Hoe werkt een SIM splitter ?

Pagina: 1
Acties:

• UpDate
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-01 14:56
Ik krijg aangeboden (via internet, dus ongezien) een SIM splitter. De verkoper heeft ze uit Italië meegenomen en ze passen bij mijn GSM toestel (Nokia). Hij heeft geen foto's en zijn uitleg is wat summier, gaarne jullie ervaring.

Het werkt als een soort verlengsnoer. Tussen je toestel en je batterij past een stukje. Hieraan vast zit een SIM kaartje, deze gaat in het toestel. In dit tussenstuk kun je weer 2 verschillende SIMkaarten (van verschillende providers als je wilt) steken. Aan de buitenkant heb je GEEN draden of ander uitstekende delen. Het past allemaal precies!

k had nog nooit van zo'n oplossing gehoord, iemand anders wel ervaring hiermee ?

NB: Op Google 8 hits met "Nokia Splitter" maar alleen italiaanse sites, geen foto's en mijn Italiaans is niet meer wat het geweest is.

Mijn vragen:
Kun je dan switchen van de ene splitter naar de andere en daarmee naar een andere provider (en dus nummer), zonder de behuizing en de accu te verwijderen ? Moet je de het toestel tweaken ? Is er een website met foto's ?

ben benieuwd

Als je werk je hobby is, hoef je nooit meer te werken

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:31

Sick Nick

Drop the top!

Zoeits heb ik ook gehad voor m'n ericsson t28s, komt er op neer dat je dan 2 simkaarten tegelijk bij je hebt en je wisselt door je foon aan en uit te zetten. Handig als je bijvoorbeeld zakelijk en prive gescheiden moet bellen.

[edit]

http://www.supercellulari.it/accessori/2sim-covers.html

Afbeeldingslocatie: http://www.supercellulari.it/accessori/2sim-cover-3210.jpg

Voorbeeldje van een sim splitter covertje van een nokia 3210.

Afbeeldingslocatie: http://www.supercellulari.com/accessori/2sim-cover-6210-275x290.jpg

Zo ziet het eruit voor een 6210

Italiaans -> engelse vertaling voor de minder begaafde Gotters

• UpDate
tx, precies wat ik zocht.

Dan is 50 euro als vraagprijs dus ook veel te duur als ze nieuw 40 euro kosten ?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ja, 50 euro is absoluut teveel. zeker voor een 2ehandsje. Ik had een dualsim accu (zit het in de accu ingebouwd ipv in de cover, ericsson systeempje) en die was toen nieuw 75 piek. Meer dan 25 euro zou ik er ook niet voor geven want echt nuttig is het niet.

• UpDate
voor de zekerheid: geen tweaking van de GSM nodig om het aan de praat te krijgen ? Toestel is van mijn werkgever, vandaar.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Bij m'n ericsson was het een kwestie van aan en uit zetten om te wisselen, ik neem aan bij die voor nokia ook.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Op woensdag 08 mei 2002 19:18 schreef UpDate het volgende:

NB: Op Google 8 hits met "Nokia Splitter" maar alleen italiaanse sites, geen foto's en mijn Italiaans is niet meer wat het geweest is.
zoek eens op "dual sim battery", dan vind je vast meer.

Vaak schakel met zo'n dual sim battery tussen de verschillende sims door het toestel aan en uit te schakelen.
Pagina: 1