Toon posts:

Past er pc3200 op een tiger MP???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie onderwerp.
Ik wil een pc3200 module op een tiger MP plaatsen.
Weet iemand hoeveel modules en tot hoeveel MB/GB ik dan kan gaan als het niet registered/ecc mem is?

Verwijderd

Four 2.5v 184-pin DDR DIMM sockets
Supports up to 3GB of Registered PC2100 DDR memory
Supports ECC (72-bit) memory modules

mail ze desnoods ?

Verwijderd

Topicstarter
ok tnx!
maar heeft iemand er ervaring mee???
ander geheugen als PC2100 registered???

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Een TigerMP heeft registered DIMM's nodig anders werkt 'ie niet. Er zijn verhalen dat 't sommigen gelukt is de boel aan de praat te krijgen met één unbuffered DIMM, maar dat zijn de uitzonderingen.
Overigens, waarom wil je er per se een 'PC3200' DIMM op prikken? De TigerMP haalt helemaal niet van die hoge FSB snelheden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op woensdag 08 mei 2002 18:49 schreef Timmetje het volgende:
Zie onderwerp.
Ik wil een pc3200 module op een tiger MP plaatsen.
Weet iemand hoeveel modules en tot hoeveel MB/GB ik dan kan gaan als het niet registered/ecc mem is?
Zou kunnen dat het werkt alleen zal ie praktisch maar op pc2100 werken gok ik.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ddr-reepje van een vriend van mij geleend (PC2100 ram unregistered) om te testen hoe hoog ik de busspeed op kon krikken. Via CPUFSB kreeg ik de zaak stabiel op 145Mhz. Nu vraag ik me af wat de bottle nek is. Ikzelf heb op dit moment een brakke PC2100 module erin zitten die de 120mhz nog maar amper haalt...
Daarom wil ik ineens een goede module kopen. Zit nu dus te twijfelen tussen een snelle unregistered, of een betrouwbare en misschien foutverbeterende trage module.
Uiteindelijk is mijn doel de 150 mhz (max zover ik weet) te behalen met twee XP1700+ procs. (dus 1650 Mhz)
Pagina: 1