Ik heb een blauw scherm!

Pagina: 1
Acties:

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Topicstarter
Ik heb van m'n werk een oud 13" kleurenmonitortje meegenomen, de reden waarom ik dat ded was omdat dit beestje een SCART en A/V ingang en ingebouwde stereo speakers had. DE aan/uit knop was kapot waardoor je deze de hele tijd ingedrukt moest houden (en een enorme opdonder kreeg als je dat te lang deed) als je wat wilde zien. Ik had het snoer al doorgelust waardoor je alleen de steker in het stopcontact moest steken om hem aan te houden (maar je kon hem dus niet uitzetten).

Gisteren heb ik een leuk transparant snoer met schakelaar gekocht om het oude snoer te vervangen. Nu gisteren de monitor toch uit elkaar lag besloot ik hem maar te wassen en een nachtje te laten drogen om hem vandaag een mooi zilverblauw kleurtje te geven.

Dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/mon1.jpg
De achterkap met daarin de twee speakers en links een hoofdtelefoon uitgang.

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/mon2.jpg
De voorkant met daarachter de beeldbuis en en electronica.

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/mon3.jpg
Na een hoop geschuif, geschroef en gepruts zat de beeldbuis weer vast. Ik teste even de TV-out van m'n digicam om te kijken of ie het nog deed, hij deed het. Ik kon er geen foto van maken omdat iedere keer als ik het knopje indrukte het beeld zwart werd (duh).

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/mon4.jpg
De achterkant zit er ook weer op. Hier kun je het nieuwe snoer met de schakelaar ook goed zien.

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/mon5.jpg
Wave Race Blue Storm (GC) draait er haarscherp in stereo op :9~ (wazigheid komt door lange sluitertijd)

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Hee, die monitor heb ik ook !
Ligt nog bij een vriend van me, maar ik heb er wel één :P

Strak kleurtje trouwens !

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Gaaf, ziet er meteen weer als nieuw uit :9~ ;)

Maar die speakertjes, dat lijken wel pc-speakertjes ofzo :?. Klinken ze ook zo?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Die monitor heb ik dus OOK :) Ongeveer 10 jaar lang gebruikt voor mijn Amiga 500 :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Johnny

Johnny

Topicstarter
Het is een Philips CM 8833 Personal monitor (geloof ik: is vrijwel onleesbaar door de laag verf), bouwjaar 1989 in Taiwan.

De leukste functie is nog wel het knopje aan de voorkant waarmee je tussen de A/V en SCARt kan wisselen, geniaal toch? Het knopje daarnaast wat alle rode en blauwe pixels uitzet waardoor je een monchroom groen scherm krijgt is ook leuk wanneer je in een nostalgische bui bent.

Edit: Nee hij klinkt niet als twee PC speakers, deze twee zijn iets groter, stereo en klinken niet veel slechter dan de ingebouwde speakers van m'n 17" monitor.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Op woensdag 08 mei 2002 21:11 schreef Johnny64 het volgende:
Edit: Nee hij klinkt niet als twee PC speakers, deze twee zijn iets groter, stereo en klinken niet veel slechter dan de ingebouwde speakers van m'n 17" monitor.
Dat zegt ook weinig :z

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

heb je nog meer van die dingen ? :)
mijne zijn dood :) k had er 3 ofzo van me C64 machientjes :D

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
Klinkt als een best wel handige monitor!

Maar eens goed gaan kijken op de volgende PC-Dumpdag 8-)

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 21:31 schreef SEFje het volgende:
Klinkt als een best wel handige monitor!

Maar eens goed gaan kijken op de volgende PC-Dumpdag 8-)
kan ik ook nog wel is doen ja :)

k heb ook nog een TV tuner Coax in beeld en audio er uit
12 hele kanalen :P

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 08 mei 2002 21:11 schreef Johnny64 het volgende:
Stereo : ja 2 pc-speakers klinken nog rot.
En de kwaliteit van de ingebouwde speakers van je monitor... Ok ik weet ongeveer wat de kwaliteit van speakers-aan-de-monitor is. Het klinkt dus als 2 pc-speakers ;(

• Johnny

Johnny

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 21:16 schreef bobo1on1 het volgende:

[..]

Dat zegt ook weinig :z
Stereo : ja 2 pc-speakers klinken nog rot.
En de kwaliteit van de ingebouwde speakers van je monitor... Ok ik weet ongeveer wat de kwaliteit van speakers-aan-de-monitor is. Het klinkt dus als 2 pc-speakers
Ik kon de specificaties nergens vinden ;) In 1989 was je al blij dat er geluid was!

Ze klinken dus niet geweldig maar het is stereo en ze kunnen behoorlijk hard... Ik ben geen audiofiel. Als ik echt wil gamen pak ik mijn 63 cm televisie met externe speakers wel. Maar dit monitortje is veel schattiger en draagbaarder. Misschien is een handvat aan de bovenkant een goed idee.
heb je nog meer van die dingen ?
Ik heb ook nog een 12" monochrome versie met mono speaker en slechts 1 A/V ingang. Gebuikte ik ook voor m'n Commodore 64 die ik trouwens ook nog geheel werkend heb staan.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

nice monitortje toch, ook voor bijv een mp3 comp. ofzo

Verwijderd

moet wel kleur hebben hehehe :)

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

hellfire_ultd

Effe checke!

LOL! Ik dacht eerst: o jee, hier komt weer ontzettende n00b vraag, maar wat zie ik: Een echte "Blue Screen Of Death"! >:)

Het spuitwerk ziet er trouwens ook heel mooi uit.

Nu hoef je niet meer te crashen voor een blauw scherm ;-)

Hulde.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

ik heb een monitor thuis staan van tulip. ding 9 jaar oud 15" kan op 1600x1200 60hz, 1280x960 71 hz. wel mooi scherp beeld nog..
mijn pa's scherm philips 105s(2300) (800x600@85hz en 1024x768@60hz) is naar 3 jaar al vern**kt wazige vlekken enz..

hoe kan dat, dat er zulke verschillen in zitten?

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Zegato
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 22:43 schreef jeuuron het volgende:
ik heb een monitor thuis staan van tulip. ding 9 jaar oud 15" kan op 1600x1200 60hz, 1280x960 71 hz. wel mooi scherp beeld nog..
mijn pa's scherm philips 105s(2300) (800x600@85hz en 1024x768@60hz) is naar 3 jaar al vern**kt wazige vlekken enz..

hoe kan dat, dat er zulke verschillen in zitten?
Bôh... en ik dacht dat ik veel had met 1280x1024 @ 60Hz ;(

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 22:41 schreef een hersenschim van Lomu het volgende:
LOL! Ik dacht eerst: o jee, hier komt weer ontzettende n00b vraag, maar wat zie ik: Een echte "Blue Screen Of Death"! >:)
Damn, wij denken hetzelfde

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Op woensdag 08 mei 2002 22:48 schreef Juniorrules het volgende:

mijn iiyama gaat op 1600x1200 op 75 hz :P

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Gaaf ding :)

• Johnny

Johnny

Topicstarter
[b]Op woensdag 08 mei 2002 22:41 schreef een hersenschim van Lomu het volgende:
LOL! Ik dacht eerst: o jee, hier komt weer ontzettende n00b vraag, maar wat zie ik: Een echte "Blue Screen Of Death"!
Damn, wij denken hetzelfde
Dat was ook de bedoeling :) Waar zien jullie me voor aan?!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 08 mei 2002 22:48 schreef Juniorrules het volgende:

[..]

Dat kan mijn 15" ook, oud nieuws dus...

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17

xshredx

heel erg goed gedaan!
dit is een mooi kleurtje, en te beoordelen naar de foto's is het verven goed gedaan.
Pagina: 1