TNT2 64 probs

Pagina: 1
Acties:

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Allereerst standaard geblaat enzo, ja ik heb de search gebruikt :)

Ik heb laatst een TNT 64 gekregen (met tv out) omdat ie volgens de eigenaar steets vast liep. Dus ik testen en idd, na een minuut in windows ofzo liep me beelt vast, tewijl de pc zelf nog wel werkte (muziek enzo draaide gewoon) Dus ik trek die vid kaart eruit... FUCK! hij was gigantish HEET! Fikken goed verbrand enzo, maargoed. Op een lagere reso enzo blijft ie langer werken.

Nou zat ik te denken dat de vorige eigenaar (die m op een beurs 2e hands heeft gekocht) misschien een geoverclokcte kaart heeft gekocht, en dat ie daarom steeds vastloopt. Kan dit? Worden de overclock instellingen op de kaart zelf opgeslagen?

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
ik dacht het zelf niet, want als je powerstrip of nvmax hebt dan wordt het dacht ik alleen in windows omhoog geclocked en dat wordt weggehaald als je opnieuw opstart en je het programma niet laad.
maar het kan ook zijn dat de bios van de kaart is geflashed en dus wel in de kaart zelf zit en dus te hoog loopt, dit zou het kunnen zijn, maar k weet niet..moet je kijken bij opstarten van de pc, of er iets anders staat dan nvidia corp. en nog wat geblaat :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Koeling is idd vaak inadequaat bij een TNT1/2. Probeer er een klein fannetje op te modden, of koop een videokoelblokje met fan. Dan ben je weer hangvrij. (en ja, dit heb ik idd ook gehad. TNT2 door een GF2MX vervangen :) )

Forget your fears...
...and want to know more...

• LeonM
Op woensdag 08 mei 2002 19:14 schreef Aetje het volgende:
Koeling is idd vaak inadequaat bij een TNT1/2. Probeer er een klein fannetje op te modden, of koop een videokoelblokje met fan. Dan ben je weer hangvrij. (en ja, dit heb ik idd ook gehad. TNT2 door een GF2MX vervangen :) )
Ja dat heb ik dus geprobeerd, was ik vergeten erbij te zetten. Ik heb er al een 40 mm op gezet. Hij bleef ermee vastlopen, ik weet alleen niet of ie het nou langer deed dan normaal.

Wat zijn de normale snelheden van die kaart?

NVMax gaf trouwens een melding dat er geen Nvidia based kaart was gevonden :? Misschien kwam t door win XP. Ik gebruik de laatste detonator drivers.

• LeonM
[update]

Ik heb de kaart opnieuw erin gedaan en meteen zwaar underclocked. Ik draai 800*600*16 en hij word nu al 51 graden :( (heb er ff een temp meter op gezet)

Wat kan het nou zijn?

• LeonM
kickje :P

Echt niemand :?

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

hier een gewone TNT2, die draait normaal met core op 125 en memory op 150. Nu draait ie, zonder fan, stabiel op 145/205, dus zou dat kaartje wel wat moeten kunnen hebben.
Btw, de core mag best warm worden hoor, de mijne wordt ook best heet, maar hij gaat nooit hangen. Zodra ik em op 150 zet, dan gaat ie pas flippen.

"People should know when they're conquered..."

Verwijderd

Heel veel TNT 1 en 2 kaarten draaien gewoon zonder problemen zonder fan. In principe zou het geen probleem mogen zijn. Misschien is er iets kapot op/ aan de kaart zelf en wordt ie daarom zo warm?
Pagina: 1