Toon posts:

Iiyama Vision Pro 510 wazig in hoeken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al anderhalf jaar een Vision Master 22", naar volle tevredenheid. Er is echter een probleempje sinds ik de monitor heb. Bij elke type videokaart dat ik heb gehad (GeForce 256, GeForce 2 GTS Pro, GeForce 3 en sinds kort een GeForce 4 Ti 4400 :9) geeft hij in de rechter en linker onderhoek van het beeld wazig beeld. Niet altijd, alleen bij een resolutie vanaf 1280*960. Ik heb onlangs de "gewone" VGA kabel verwisselt voor BNC, maar het probeem bleef bestaan.

Het gekke is dat als ik de refresh rate op 120 Hz zet, het probleem is verholpen. Ik heb zo eens rondgevraagd en iemand zei me dat het waarschijnlijk zo was dat er teveel apparaten op dezelfde stroomgroep zaten aangesloten, maar kan dit het geval zijn en heeft iemand hier ervaringen mee?

<edit>

Dit is niet hetzelfde probleem als een paar posts terug, het is alleen op 100 Hz.

</edit>

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:03
Dat van die stroomgroep lijkt me persoonlijk onzin, maar je zou eens kunnen proberen de rest uit te zetten.

Verder betekent meer Hz meestal een waziger beeld, maar nu dus een keertje niet ;) Verder valt er denk ik weinig aan te doen, als het echt erg is kun je hem gewoon ff om laten ruilen, al is dat ook een risico, omdat je ook nog slechtere kunt treffen.

Verwijderd

Topicstarter
Het kan natuurlijk een soort bug in de monitor zijn, maar dit lijkt mee sterk omdat het alleen op deze resolutie is. En inruilen doe ik zeker niet, omdat hij verder meer dan perfect beeld geeft (zeker met ClearType en BNC :9~), maar toch bedankt voor de suggestie :)

Verder is het ook niet echt een groot probleem, ik zet de resolutie gewoon op 1280*960 met 120 hz. ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zou in het geval van ongeaarde stopcontacten eens kunnen proberen het zaakje te aarden.

Verwijderd

probeer de optie in het menu landing eens..