Toon posts:

router probs !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen ,
ik heb thuis een netwerkje van 2 pc's die internet (kabel) delen dmv een breedband-router .

Ik merk dat ik hierdoor tot bepaalde on-line games geen toegang krijg :( .

(CS,SOF2 lukt <-> Q3A ,Wolfenstein ,... lukt dan weer niet :'( )

Kan iemand mij zeggen hoe en waar ik deze router kan configureren zodat ik wel deze games zou kunnen spelen ,..

Dank bij voorbaat :)

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:39

TTLCrazy

Listen to Frankie

welke router :z

ik heb zelf de vigor 2200e en dat werkt zonder problemen

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:03

St@m

@ Your Service

Ik denk niet dat het aan je router ligt, eerder aan de instellingen van je spellen (of je hebt gewoon pech op het moment, heb ik ook weleens met UT, dan kan ik er ook niet inkomen)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:32

LopeZ

Too much is never enough

Move van OH -> NT

Verwijderd

Dit komt, omdat de betreffende poorten voor die games, geblokkeerd worden door de router, dankzij de ingebouwde firewall. Je zou de optie DMZ ( demilitarized zone ) op kunnen zoeken in de router, als je weet welk mac adress of ip voor de game pc word afgegeven, vul deze dan daar in. Nadeel, je zit niet meer achter de firewall, maar wordt er naast geplaatst. Voordeel, je kan je spellen spelen :)

Wat je ook kunt doen, is proberen te achterhalen welke poorten er gebruikt worden door de spellen die je wilt spelen en dan per ip of mac adress forward regels instellen op je router, zodat als er pakketten naar buiten gaan via die betreffende poorten, de terugkomende pakketten worden geaccepteerd door de firewall op die poorten, dat is weer wat veiliger en het ideale om te doen in jouw situatie.

Verwijderd

Topicstarter
wow wacht ff DMZ ?? heb ik al van gehoord :)

ik heb een D-Link router : DI-804

weet je ook ff hoe ik dei DMZ waarde kan veranderen
(deze setting heeft toch enkel effect op mijn pc en niet op de andere in het netwerk )

Verwijderd

Topicstarter
plz help me !! ;(

Verwijderd

Topicstarter
any1 ???

Verwijderd

Volgens mij moet je een paar poorten forwarden, maar welke...? :?

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 15:48
Op dinsdag 14 mei 2002 12:57 schreef CeLLySeC het volgende:
Volgens mij moet je een paar poorten forwarden, maar welke...? :?
Voor q3: 27660 - 27690

Wolfenstein gebruikt ook q3 engine dus denk dat de poorten 't zelfde zijn :)
Pagina: 1