Toon posts:

2x 1800+ Afgebrokkelde core door Spire fride rock

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest voor een vriend van mij een systeem in elkaar zetten. Toen had ik daarvoor als koeler deze koeler besteld: Spire fride rock (heel moeilijk te bevestigen vondt ik zelf :( )

Nu had ik mijn moederbord verneukt door de Swiftech MC462-A (don't ask :( ) dus ik wilde mijn cpu even in zijn moederbord testen met zijn koeler, wat overigens niet makkelijk was om die koeler te monteren dat beugeltje was niet erg fijn en de heatsink was net iets te groot voor dat beugeltje, en ja hoor mijn cpu was dood (afgebrokkelde core :( volgens eynstein :( ) ik niet in de gaten dat het misschien door die spire koeler kwam.

Ik dus vrolijk systeem van vriend in elkaar gezet (met die spire koeler) bleek dat het moederbord kaduuk was naja ff opsturen. Zat ik net die CPU eens te bestuderen zag ik ineens dat die core ook afgebrokkeld was WTF!!

Nu denken jullie wat een n00b hij kan nog niet eens een koeler er goed opzetten, nee ik ben geen n00b daarin want ik heb al 25x een koeler op een AMD CPU gezet en nog nooit was het fout gegaan.

Nu ben ik bang dat die CPU van die vriend van mij ook naar de klote is en ben ik bang dat eynstein zegt ja eigen schuld dikke bult :( . En ik heb GVD bij hun die koeler gekocht :(

Wat moet ik nu doen :( :( :'( :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.eynstein.nl/ai/fridge.gif

Verwijderd

naar de winkel rijden met je spul en laten zien waar je voor staat....

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 20:31 schreef ___Joey___ het volgende:
naar de winkel rijden met je spul en laten zien waar je voor staat....
Die hebben geen winkel. Daar kun je alleen online bestellen.

Verwijderd

Wat een flut winkel... :D

Dan bel je ze even op, zeg je dat je alles volgens de handleiding hebt gedaan, en zeg je dat het de fout van die cooler is......... 2 kapotte processors, dat krijg ik zelfs niet voor mekaar :P

;)

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Twee kapotte processoren is wel erg veel en dat met dezelfde koeler. Gewoon die Eynstein lui ff flink onder druk zeten werkt altijd. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 20:39 schreef ___Joey___ het volgende:
Wat een flut winkel... :D

Dan bel je ze even op, zeg je dat je alles volgens de handleiding hebt gedaan, en zeg je dat het de fout van die cooler is......... 2 kapotte processors, dat krijg ik zelfs niet voor mekaar :P

;)
Bellen gaat niet. Je kan alleen maar mailen en vragen als ze je even bellen.

Ik heb ze al op mijn gsm een keer laten bellen maar nee ze hebben nummer weergave uitstaan :(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 20:40 schreef BronX het volgende:
Twee kapotte processoren is wel erg veel en dat met dezelfde koeler. Gewoon die Eynstein lui ff flink onder druk zeten werkt altijd. :)
Ken jij eynstein?

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 20:42 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Bellen gaat niet. Je kan alleen maar mailen en vragen als ze je even bellen.

Ik heb ze al op mijn gsm een keer laten bellen maar nee ze hebben nummer weergave uitstaan :(
LOL, vaag winkeltje....
Maargoed, dan e-mail je, zeg je dat je wilt dat ze opbellen, en via de KPN kun je toch ALTIJD te weten komen wie er gebeld heeft??

En trouwens, ze moeten toch ERGENS zitten :? Of is dat zo'n Henk die thuis zit te verkopen??

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 20:42 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Ken jij eynstein?
hehe, is dat niet zo'n geleerde... :+ ??

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 20:30 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik moest voor een vriend van mij een systeem in elkaar zetten. Toen had ik daarvoor als koeler deze koeler besteld: Spire fride rock (heel moeilijk te bevestigen vondt ik zelf :( )

Nu had ik mijn moederbord verneukt door de Swiftech MC462-A (don't ask :( ) dus ik wilde mijn cpu even in zijn moederbord testen met zijn koeler, wat overigens niet makkelijk was om die koeler te monteren dat beugeltje was niet erg fijn en de heatsink was net iets te groot voor dat beugeltje, en ja hoor mijn cpu was dood (afgebrokkelde core :( volgens eynstein :( ) ik niet in de gaten dat het misschien door die spire koeler kwam.

Ik dus vrolijk systeem van vriend in elkaar gezet (met die spire koeler) bleek dat het moederbord kaduuk was naja ff opsturen. Zat ik net die CPU eens te bestuderen zag ik ineens dat die core ook afgebrokkeld was WTF!!

Nu denken jullie wat een n00b hij kan nog niet eens een koeler er goed opzetten, nee ik ben geen n00b daarin want ik heb al 25x een koeler op een AMD CPU gezet en nog nooit was het fout gegaan.

Nu ben ik bang dat die CPU van die vriend van mij ook naar de klote is en ben ik bang dat eynstein zegt ja eigen schuld dikke bult :( . En ik heb GVD bij hun die koeler gekocht :(

[afbeelding]
deze heb ik ook
en merkte ook dat hij erg stugge beugel heeft
dus heb ik de beugel wat lammer gemaakt

na 7x afhalen is er bij mij ook een hoekje afgebroken
maar hij werk nog steets
(als het van de core zelf is en niet de lijm die ze over de core doen dat blauwe spul)

hij koelt wel goed vind ik
en veel herry maakt hij niet

temperatuur is

38normaal
42 stres

amd duron 1300@1430 op 1,84volt

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 20:46 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

deze heb ik ook
en merkte ook dat hij erg stugge beugel heeft
dus heb ik de beugel wat lammer gemaakt

na 7x afhalen is er bij mij ook een hoekje afgebroken
maar hij werk nog steets
(als het van de core zelf is en niet de lijm die ze over de core doen dat blauwe spul)

hij koelt wel goed vind ik
en veel herry maakt hij niet

temperatuur is

38normaal
42 stres

amd duron 1300@1430 op 1,84volt
Hij koelt zeer goed voor de prijs ja, en hij maakt ook geen herrie naar mijn mening.

Maar bij mij is er geen hoekje afgebrokkeld, maar langs de rand van de cpu is het meer afgeschaafd/gebrokkeld. Je ziet het niet goed maar je ziet het wel :(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 20:43 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

LOL, vaag winkeltje....
Maargoed, dan e-mail je, zeg je dat je wilt dat ze opbellen, en via de KPN kun je toch ALTIJD te weten komen wie er gebeld heeft??

En trouwens, ze moeten toch ERGENS zitten :? Of is dat zo'n Henk die thuis zit te verkopen??
Nee das niet zo'n henk :+

Hun zitten in Neunen, ergens in een loods ofzo. Tenminste ik vroeg dat een keer en toen zeiden ze dat.

Maar als je bedenkt dat de dichtsbijzijnde koper 150 meter van hun af woont en niet weet waar hun zitten. Dat zeiden hun toevallig :P

Verwijderd

#$)#* koeler.. Heb ook een duron ermee verneukt.

Verwijderd

je hebt maar liefst 8x :( gebruikt, het zit zker niet mee

gewoon eynstein emailen over je probleem anders zit je er toch mee.

Verwijderd

Topicstarter
Eynstein kan er moeilijk doen over zo'n gevallen!!

Ik heb liever hier reacties op deze topic dan laat ik die zien aan Noud (die belt je altijd op).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 20:55 schreef SeVeN het volgende:
je hebt maar liefst 8x :( gebruikt, het zit zker niet mee

gewoon eynstein emailen over je probleem anders zit je er toch mee.
Het zit zeker niet mee.

Moederbord kapot door swiftech.
2x CPU kapot door Spire Fridge koeler
Videokaart kapot om onbekene reden >:)
HD met badsector's doordat die een nacht in een systeem heeft gehangen die een te slappe voeding had en dus hd spint op en valt uit spint weer op valt uit enz.

• Mentalist
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 08 mei 2002 20:30 schreef Soldier2000 het volgende:

[afbeelding]
:(, :( en :( en :(, :(, :( en :( :(!!

Ff stoom afblazen, ok...
Wel rot voor je... als een koeler plaatsten veel moeite kost altijd de klem een stukje verbuigen..

In princiepe is het jammer genoeg wel gewoon jouw schuld, wel stom dat ze die cooler nog verkopen.

Check ook dit!!
Op woensdag 08 mei 2002 20:58 schreef Soldier2000 het volgende:
Eynstein kan er moeilijk doen over zo'n gevallen!!

Ik heb liever hier reacties op deze topic dan laat ik die zien aan Noud (die belt je altijd op).
Misschien heeft hij het al gelezen, gewoon ff utfs naar "eynstein" >:)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Ja, mijn schuld ja dat klopt.

Maar hoe kan ik dat nou weten dan ik zo'n stront koeler heb gekocht???

Ik zit dadelijk hier met 2 kapotte 1800+'en daar ben ik niet blij mee!!

Ik ben altijd zo voorzichtig met mijn hardware, en dat doe ik om zo'n dingen te voorkomen!!

Verwijderd

Hhehe, die gozer van eynsteyn. (Noud heet ie volgens mij) Leest gewoon mee hoor :D

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 08 mei 2002 21:11 schreef Soldier2000 het volgende:
Ja, mijn schuld ja dat klopt.

Maar hoe kan ik dat nou weten dan ik zo'n stront koeler heb gekocht???

Ik zit dadelijk hier met 2 kapotte 1800+'en daar ben ik niet blij mee!!

Ik ben altijd zo voorzichtig met mijn hardware, en dat doe ik om zo'n dingen te voorkomen!!
Reviews over hardware lezen ofzo :?
Staat daar dan niet in dat het strontkoelers zijn :? Er was pas nog iets over die spire's (met een andere naam) op de t.net FP.
Op woensdag 08 mei 2002 21:14 schreef Generaal_Putlucht het volgende:
Hhehe, die gozer van eynsteyn. (Noud heet ie volgens mij) Leest gewoon mee hoor :D
Dat denk ik nou ook...

Noud, laat eens iets van je horen :+! We weten wel dat je meeleest hoor >:) (ben benieuwd wat voor username hij hier heeft. hopelijk niet zoiets als "Generaal_Putlucht")

edit:
He generaal met je volgende post heb je "1337" aantal posts :D

Verwijderd

k heb ook nog nooit een core gemolt :) zelfs de coolermaster van me pa die zo f*cking vast zit en er al 4x afgeweest is heeft nog een onbeschadigde XP2000 onder zijn buikje

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 21:14 schreef Generaal_Putlucht het volgende:
Kan best ja :D hij heeft ook ooit gereageerd op een topic die over eynstein ging maar daarna heeft hij nooit meer gereageerd :P

En dat hij mee leest vink niet erg :+ kan ie zien dat hij die koeler uit hun assortiment moet halen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 21:21 schreef W3ird_N3rd het volgende:

Reviews over hardware lezen ofzo :?
Staat daar dan niet in dat het strontkoelers zijn :? Er was pas nog iets over die spire's (met een andere naam) op de t.net FP.
Ik lees erg veel reviews over hardware (ook over koelers :P) Maar omdat ik gewoon een simpele koeler moest hebben en aangezien ik toch het hele systeem bij eynstein bestelde dacht ik hmm dat lijkt me wel een mooie koeler (en ik dacht eynstein is ook niet stom dus ze zetten er geen :r koelers in).

Verwijderd

als die noud toch meeleest; geef je telefoonnummer gewoon ff aan onze aardigste topicstarter :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik heb t ook gehad met een koeler, een spire-ding dat niet eens de spire-website vermeld staat. Raar ding, montage behoorlijk klote. Ik heb er 2 computerprofs (Waar ik de zooi kocht) enorme moeite mee zien hebben.. Zuur zijn zulke dingen.... Denk dat ik toch maar es moet investeren in een spacer zodra ik een nieuwe proc heb....

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 21:26 schreef ___Joey___ het volgende:
als die noud toch meeleest; geef je telefoonnummer gewoon ff aan onze aardigste topicstarter :)
:D

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Gecondoleerd met het verlies van je cpu's etc. Maar ik krijg toch een beetje de indruk dat je zelf de oorzaak bent hiervan. Kep al erg veel van deze koelers gemonteerd en no problemos.

Plaats je de koeler niet verkeerd om ofzo ? Ga voorzichtig te werk en vergeet geen koel pasta.

Tip: bel de kamer van koophandel en vraag naar het adres / telnr van dat bedrijf en geef ze het kvknr wat op de site staat van Eynstein. Dat hebben ze daar en zullen ze je zo geven. Tevens vind ik t raar dat ze niet gewoon hun adres op de site hebben staan. Das voor mij een rede om daar niet te bestellen.

Geef ze ook ff wat min punten in de pricewatch >:)

Verwijderd

Komt ervan he:)
Intel all the weg boys
daar heb je ten minste geen fragile core
en nog sneller ook

Krak...What's was that...HAHAHA LOL....Just another AMD-core;)

Let the flame begin:)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 21:35 schreef insane het volgende:
Intel all the weg boys
en nog sneller ook

Ga nau ff niet zo dom lullen over Intel vs Amd !!! :(

Ze hebben bijde hun voor- en nadelen en lees de faq eens ff.

Verwijderd

Intel all the weg boys
en nog sneller ook

zielig........... heel zielig....
Intel is voor thuis-gebruikers, amd voor de die-hards :P
Kap nou maar met je shit, en help de topicstarter.........

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 21:34 schreef jhead22 het volgende:
Gecondoleerd met het verlies van je cpu's etc. Maar ik krijg toch een beetje de indruk dat je zelf de oorzaak bent hiervan. Kep al erg veel van deze koelers gemonteerd en no problemos.

Plaats je de koeler niet verkeerd om ofzo ? Ga voorzichtig te werk en vergeet geen koel pasta.

Tip: bel de kamer van koophandel en vraag naar het adres / telnr van dat bedrijf en geef ze het kvknr wat op de site staat van Eynstein. Dat hebben ze daar en zullen ze je zo geven. Tevens vind ik t raar dat ze niet gewoon hun adres op de site hebben staan. Das voor mij een rede om daar niet te bestellen.

Geef ze ook ff wat min punten in de pricewatch >:)
Nee, ik plaats de koeler niet verkeerd om :+

En ik ga voorzichtig te werk zoals ik zei, en ja ik gebruik artic silver 3, en ja ik doe er een flinterdun laagje op :+

Zoals ik al zei ik hem al minimaal 25x een koeler op een amd cpu gezet en nog nooit! is het fout gegaan!

Verwijderd

Topicstarter
Intel all the weg boys
en nog sneller ook

Fock you!! Zit mijn topic niet te verzieken, start er zelf maar eentje als je nix nuttigs te doen hebt!
En nee ik hoorde geen krak!!! Het was gewoon wat afgeschaafd aan de zijkant. En waarom heb jij dan nog een AMD CPU?

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Ik heb precies dezelfde koeler op mijn XP1700 gemonteerd op een MSI K7t266 pro2a. Perfecte koeler, beetje lawaaierig waneer hij op 7300rpm draait, maar houd me cpu op ongeveer 36 graden waneer ik 3d mark 2001 draai.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 08 mei 2002 21:26 schreef ___Joey___ het volgende:
Dan gooi je er toch gewoon ff een WHOIS overheen? Plonk :
Domain name eynstein.nl (first domain)

15-12-1998

Organisation Eynstein Computers

De Beeksetuin 71

5673 NK

NUENEN

Status active

Maintainer NL Domain Registry

Administrative contact A.J. Wilders

+31 40 2906580

postmaster@eynstein.nl

Registrar Cable & Wireless

Bijlmermeerstraat 62

2131 HG

HOOFDDORP

Technical contact CW Hostmaster

+31 23 5698070

hostmaster@widexs.nl

Nameserver ns1.kessels.com

212.204.199.101

Nameserver ns2.kessels.com

212.204.207.91
Hier zit het wel in geloof ik :Y)

Verwijderd

Ghehe, je was me voor ... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 21:43 schreef Metzie het volgende:
Ik heb precies dezelfde koeler op mijn XP1700 gemonteerd op een MSI K7t266 pro2a. Perfecte koeler, beetje lawaaierig waneer hij op 7300rpm draait, maar houd me cpu op ongeveer 36 graden waneer ik 3d mark 2001 draai.
Haal dan nu de koeler eraf, zet hem er weer op, haal hem er weer af, zet hem er weer op, en haal er hem weer af en bekijk je core (afgebrokkeld)

edit:

Niet doen he anders hou je dadelijk geen core meer over :+

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat Noud hier niet op reageert, wat ik overigens goed kan begrijpen want hij is nu thuis voor ontspanning en niet om nog door te werken :)

Ik denk dat ik eynstein mijn probleem maar even voor leg in een mailtje met een url van deze topic zodat ze kunnen zien dat ik niet de enigste ben met dit probleem :(

Verwijderd

Wat jank je nou
je monteerd gewoon niet goed USER-error en denk je dan dat je vergoeding of een andere krijgt, puur omdat je stom een koeler monteerd???
je kan wel bleren van heb het 25x eerder gedaan daarmee hebben we NU niet te schaften. Ik heb er ook zo paar Duron om het leven gebracht, ik heb niet eens proberen te RMAen tis toch zielig dat je gaat proceduren als het door je EIGEN schuld je cpu om het leven brengt. Al zou je het proberen vindt ik het gewoon diestal die bedrijven werken KEIhard en proceduren kost hun tijd en geld terwijl het JOU schuld is..
Sorry maar ik denk dat je gewoon pech heb gehad, zelfs de beste paard struikeld wel eens, dus...

I have sp0ken,

insane

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 22:53 schreef insane het volgende:
Wat jank je nou
je monteerd gewoon niet goed USER-error en denk je dan dat je vergoeding of een andere krijgt, puur omdat je stom een koeler monteerd???
je kan wel bleren van heb het 25x eerder gedaan daarmee hebben we NU niet te schaften. Ik heb er ook zo paar Duron om het leven gebracht, ik heb niet eens proberen te RMAen tis toch zielig dat je gaat proceduren als het door je EIGEN schuld je cpu om het leven brengt. Al zou je het proberen vindt ik het gewoon diestal die bedrijven werken KEIhard en proceduren kost hun tijd en geld terwijl het JOU schuld is..
Sorry maar ik denk dat je gewoon pech heb gehad, zelfs de beste paard struikeld wel eens, dus...

I have sp0ken,

insane
Nou lekkere pech is dat dan 2x 1800+ cpu's weg!!!

En hoe moet ik nou weten dat ik mijn cpu verneuk als ik op de goede manier een koeler monteer, ik heb het helemaal goed gedaan, en toch brokkelt je core af!

En een duron is kwa prijs heel wat anders als een XP CPU!!

En kijk nou hoeveel mensen dit probleem van mij kennen met precies dezelfde koeler wel beetje vreemd he!! Ook al mail ik naar eynstein over dit probleem dan help ik als eerste al andere mensen als ze hun koeler uit hun assortiment halen!

En je moet eens opletten wat je allemaal zegt, probeer je een flameware tussen AMD en P4 uit te lokken en nu zit je me weer af te zeiken!

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 22:53 schreef insane het volgende:

I have sp0ken,

insane
hehe, DE beste paard?? :+

Maargoed, eynstein stuurt die dingen lijkt me terug naar amd, en bij amd zoeken ze uit wat het is, 't lijkt mij dat eynstein er echt geen verdere kosten aan krijgt hoor, anders zegt noud gewoon 'NEE' .....

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 23:03 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

hehe, DE beste paard?? :+

Maargoed, eynstein stuurt die dingen lijkt me terug naar amd, en bij amd zoeken ze uit wat het is, 't lijkt mij dat eynstein er echt geen verdere kosten aan krijgt hoor, anders zegt noud gewoon 'NEE' .....
Dit zijn 2 geunlockte CPU's dus je kunt ze moeilijk terug sturen naar AMD....

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 23:06 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Dit zijn 2 geunlockte CPU's dus je kunt ze moeilijk terug sturen naar AMD....
heb je ze zelf unlocked? Dat doet eynstein toch??
Waarom neem je ook niet ff contact op met de winkel waar die coolers vandaan komen??

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 23:07 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

heb je ze zelf unlocked? Dat doet eynstein toch??
Waarom neem je ook niet ff contact op met de winkel waar die coolers vandaan komen??
Ze zijn geunlocked door eynstein, ik heb ze gekocht bij eynstein en de koelers komen van eynstein vandaan.

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 23:08 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Ze zijn geunlocked door eynstein, ik heb ze gekocht bij eynstein en de koelers komen van eynstein vandaan.
grmpff, dan toch even op (laten) bellen...
Je kan nogal moeilijk 300 euro ofzo weggooien...

Zou je met de verzekering niets kunnen?? Nah, lijkt me trouwens ook niet... of je laat je buurman ff je pc op de grond gooien, en je zegt dat de hele rotzooi kapot is gegaan >:) :) :)

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:28
Das ff een duur grapje, 2 cpu's kapot ik ben bang dat je geen poot hebt om op te staan en dat je dus gewoon nieuwe cpu's kunt gaan aanschaffen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

ik ben duidelijk niet de beste paard:)
maar goed ik heb in HEEL mijn bericht intel niet, bewust, betrokken. Ja en? Duron van toen is net zo fragile als alle huidige AMD cpu's so what's your point?.
ik bedoel er zijn zat site's waar evaringen word gedeelt en ik denk niet dat NL de engiste land is die deze probleem kent. Ik adviseer je toch wel beter research te doen naar een koeler en ZEKERZ voor een AMD CPU. Sja tis niet anders dat ze zwakker (niet minder snel) CPU's maken we kunnen er lang of kort over discussieren.....

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 23:11 schreef insane het volgende:
maar goed ik heb in HEEL mijn bericht intel niet, bewust, betrokken. Ja en? Duron van toen is net zo fragile als alle huidige AMD cpu's so what's your point?.
ik bedoel er zijn zat site's waar evaringen word gedeelt en ik denk niet dat NL de engiste land is die deze probleem kent. Ik adviseer je toch wel beter research te doen naar een koeler en ZEKERZ voor een AMD CPU. Sja tis niet anders dat ze zwakker (niet minder snel) CPU's maken we kunnen er lang of kort over discussieren.....
kap dat intel vs. amd nou eens, iedereen weet zelf wel wat hij/zij graag gebruikt, dus kap d'r nou maar gewoon mee....

Hij duwt die cooler erop, en het gaat meteen kapot, dat zal heus niet aan hem liggen, ook AMD is wel tegen WAT bestemt...!!!!

• Bossie
idd, Ik vind het overigens belachelijk dat AMD geen termische beveiling of een heatspreader zoals intel op de cpu heeft, Ik heb tijdens mijn stage echt behoorlijk wat gesneuvelde AMD's gezien wat door bovenstaande simpel voorkomen had kunnen worden

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 23:14 schreef TLRnZ het volgende:
idd, Ik vind het overigens belachelijk dat AMD geen termische beveiling of een heatspreader zoals intel op de cpu heeft, Ik heb tijdens mijn stage echt behoorlijk wat gesneuvelde AMD's gezien wat door bovenstaande simpel voorkomen had kunnen worden
ze zijn toch ook goedkoper....???

2 intels = 3 amds, dus dan mag er gemiddeld 1 amd sneuvelen :+

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 23:11 schreef insane het volgende:
Ik heb geen research gedaan over die koeler omdat ik gewoon een simpel koelertje nodig had voor hem zijn systeem, daar ga je geen reasearch voor doen over het algemeen en ik dacht ik neem meteen de duurste koeler bij eynstein (22€) dus die cpu wordt niet te warm.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 23:10 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

Zou je met de verzekering niets kunnen?? Nah, lijkt me trouwens ook niet... of je laat je buurman ff je pc op de grond gooien, en je zegt dat de hele rotzooi kapot is gegaan >:) :) :)
Was het maar 300€

Mijn CPU: 245€
Hem zijn cpu: 183€
-----------------------
428€

• Bossie
Op woensdag 08 mei 2002 23:14 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

ze zijn toch ook goedkoper....???

2 intels = 3 amds, dus dan mag er gemiddeld 1 amd sneuvelen :+
Zie je het al voor je
Klant - waarom is dat AMD systeem goedkoper
Verkoper - ^^^^^

Ik vind dat AMD gewoon wat meer moet doen om de hun cpu's voor dit soort dingen te "beveiligen"

Maar volgens mij had de XP toch beveiliging tege het doorfikke, en krijgt de hammer een heatspreader

Ik weet overigens wel dat ik met men huidige koeler blij mag zijn dat ik een Intel cpu had, want een AMD had ik waarschijnlijk al gemold

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 23:21 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Was het maar 300€

Mijn CPU: 245€
Hem zijn cpu: 183€
-----------------------
428€
voor zo'n bedrag zal een winkel toch wel IETS doen??

offtopic:
Jah, alhoewel, ik heb ook al weken, wat MAANDENlang gezeik om een printer van (gulden) 600,--, ik ben pas 15, dus voor mij een hele som geld, maarja, de winkel waar ik het kocht (gistron :() doet er niets aan ;(

Sturen ze 'm terug, krijg ik hem KAPOT thuis, hele behuizing kapot/beschadigd, nu moet ik het weer met de ptt op gaan lossen :'(

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 23:21 schreef TLRnZ het volgende:

[..]

Zie je het al voor je
Klant - waarom is dat AMD systeem goedkoper
Verkoper - ^^^^^

Ik vind dat AMD gewoon wat meer moet doen om de hun cpu's voor dit soort dingen te "beveiligen"

Maar volgens mij had de XP toch beveiliging tege het doorfikke, en krijgt de hammer een heatspreader

Ik weet overigens wel dat ik met men huidige koeler blij mag zijn dat ik een Intel cpu had, want een AMD had ik waarschijnlijk al gemold
Tja, je mag natuurlijk vinden wat je vind, ik koop, vanwege m'n leeftijd/inkomen enzo natuurlijk een amd, die zijn ook retesnel, enja, als je voorzichtig bent werken ze net zo goed als intel hoor...

Maargoed, met ons loze gesprek schiet de topicstarter niets op... :7

Verwijderd

weet je wel zeker dat je amd kapot is ???

mijn duron is net zo gevoelig als een amd thunderbird of xp?

en er is echt een kleine stukje van de core er af
in de lengte ongeveer 2mm lange en 0,3mm in de brete
precies op de rand
en dat ding werkt nog steets

een anderen tweaker had een amd thunderbird in zijn brood trommel gevonden een 1333mhz
en dat ding zag er niet er uit man
echt toe getakeld de hoekjes er gewoon af

en nog werken dat ding alleen werd hij wel heet

• Bossie
idd, maar dit is een gebruikersfout en daarom mag hij er vanuit gaan dat hij naar zijn geld kan fluiten, dit valt natuurlijk niet onder garantie

Maar als eynstein een beetje een redelijke winkel is, kan je misschien tot een leuke schikking komen (bv 2cpu's voor inkoopprijs) maar dat zal waarschijnlijk ook het maximale zijn

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Op woensdag 08 mei 2002 23:23 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

voor zo'n bedrag zal een winkel toch wel IETS doen??

offtopic:
Jah, alhoewel, ik heb ook al weken, wat MAANDENlang gezeik om een printer van (gulden) 600,--, ik ben pas 15, dus voor mij een hele som geld, maarja, de winkel waar ik het kocht (gistron :() doet er niets aan ;(

Sturen ze 'm terug, krijg ik hem KAPOT thuis, hele behuizing kapot/beschadigd, nu moet ik het weer met de ptt op gaan lossen :'(
Ik heb een kapot mobo toegestuurd gekregen.
Gewoon direct een rma van gemaakt, en ze deden er helemaal niet moeilijk over. 1 fan aansluiting was gebogen, dus er zat zichtbare schade aan, net zoals bij jou.
En een kapotte printer zie je toch ook wel aan de verpakking? Als mijn verpakking geragd was had ik het pakketje misschien ook niet aangenomen...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

verpakking was wel goed (doos enzo heel) maar de printer zelf (z/w laser Minolta) niet...
De klep die je uitklapt om het papier in te leggen zit helemaal IN de printer zeg maar, nee, ik kan nu even geen pics maken... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 23:26 schreef suijkerbuijk het volgende:
weet je wel zeker dat je amd kapot is ???

mijn duron is net zo gevoelig als een amd thunderbird of xp?

en er is echt een kleine stukje van de core er af
in de lengte ongeveer 2mm lange en 0,3mm in de brete
precies op de rand
en dat ding werkt nog steets

een anderen tweaker had een amd thunderbird in zijn brood trommel gevonden een 1333mhz
en dat ding zag er niet er uit man
echt toe getakeld de hoekjes er gewoon af

en nog werken dat ding alleen werd hij wel heet
Mijn cpu is 100% zeker. Ik heb zelfs al een nieuwe gekocht.

Maar die andere is niet 100% zeker, die heb ik niet meer kunnen uittesten op een moederbord, maar als hij het doet is hij instabiel en dat is ook weer zoiets.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
die spire coolers hebben gewoon een klote clipje
normaal kun je met een schroevendraaier (platte) een cooler vastklikken op je scocket, maar in deze clipjes past geen normale schroevendraaier, echt een waardeloos product die nog veel cores gaat mollen.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Bij deze een officiele waarschuwing voor het negeren van de uitdrukkelijk oproep om dit soort kinderachtig gedoe te vermijden. Nog zo'n opmerking en je mag 2 weekjes afkoelen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 08 mei 2002 22:42 schreef Soldier2000 het volgende:
Jammer dat Noud hier niet op reageert, wat ik overigens goed kan begrijpen want hij is nu thuis voor ontspanning en niet om nog door te werken :)

Ik denk dat ik eynstein mijn probleem maar even voor leg in een mailtje met een url van deze topic zodat ze kunnen zien dat ik niet de enigste ben met dit probleem :(
Psst, je kunt ook bellen... Zie mijn post een stukje terug.
Op donderdag 09 mei 2002 00:12 schreef Exirion het volgende:

[..]

Bij deze een officiele waarschuwing voor het negeren van de uitdrukkelijk oproep om dit soort kinderachtig gedoe te vermijden. Nog zo'n opmerking en je mag 2 weekjes afkoelen.
Look at his nick...he's insane.

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 00:03 schreef Bamibal het volgende:
die spire coolers hebben gewoon een klote clipje
normaal kun je met een schroevendraaier (platte) een cooler vastklikken op je scocket, maar in deze clipjes past geen normale schroevendraaier, echt een waardeloos product die nog veel cores gaat mollen.
wel dat is niet waar
ik heb de zelfde koeler
ën ik kan met een fittings schoefendraaier
gewoon in die gleuf steken die er voor gemaakt is

goed gereedschap is het halfe werk

en je moet bij elke koeler gewoon even de klemmen open neer bewegen zodat hij minder stug word

elke tweaker weet dat

het is gewoon een fout van hem zelf

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Op donderdag 09 mei 2002 01:24 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

wel dat is niet waar
ik heb de zelfde koeler

en je moet bij elke koeler gewoon even de klemmen open neer bewegen zodat hij minder stug word

elke tweaker weet dat

zeker in vergelijking met andere merken clipjes zijn deze gewoon bagger, die van coolermaster zijn 100x beter
en ik bezit over een flinke hoeveelheid gereedschap maar geen enkele zaagsnede van mij past fatsoenlijk in dat clipje. Ze hadden heel simpel een betere kunnen maken.
Maar als ook kijkt hoe die dingen er uit zien, van dat geoxideerde staal net alsof ze die clipjes voor een peanuts bedrag bij de sloop hebben weggehaald.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Iemand die zijn Spire fride rock kwijt wil? Is het wat voor mijn p3 700@1099Mhz met Spire fride rock 1120? 1166?

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Op woensdag 08 mei 2002 23:10 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

Hmmm gooi het op je WA verzekering en verzin een LAN-party of zo. Je buurman nam 2 pc's tegelijk ofzo en liet ze vallen over de stoeprand. Buurman heeft da schade gemaakt per ongeluk. Buurman is zo lief om WA verzekering in te ligten en jou schadeloos te stellen of het hele scenario andersom. :7

suc6

Ps: weet (helaas) zeker dat je van Eynstein niets kan verwachten.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Op donderdag 09 mei 2002 00:12 schreef Exirion het volgende:

[..]

Das pas Cool...
Mods rule ...

I've visited the Mothership @ Cupertino

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:58

ST10©DE

Dus.............

Ja sorry hoor, maar volgens mij kan je deze schade dus echt niet verhalen op de winkel waar je het gekocht hebt. Ik werk ook part-time in een computerwinkel (op de UT -> high demanding customers) waar we deze koelers ook verkopen en inbouwen. We hebben nog nooit problemen gehad met afgebrokkelde cores, ook klanten niet. Blijkbaar heb je niet de juiste schroefendraaier gebruik. Ik vind het een slechte zaak dat alle fouten steeds op de RMA en garantie wordt gegooid terwijl het meestal gaat om onkunde van klanten!! Als je denkt dat je het zelf wel kan dan moet je ook de consequenties en gevolgen nemen.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 01:24 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

wel dat is niet waar
ik heb de zelfde koeler

elke tweaker weet dat

Ik gebruik de geode schroevendraaier ervoor, hoewel ik het liefste zo'n grote schroevendraaier wil gebruiken waardoor je je kracht meer kunt verdelen. Wat je dus bij een coolermaster wel kunt

En ik heb voor mijn swiftech altijd coolermaster gehad en daar heb ik nog nooit zo'n probleem mee gehad!!

Dus hoe moet elke tweaker dat weten |:(

En als ik een koeler koop verwacht ik niet dat ik eerst moet gaan hannesen aan dat klipje voordat dat goed is!

Verwijderd

2 intels = 3 amds, dus dan mag er gemiddeld 1 amd sneuvelen
Helaas sneuvelen geen p4 cpu's, ik ken geen een persoon die een p4 omzeep heeft geholpen door het monteren van een cooler (zelfs niet die 1kg cooler van zalman)

dus eerder 1 p4 vs 3 amd's(in dit geval 2 al dood moet nog een komen:)
damn zeg ruim 500€ voor een cooler en dat te bedenken dat je voor 190€ een p4 1.6 kan kopen en die SIMPEL naar 2.1Ghz kan overklokken:)

Hoop voor je bestwil dat de volgende wel wat beter gaat. Je zocht een simpel cooler? blijkbaar was het niet ZO simpel want je hebt er 2 vermoord:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou het de volgende keer wel bij een coolermaster.
Pagina: 1