Toon posts:

[MS Photodraw] Degelijke jpg's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een image gemmakt voor op m'n site, ziet er wel leuk uit, maaar eens ik exporteer naar jpg, komt ie er zo uit te zien: http://mm2heaven.saburovo.com/index.php (bovenaan), blurry. Het formaat vanPhotodraw komt ook niet overeen met die van m'n site. Vrij raar, de image die je ziet is bv 1000 x 250 in photodraw en op m'n site is ie 720 x 200. Hoe zorg ik ervoor dat ie er deftig bblijft uitzien na exportatie (ik hebt opslaan speciaal, op het web, enzzz, gebruikt)

Plzz help.

Verwijderd

[gokje]
Als een jpg bestand opslaan betekent compressen. Nu kun bij het compressen meestal kiezen voor een grote size en goede kwaliteit of een kleine size en een brakke kwaliteit. Als default staat ie een beetje tussenin dus als je een rommelt kom je er wel uit.
[/gokje]

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 14:50

Copyman

Dode muis

Ik wil hem wel ff voor je exporteren in photoshop, kwaliteit gegarandeerd. (weet wel dat dit niet je vraag is, maar alleen om je ff te helpen) :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 10:00
je foto is dus 900 X 250 groot maar in je web page wordt gezet:
<p align="center">[img]"MM2Heaven_TopLogo.jpg"[/img]</p>
dus daarom zie je hem in een ander formaat.
Verder vraag ik me af wat je bedoeld: in de letters zie je "jpeg artifacts" die wiebelige randjes komen door de jpeg compressie. Maar de strepen zie ik niet in de tekst terug, dus die lijken in het origineel te zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Anno - Ja, dat weet ik, het probleem is, bij photodraw is het minst gecompresseerde dat je kunt kiezen 20 % en dus niet 10 ofzo.

Geis - Bedankt, kan photoshop .mix files aan?? Het zou wel handig zijn als ik wist hoe ik het in photodraw moet doen. Dan kan ik makkelijk wijzigingen aanbregen

Broer - Die transparante strepen horen er te zitten ze moete wel echter allemaal dezelfde hoogte en recht zijn, wat nu niet echt het geval is, sommige liggen dichter bij elkaar dan andere.

btw, wat vinden jullie ervan, kritiek/tips zijn zeer welkom :)

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 14:50

Copyman

Dode muis

Geis?? Zeg maar Copyman hoor. :)

Heb je een linkje naar de "grote" versie die nog geresized moet worden? Maak ik hem wel ff een stukkie kleiner.

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

hee, jij zat laatst ook al op C!TForum, niet? Ik heet daar Toeter84 btw.

Je hebt de kleuren leuk veranderd, vind ik. Beter dan dat oranje en bruin enzo. Beter nu. En nou mn mond houden want ik mag hier geen sitechecks geven.

Je moet echt een ander programma (erbij) gaan gebruiken, want dit ziet er niet fris uit. Die lines al ten eerste...het lijkt me niet dat je die 'printerkwaliteit' er zelf in hebt aangebracht!:X (als dit scanlines moeten voorstellen, doe het dan ff wat anders...*hemel* Zo als ik het nu zie... ondersteunt Photoshop het openen van .mix files niet...je kunt het altijd proberen ofkors. Paint Shop Pro ook niet.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 10:00
Kun je de foto niet als gif opslaan, dan heb je minder kleuren natuurlijk, maar misschien dat je toch een gewenst effect krijgt.
Pagina: 1