Toon posts:

HP 940c: krijg hem niet goed geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een HP 940c printer geprobeerd aan te sluiten op een "lichtelijk verouderde" pentium 100.
Het was niet voor mijzelf maar voor iemand anders, die er zelf niet uitkwam. Sterker nog, op een gegeven moment crashte de hele boel vertelde hij.
Ik heb toen de hele install in z'n geheel afgegooid. Daarna zelfs die irritante HP-install methode gebruikt (eerst installeren, dan kabels aansluiten :)). Op een gegeven moment merkte ik wel dat hij een bepaald signaal naar de printer stuurde (ineens wat gepiep eruit, zoals het hoort). Maar daar bleef het bij.
Hij geeft nergens foutmeldingen, wel crashen er soms 2 HP-programma's waarvan de namen mij even ontschoten zijn.
Zodra ik een testprintje wil maken, stuurt hij die naar de queue. Daar geeft hij dan vervolgens aan dat hij bezig is met pagina 13 van de 1 en dan houdt het op en is de queue weer leeg. Ondertussen geen enkele reactie van de printer zelf.

Papier erin, inkt erin, kabels aangesloten en het groene stroomlampje brand.

Het probleem is dat ik niet echt veel weet van die poorten. Volgens mij hangt ie aan de printerpoort (lpt1), parallel dus. Is het misschien beter om hem via de USB te laten lopen? Of kan het zijn dat die PC te oud is?

Ik zou zeer dankbaar zijn voor alle hulp die er voor handen is, ik denk dat ik iig wel genoeg verteld heb over de situatie.

Verwijderd

Probeer de printer een op een ander
systeem te installeren. Als hij het daar
dan wel doet dan weet je dat het niet
aan de printer ligt. Ik denk dat er geen USB
op dat systeem zit (p100) dus dat wordt ook nix.|:(

Verwijderd

Staat je printerpoort op Bi-directioneel ingesteld, kan misschien ook schelen.

Verwijderd

Probeer anders om te testen, om em als een stadaard deskjet 690 C te instleren, en kijk dan wat hij doet.

(Volgens mij, kun je ook via de optie printer toevoegen, naar het stuurprogramma gaan "driver op diskette van fabrikant" zonder die andere flauwekul, maar kan ook zijn dat dat van de 990 is.)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 10:32 schreef Whoppa het volgende:
Staat je printerpoort op Bi-directioneel ingesteld, kan misschien ook schelen.
Klinkt de moeite waard. Rest mij de vraag: hoe doe ik dat nou weer (ik heb een hoop termen gehoord maar die ontgaat mij, sorry)?
Overigens had diezelfde morgen er nog een andere printer aan diezelfde poort/kabel gehangen en die deed het wel.

En kan dat schelen dan, als je hem als 690c installeert? Ik kan het iig proberen.

Bedankt voor de tips mensen!

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 11:23 schreef BuggyT het volgende:

[..]

Klinkt de moeite waard. Rest mij de vraag: hoe doe ik dat nou weer (ik heb een hoop termen gehoord maar die ontgaat mij, sorry)?
Doe je in je BIOS. Staat in een van de sub-menu's iets met LPT1, die moet op Bi-directioneel staan of ECP+EPP, succes.
Pagina: 1