat deze voorvertint recht op de punten bleven staan. Het enige wat ik nog moest doen was 1sec. tegen het draat aan met de bout en het zat vast.
Wel heb ik eerst bij mijn proc. het viede pinnetje(1.85) los gemaakt zodat ik een lager default voltage had.
Ik kan nu instellen tot 2.05Vcore :) deze getallen verschijnen in de bios boven de 2.0Vcore in het rood.
Alles samen gevat het werkt. >:)
Dus mensen met een P4T-E deze mod is te doen met wat geduld en een vaste hand. :)

Oja of hij verder wil OC`n ga ik morgen proberen, eerst wat langer kijken of alles normaal blijft.

Ook staan er op deze site nog wat meer voltage mods voor andere mobo`s, alles met foto`s
http://www.teccentral.de/overclocking/index.php/zeige/tuning_vcore/asus_p4t-e/index/anzeigen/index.php

Verwijderd

Nice work trouwens heb je deze case al gemod??? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 21:57 schreef gotties het volgende:
Nice work trouwens heb je deze case al gemod??? >:)
Werk nu nog met de Aopen, koeld erg goed.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Dou een epltier onder je wc blok. ZOdat je het maximale eruit kan halen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 22:59 schreef Amd RuLuzzz het volgende:
Dou een epltier onder je wc blok. ZOdat je het maximale eruit kan halen.
Hij draait nu op dit moment 20c idle en 24c full load.
Dit op een snelheid van 2926mhz en 1.85Vcore.
Water temp. 17.5c(buitenlucht 15c,koel ik het rad mee)
Dus nu nog geen Peltier nodig maar ga er misschien wel mee werken >:) , maar eerst morgen even met een hogere Vcore(2.05) kijken hoe hoog ik kom.

Verwijderd

gefliciteerd met je volt mod!!! :)

zoals ik in een ander topic ook al gepost had is het tekort aan voltage ook een probleem bij mijn asus p4t-e.

nu was mijn vraag dan ook aan a.p.versteeg of hij bij mij de mod zou kunnen doen???

ik hoor graag van je:

mail op a_pleijsier@hotmail.com

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 22:57 schreef donicpiranja het volgende:
gefliciteerd met je volt mod!!! :)

zoals ik in een ander topic ook al gepost had is het tekort aan voltage ook een probleem bij mijn asus p4t-e.

nu was mijn vraag dan ook aan a.p.versteeg of hij bij mij de mod zou kunnen doen???

ik hoor graag van je:

mail op a_pleijsier@hotmail.com
Hoe hoog kom je nu dan ???

Verwijderd

de P4-T is beter dan de TH7-II in RDRAM 4x modus, maar de FSB is toch wel echt te beperkt vind ik... 157 max of zo? triest.

wat voor 3dmark sleep je met dat ding uit de brand? Welke cooling op je GF4? Zit aan 14.770 marks nu met m'n 1.6A. Na het weekend over de 15K als alles loopt zoals gepland

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:27

Wimo.

Shake and Bake!

Op vrijdag 10 mei 2002 00:12 schreef DuronDude het volgende:
de P4-T is beter dan de TH7-II in RDRAM 4x modus, maar de FSB is toch wel echt te beperkt vind ik... 157 max of zo? triest.

wat voor 3dmark sleep je met dat ding uit de brand? Welke cooling op je GF4? Zit aan 14.770 marks nu met m'n 1.6A. Na het weekend over de 15K als alles loopt zoals gepland
aangezien jij (vrij extreme) overclocks met beide borden hebt gedaan.. welk bord raad je aan? De th7II of toch de p4t-e? De p4t-e kan ik vrij goedkoop krijgen.. maar als je met de TH7 verder kan overklokken neem ik toch die. Ik ben sowieso van plan te gaan waterkoelen dus temps zijn geen probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 00:18 schreef Wimo. het volgende:

[..]

aangezien jij (vrij extreme) overclocks met beide borden hebt gedaan.. welk bord raad je aan? De th7II of toch de p4t-e? De p4t-e kan ik vrij goedkoop krijgen.. maar als je met de TH7 verder kan overklokken neem ik toch die. Ik ben sowieso van plan te gaan waterkoelen dus temps zijn geen probleem :)
Ik heb ze nu alle twee gehad en met een multiple van 22 ben ik beter af met de P4T-E.(met deze kom ik verder)
Maar als je aan de gang gaat met de 1.6 raad ik de TH7II aan want dan kan je een hogere FSB krijgen via bios.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2872176464

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1906131527

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op vrijdag 10 mei 2002 00:25 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Ik heb ze nu alle twee gehad en met een multyplayer van 22 ben ik beter af met de P4T-E.(met deze kom ik verder)
Maar als je aan de gang gaat met de 1.6 raad ik de TH7II aan want dan kan je een hogere FSB krijgen via bios.
Ik ga zelf voor een 1.8a denk ik.. mits deze vrij goed betaalbaar is op mijn werk.. verandert dat de zaak?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 00:12 schreef DuronDude het volgende:

Heb op mijn GeF4(max@stabiel 335/750) een coolermaster DP5-5G11, dit op de zelfde manier bevestigt als met de alpha pal 6035 op mijn oude GeF3.Een 3Dmark2001SE heb ik met mijn oude mobo op 2760mhz gedraait en had toen een score van 13057, ben er voor de rest nog niet mee bezig geweest maar gezien de alu 5824 en FPU 1605/3636 op 2992mhz(136mhz fsb rimm) moet hij nu veel verder kunnen komen.Ik heb nu 27.50 draaien omdat ik het zeer iritant vond als ik de 29.20 of hoger had draaien dat bij het opstarten en als je dan xp bureau in komt hij alles nog een keer overnieuw refrecht(of zo iets).
Ook moet ik even een nieuwe dual boot maken met win 98SE en kijken wat hij daar in doet, en met welke driver.
Welke drivers gebruik jij in XP of 98SE ??

Verwijderd

Damnz, brute overclock :) en hele nette temps :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 00:26 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Ik ga zelf voor een 1.8a denk ik.. mits deze vrij goed betaalbaar is op mijn werk.. verandert dat de zaak?
Dan is op de P4T-E(ics-13) je max 18x150= 2700mhz

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op vrijdag 10 mei 2002 00:40 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Dan is op de P4T-E(ics-13) je max 18x150= 2700mhz
Das niet de moeite :) Ik pak de abit wel..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 00:42 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Das niet de moeite :) Ik pak de abit wel..
sorry ik had het fout, max is 18x156=2808mhz

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op vrijdag 10 mei 2002 00:49 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Hmz... het is wel moeilijk.. Ik ben eigenlijk niet echt van plan te gaan solderen.. wire trick vind ik best.. maar solderen ben ik niet zo'n kei in.. Ik ga toch voor de abit

iig bedankt voor de info ;)

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 00:37 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Welke drivers gebruik jij in XP of 98SE ??
Voor 3Dmark heb je XP nodig , 29.20 momenteel.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op vrijdag 10 mei 2002 00:49 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Nou word het toch moeilijk.. ik heb de de keuze.. OF een 1.6a+TH7II OF een 1.8a+p4t-e

Aangezien ik geen 1.8a+Th7II kan betalen :+

welke raad je dan aan?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 13:58 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Nou word het toch moeilijk.. ik heb de de keuze.. OF een 1.6a+TH7II OF een 1.8a+p4t-e

Aangezien ik geen 1.8a+Th7II kan betalen :+

welke raad je dan aan?
wat moet je dan betalen voor een TH7II, toch niet veel meer dan een P4T-E????
als je 2808 genoeg vind dan zou ik voor de P4T-E gaan maar die moet dan wel ICS-13 hebben.Deze hebben ze bij http://www.jincomputers.nl in DenHaag.Met een 1.6 of met een 1.8 kom je heus niet zo makkenlijk op 2800mhz.Maar als je er zo dicht mogenlijk bij wil komen met een standaard koeling dan zou ik de P4T-E nemen.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:23

Scighera

swim-bike-run

He je dat overklokken in der xp gedaan?

Xp wil bij mij niet overstappen me 1333@1506 (zou tot de 1700 moeten gaan) Me heeft verder geen moeite

www.triathlete.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 18:29 schreef Scighera het volgende:
He je dat overklokken in der xp gedaan?

Xp wil bij mij niet overstappen me 1333@1506 (zou tot de 1700 moeten gaan) Me heeft verder geen moeite
IK snap niet wat je wil zeggen. :?

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op vrijdag 10 mei 2002 18:23 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

wat moet je dan betalen voor een TH7II, toch niet veel meer dan een P4T-E????
als je 2808 genoeg vind dan zou ik voor de P4T-E gaan maar die moet dan wel ICS-13 hebben.Deze hebben ze bij http://www.jincomputers.nl in DenHaag.Met een 1.6 of met een 1.8 kom je heus niet zo makkenlijk op 2800mhz.Maar als je er zo dicht mogenlijk bij wil komen met een standaard koeling dan zou ik de P4T-E nemen.
Het scheelt wel 50 euro :9~ Dus das nogal de moeite.. en ik werk met water.. niet met lucht :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 18:43 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Het scheelt wel 50 euro :9~ Dus das nogal de moeite.. en ik werk met water.. niet met lucht :)
Als je dan voor de P4T-E gaat, moet je die met de ICS-13 hebben en die hebben ze bij Jincomputers.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op vrijdag 10 mei 2002 18:51 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Als je dan voor de P4T-E gaat, moet je die met de ICS-13 hebben en die hebben ze bij Jincomputers.
Ja... en dat zit er dus niet in ;( Ik MOET hem bij mijn werkgever halen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 18:52 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Misschien heeft die ook de goeie met ICS inplaats van de mindere CYP

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op vrijdag 10 mei 2002 20:22 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Misschien heeft die ook de goeie met ICS inplaats van de mindere CYP
Ik ga het er gewoon op wagen.. ik zal morgen in het magazijn kijken of ze de goeie versie hebben.. als dit zo is ga ik er vanauit dat ze die bij de winkel ook hebben :)

Dus de Ics moet ik hebben..

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Op vrijdag 10 mei 2002 18:52 schreef Wimo. het volgende:
ik heb mijn pc ook via mijn werkgever, maar dan nog mag ik gewoon zelf bepalen wat ik koop en waar en voor hoeveel.

gewoon een beetje zeuren met je werkgever, moet lukken

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op vrijdag 10 mei 2002 22:08 schreef OliverBB het volgende:

[..]

ik heb mijn pc ook via mijn werkgever, maar dan nog mag ik gewoon zelf bepalen wat ik koop en waar en voor hoeveel.

gewoon een beetje zeuren met je werkgever, moet lukken
Je begrijpt me verkeerd, ik werk zelf in een pc winkel..en koop daar dus de spullen :) Maar aangezien ik niet in de winkel werk kan ik niet ff een mobo uit een stapel kiezen.. was het maar zo :)

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
aah |:(

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

ze hebben alleen cyb.. en single sided samsung

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 08:46 schreef Wimo. het volgende:
ze hebben alleen cyb.. en single sided samsung
Cyp is niet goed te OC`n, maar single sided samung 128mb met 8 inplaats van 4 is ook goed.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op zaterdag 11 mei 2002 08:59 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Cyp is niet goed te OC`n, maar single sided samung 128mb met 8 inplaats van 4 is ook goed.
8 ipv 4? Je bedoelt het aantal chips dat op het ding zit?

Edit: Ik neem dus wel een th7II

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
ff ontopic :)

Hoeveel prik wil je maximaal op je NW gaan zetten? Je kan toch doorslag krijgen, het gevaarpunt ligt volgensmij bij de 1.9V.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 10:37 schreef roedie het volgende:
ff ontopic :)

Hoeveel prik wil je maximaal op je NW gaan zetten? Je kan toch doorslag krijgen, het gevaarpunt ligt volgensmij bij de 1.9V.
Dan gaat hij piepen als je tehoog gaat, meer niet heb ik al een paar keer gehad maar nog steeds heel.
Pas boven echt 2.05 Vcore krijg ik dat.
Op een TH7II kon ik max 2.2Vcore instellen maar dit was in het echt onder de 2.0Vcore.
Wat versta jij onder doorslag ????

Verwijderd

Vanaf een volt of 2 komt je CPU in gevaar. Het ding gaat wel niet meteen kapot, maar toch. Ik zou onder de 2V blijven. Er zijn al ettelijke Northwoods gestorven aan die voltages. Als je er 2.20V op zet kan je een kapotte CPU verwachten tussen 1 en 3 weken aan dat voltage. Geen electromigratie maar wel junction breakdown, en de temperatuur maakt niets uit. Voorzichtig is dus de boodschap

• roedie
Op zaterdag 11 mei 2002 12:14 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Dan gaat hij piepen als je tehoog gaat, meer niet heb ik al een paar keer gehad maar nog steeds heel.
Pas boven echt 2.05 Vcore krijg ik dat.
Op een TH7II kon ik max 2.2Vcore instellen maar dit was in het echt onder de 2.0Vcore.
Wat versta jij onder doorslag ????
Dat ie de geest geeft omdat de isolatie tussen de baanjes in de die stuk gaat, zeg maar wanneer je op een 230V kabel bijv. 10000 volt zet zodat er toch vonken van ~ naar 0 slaan. Dan gaat de isolatie kapot.

Niet kapot gaan van de hitte, maar in 1 keer de geest geven. Een fietselampje brand ook op 9 volt ofzo, maar de levensduur word heel kort, door goed koelen enzo gaat het weer wat langer mee :). Maar hoe goed je ook koelt, bij 12 Volt brand het draadje door.

Dat idee :)

• roedie
Op zaterdag 11 mei 2002 12:20 schreef DuronDude het volgende:
Vanaf een volt of 2 komt je CPU in gevaar. Het ding gaat wel niet meteen kapot, maar toch. Ik zou onder de 2V blijven. Er zijn al ettelijke Northwoods gestorven aan die voltages. Als je er 2.20V op zet kan je een kapotte CPU verwachten tussen 1 en 3 weken aan dat voltage. Geen electromigratie maar wel junction breakdown, en de temperatuur maakt niets uit. Voorzichtig is dus de boodschap
Dat bedoel ik. Welk voltage gaat je watergekoelde CPU toch een jaartje (of 2) mee? 1 CPU voor 3 weken is natuurlijk niet alles. Voor die Jappen met stikstof maakt dat verder niet zoveel uit, maar voor ons wel.

Verwijderd

Ik denk dat het op 1.90V nog te doen is, hoger dan dat zou ik zeker niet dag in dag uit draaien. Een CPU blijft nauwelijks 2-3 maanden in m'n bezit, maar desalniettemin moet je geen onnodige risicos nemen met dure CPUs. M'n 1.6A durf ik nog wel folteren, een 2.4 is een andere zaak.

De Thoroughbred van AMD gaat precies hetzelfde hebben, hoge voltages zijn zeer schadelijk bij een .13 proces

• roedie
Thourogh breades (die naam is de ergste ooit tegengekomen :)) Thoroughbred staan standaart al op 1.65, de exemplaren die boven de palomino snelheden uitkomen. Dat laat zien dat Intel nu rustig aan bezig is en zijn tempo aan AMD aan past. W8 op de hammer enzo...
Pagina: 1