[html] scrollbalk links

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 23:42
Is er een manier om in html de scrollbalk aan de linkerkant van het frame te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:02
ik heb wel eens een css code gezien die alles kon speigelen van je site, zoek daaar maar ff op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Niet bij een frame meen ik - dan nog, kan het crossbrowser? maar wel als je met layers gaat werken. Het zou een optie zijn, als het in je design past?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Je zou de hele site kunnen spiegelen was iets met ltr of zo (left to right), maar ik weet het niet meer precies uit mijn hoofd

[edit]
http://www.dto.tudelft.nl/mirhtml/element/alg-attr.htm

Misschien dat je hier wat aan hebt :)

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 23:42
hmm..
tja; eigenlijk moet het wel crossbrowser.
anders zal het toch anders moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Kijk eens hier:

http://www.xs4all.nl/~peterned

Jahoor, komt mutsje weer aan met Clay zn site... já, maar als het dan toch crossbrowser moet...download dan de beehive en ga je in die layers verdiepen (ik zeg je, het kan rotwerk zijn).
Je kunt de layer zo groot maken als je wilt, plaatsen waar je wilt, en vervolgens komt de scrollbar, skinned en wel. Het maakt niet uit of je hem nou in de uiterste hoek van het scherm zet of er standaard rechts naast, hij scrollt de content van de layer altijd (als alles in de code goed zit ofkors).

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

je kan gewoon clay z'n scrollbar op een plek op je site zetten die je wil. al wil je hem in de linkeronderhoek hebben van een layer die rechtsboven scrollt. Je kan hem dus ook gewoon aan de linkerklant plaatsen :)

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05-2021

2

Ja het kan in Internet Exploder iig met de property direction:rtl Is volgens mij vooral bedoeld voor Arabische sites.

Maar ik vraag me sowieso af waar je het voor wilt gebruiken, en of het wel zo verstandig is - over het algemeen is het namelijk voor gebruikers makkelijker als je je gewoon aan de conventies houdt (zoals scrollbars die aan de rechterkant zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-10 09:22

Clay

cookie erbij?

arabische sites hebben het idd wel us omgedraaid :D had ik een keer op www.aljazeera.net, maar nu werkt dat inene niet meer. Is wel een wazig gezicht, ok de tekst staat "verkeerd om" en je selecteert content dus ook van rechts naar links :D

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ik zou niet weten wat ik er mee zo moeten doen als iemand ineens de scrollbar aan de andere kant zou zetten ... waarschijnlijk zou m'n hoofd ontploffen van de stress ... :)

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Yellow:
Ik zou niet weten wat ik er mee zo moeten doen als iemand ineens de scrollbar aan de andere kant zou zetten ... waarschijnlijk zou m'n hoofd ontploffen van de stress ... :)
Ik zou me waarschijnlijk afvragen waarom mijn scrollwieltje niet werkt links van die scrollbar :+

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 01:28
Idd, met rtl.
In css: body {direction: rtl;}
Gewoon html: <body dir="rtl">

Is voor talen bedoeld waar men van rechts naar links schrijft en leest. Volgens mij werkt het in alle browsers want het is al een hele tijd perfecte w3c-code.

Ik heb het gebruikt op mijn site omdat ik zo een volledig kader rond mijn site kon maken (vond ik origineel) met een hele boel functionaliteiten in (is nog handig ook):
Menu bovenaan, links en rechts een scrollbar voor linker en rechter frame en onderaan voor de volledigheid nog een snel-link-balkje.
Als je zo'n frame op m'n site zoekt, ga naar foto's en klik daar iets aan.

De rtl maakt het je wel moeilijk als je veel tekst in dat frame wilt plaatsen omdat je je zinnen dan moet beginnen met het leesteken en er zijn nog enkele andere rare zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op vrijdag 10 mei 2002 10:45 schreef Sibbe het volgende:
...mijn site...

De rtl maakt het je wel moeilijk als je veel tekst in dat frame wilt plaatsen omdat je je zinnen dan moet beginnen met het leesteken en er zijn nog enkele andere rare zaken.
offtopic:
Ik heb je site ooit in beginstadium gezien, sitecheck op C!T ofzo... toen nog rood met geel. Dit ziet er netjes uit!

Kun je even een klein lijstje met 'bugs' opnoemen? Beginnen met een leesteken enzo, dat klinkt wat vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:22

Pelle

🚴‍♂️

[topic=90834/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 01:28
Op vrijdag 10 mei 2002 11:04 schreef Dark Blue het volgende:
Kun je even een klein lijstje met 'bugs' opnoemen? Beginnen met een leesteken enzo, dat klinkt wat vaag.
Welja, even proberen, voor een rtl-pagina geldt dus:

• Een zin begin je met je leesteken (punt, dubbelpunt, vraagteken,...:
code:
1
<p>.Dit is een zin</p>

wordt in je browser: Dit is een zin.

• Woorden splitsen is ook een beetje anders, het woord jongverkenners splitsen in jong-
verkenners
moet zo:
code:
1
-jong<br />verkenners

• Tables worden van rechts naar links opgevuld:
code:
1
<table><tr><td>1</td><td>2</td></tr></table>

wordt in deze volgorde op je scherm gezet: 2 1
Maar het gaat gelukkig nog altijd van boven naar beneden :)

• Alignen gaat gelukkig ook nog correct,
code:
1
body {text-align: left;}

blijft links uitgelijnd.

Deze rare toestanden zijn in feite vrij normaal, rtl is in feite niet bedoeld om zo te gebruiken. Ik heb de mogelijkheden ervan misbruikt om iets leuk en origineel te bekomen.

Ik zou het niet gebruiken voor je hele site, maar voor een linker frame is het leuk en handig. Zorg vooral dat je die pagina niet te veel hoeft aan te passen, want dan wordt je gek :?
Pagina: 1