Toon posts:

[LCD 4x40] geen beeld en hete controllers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een 4x40 lcd met KS0066 controllers erop in elkaar te zetten.
Ik gebruik deze tutorial en ik heb lcd pin 10 en lcd pin 11 omgedraaid zie dit topic. de aansluiting zit dus volgens het blokje eronder. Dit ben ik ook tegengekomen op deze site.
volgens oa dit topic moet de KS0066 controller compatible zijn met de gangbare HD44780 controller.
Het probleem is dat er niets op het scherm komt (ook geen initialistatie blokjes) en dat de beide controllers enorm heet worden.
Ik heb de search gebruikt maar geen oplossing kunnen vinden. De aansluitingen zijn op alle manieren doorgemeten en zelfs volledig opnieuw gesoldeerd etc. Deze zijn volgens mij gewoon goed. Heeft iemand dit zelfde probleem gehad en daar een goede oplossing voor gevonden? Heeft iemand eerder zo'n KS0066 controller aangesloten en welk schema heb je dan gebruikt??
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik ben al dagen aan het kl*ten met dat ding :(

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand een idee?

Verwijderd

erm...
geen beeld en hete controllers is een symptoon van verkeerd aangesloten voedingsdraadjes....
/me heeft daar ook al eens last van gehad :(, gelukkig leefde het display nog wel :)

Verwijderd

Staat de Backlight vol open?? Daar kunnen ze niet tegen. Dan worden ze idd te warm. Zorg dat je die dimt met en potmeter, of effe een 5-10 ohmse weerstand tussen de voeding ervan.

Maar met die (compatible) controller heb ik geen ervaring.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 11:34

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

kijk hier eens:

[topic=488823/1/25]

had hetzelfde probleem, maar dan met kleiner beeldscherm

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik de voedingsdraadjes goed aangesloten.
Althans, volgens het schema. Kan het zijn dat bij dit lcd de + en - andersom zitten?
Kan ik dit zonder problemen omdraaien om te kijken wat er gebeurt?
De backlight staat niet vol open. Ik heb het zelfs geprobeerd zonder dat de BL aangesloten is. Zelfde probleem. Daar kan het dus niet aan liggen.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Zoek de datasheet van je LCD.
Daarstaat precies in op welke pinnen de VCC en GND zijn.

Hete controllers duiden op te hoge of verkeerd om aangesloten VCC en GND.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal,

Ik ga maar eens kijken naar die gnd en +5v.
Pagina: 1