dos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:52
ik heb een oud hddtje die ik een nieuw leven wil inblazen door hem in een p166 te zetten. Hij was destijds nog actief in een 486 maar die pc ligt in puin vandaar. Nou heb ik op die hdd de benodigde bestanden staan en geinstalleerd waardoor hij tijdens het opstarten contact maakt met m'n netwerk, alleen nou wil ik dus via de dos prompt (draait op dos 7) toegang hebben tot een netwerkstation dus de benadering naar bijvoorbeeld de cdrom speler van m'n server. alleen hoe doe ik dan onder dos ik heb net.exe al geprobeert maar misschien doe ik het fout en heb de search ook al gebruikt maar daar kan ik ook weinig vinden.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
misschien moet je wat meer info geven: welke dos-versie draai je? of draai je een dos-prompt vanuit windows?

Maak je eigen poll

Verwijderd

bedoel je het commando net use?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:52
net use dat was het dus

bedankt close topic

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op woensdag 08 mei 2002 22:27 schreef shure-fan het volgende:
net use dat was het dus

bedankt close topic
net /?

altijd handig ;)

Verwijderd

Het simpelste is om een DOS client-diskette te gebruiken van NT. Hierop staan de drivers voor je netwerkkaart, win.ini, protocol.ini, net.exe en nog wat toebehoren. Werkt perfect.

Ik heb er nu een aantal liggen met verschillende NIC configuraties erop. Makkelijk om een ghost van de HD te maken..
Pagina: 1