[debian] path van apt-get veranderen voor de cdrom

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 08:06
omdat ik de cdrom laat mounten op /mnt/F ipv /cdrom wil apt-get niet meer werken. als ik apt.config wil aanpassen staat er dat je gebruik moet maken van apt-cdrom om het path op te geven. maar wanneer ik dat uitvoer, dus: apt-cdrom -d /mnt/F add dan scant hij de cdroms wel naar inhoud maar als ik weer invoer apt-get install .... dan gaat hij weer in /cdrom zoeken

hoe krijg ik dit weg :?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt waarschijnlijk het makkelijkst even handmatig je /etc/apt/sources.list wijzigen, daarin zal wel staan dat hij nog naar /cdrom moet kijken. Als je er niet uitkomt moet je even de inhoud van dat bestand hier neerzetten.

* odysseus is weer even online...ik kan uit ervaring melden dat volle dagen tulpen koppen ervoor zorgt dat je allerlei spieren voelt die je niet hoort te voelen >:)...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

in je sources.lisrt staan waarschijnlijk nog verwijzingen naar /cdrom , die moet je er even uitslopen.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:31
Wat je ook kunt doen is even in sources.list kijken *D

• Zym0tiC
ik heb ff in mijn sources.list gekeken maar er staat geen verwijzing in naar /cdrom alleen maar hoe de cd's heten. dus: debian-woody-2.2-r6-i386-disk1 blablabla

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 13:31 schreef Zym0tiC het volgende:
ik heb ff in mijn sources.list gekeken maar er staat geen verwijzing in naar /cdrom alleen maar hoe de cd's heten. dus: debian-woody-2.2-r6-i386-disk1 blablabla
Dat klopt, zet daar maar een # voor, dat houdt ie ermee op ;)

• Zym0tiC
k thnx ga ik gelijk proberen

Verwijderd

apt-setup al geprobeerd?

• Zym0tiC
Dat klopt, zet daar maar een # voor, dat houdt ie ermee op
ik heb geprobeerd om "#" voor die 3 regels te zetten maar bij het opnieuw laten scannen naar cd roms zet hij dezelfde regels weer terug. en in die regel staat nergens een verwijzing naar /cdrom , dus moet hij wel ergens anders staan
apt-setup al geprobeerd?
jip maar werkte niet

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 10 mei 2002 14:52 schreef Zym0tiC het volgende:
ik heb geprobeerd om "#" voor die 3 regels te zetten maar bij het opnieuw laten scannen naar cd roms zet hij dezelfde regels weer terug. en in die regel staat nergens een verwijzing naar /cdrom , dus moet hij wel ergens anders staan
Daarna eerst ff 'apt-get update' draaien, daarna zou hij het in het vervolg moeten laten..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1