Toon posts:

[access]zoeken in access database

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb een database gemaakt met daarin een aantal tabellen, relaties netje gelegd enzo, nu wil ik op een schakelbord een functie toevoegen waarmee ik kan zoeken in het klanten bestand, iemand enig idee hoe dat moet, ben nog niet zo heel lang bezig met dit programma dus misschien is het wel een ongelofelijke noob vraag maar goed...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 18:33 schreef Knox het volgende:
Ok ik heb een database gemaakt met daarin een aantal tabellen, relaties netje gelegd enzo, nu wil ik op een schakelbord een functie toevoegen waarmee ik kan zoeken in het klanten bestand, iemand enig idee hoe dat moet, ben nog niet zo heel lang bezig met dit programma dus misschien is het wel een ongelofelijke noob vraag maar goed...
*schopt* is dit dan echt zo moeilijk :?

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat wil je nou, die functie op het schakelbord of het zoeken?

In het laatste geval kunnen we op het moment weinig doen. Geef wat meer informatie. Wat wil je precies bereiken?beschrijf de interface. Hoe ziet je structuur eruit, de namen van formulieren/tabellen, etc.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 19:50 schreef Orphix het volgende:
Wat wil je nou, die functie op het schakelbord of het zoeken?

In het laatste geval kunnen we op het moment weinig doen. Geef wat meer informatie. Wat wil je precies bereiken?beschrijf de interface. Hoe ziet je structuur eruit, de namen van formulieren/tabellen, etc.
ok heb heb 4 tabellen, (klanten-factuur-reservering -locatie) nu wil ik een schakelbord gaan maken en daar wil ik een knop op zetten en als je op die knop drukt moet er veld tevoorschijnkomen waar er op klantnummer gezocht kan worden en dan moeten de verdere gegevens van te klant zichtbaar worden

Verwijderd

Je wilt gewoon een query hebben om te zoeken? Wat dacht je van SELECT * FROM klanten WHERE naam LIKE '*input*' ?

Moet ff zeggen dat ik zelf niet echt veel ervaring heb met access termen ;).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 23:09 schreef Frank83 het volgende:
Je wilt gewoon een query hebben om te zoeken? Wat dacht je van SELECT * FROM klanten WHERE naam LIKE '*input*' ?

Moet ff zeggen dat ik zelf niet echt veel ervaring heb met access termen ;).
dat vermoede ik toch al! :) maar goed moet ik dat gewoom handmatig een query maken, en waar moet ik dit: SELECT * FROM klanten WHERE naam LIKE '*input*' ,dan invoeren, in welke vakken

Verwijderd

Je dient een (nieuwe) query te maken, alleen dan zonder de wizzard. Vervolgens kun je switchen tussen drie weergave mogelijkheden een daarvan is SQL. Zet daar je SQL scriptje in. Vervolgens kun je in je switchboard weer een knopje plakken die de query dan weer opent etc etc. Is even uit het blote hoofd, ff geen access bij de hand. Wat je ook zou kunnen doen is een sub-formulier maken aan de hand van je tabel/query waar je de gegevens zet die je wilt krijgen zodra je het klantnummer hebt opgezocht. Vervolgens maak je een formulier aan met een keuzelijst met invoer vakje waarin je uit je tabel je klantnummer kan intikken of opzoeken. Vervolgens plak je je subformulier in dit formulier en als het even meezit wordt er gevraagd of je een en ander wilt koppelen. Is iets meer werk maar resultaat kan gelikter zijn. Verder zal er ook nog wel een visual basic oplossing zijn maar die zal ik je besparen daar ik daar nog niet echt in thuis ben. suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 00:02 schreef The_Masterer het volgende:
Je dient een (nieuwe) query te maken, alleen dan zonder de wizzard. Vervolgens kun je switchen tussen drie weergave mogelijkheden een daarvan is SQL. Zet daar je SQL scriptje in. Vervolgens kun je in je switchboard weer een knopje plakken die de query dan weer opent etc etc. Is even uit het blote hoofd, ff geen access bij de hand. Wat je ook zou kunnen doen is een sub-formulier maken aan de hand van je tabel/query waar je de gegevens zet die je wilt krijgen zodra je het klantnummer hebt opgezocht. Vervolgens maak je een formulier aan met een keuzelijst met invoer vakje waarin je uit je tabel je klantnummer kan intikken of opzoeken. Vervolgens plak je je subformulier in dit formulier en als het even meezit wordt er gevraagd of je een en ander wilt koppelen. Is iets meer werk maar resultaat kan gelikter zijn. Verder zal er ook nog wel een visual basic oplossing zijn maar die zal ik je besparen daar ik daar nog niet echt in thuis ben. suc6
k thx dudes ik ga aan de slag

Verwijderd

Topicstarter
Ok aangezien ik er nogsteeds niet uit ben heb er een screenshot van gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2871731013

Ik wil dus een klantnummer invoeren in het lege vak, daar moet er op de zoekknop gedrukt worden en verschijnen de gegevens van de klant. Als iemand het weet kan hij/zij mij dan precies uitleggen wat ik moet doen om het voor elkaar te krijgen.
BVD

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

OK. Dat tekstveld heet bijvoorbeeld 'txtZoekNummer', en het veld heet Klantnummer. Dan wordt je code bij het drukken op die knop:
code:
1
2
me.recordsetclone.findfirst "Klantnummer = " & txtZoekNummer
me.bookmark = me.recordsetclone.bookmark

sim-pel.

En doe alsjeblieft een beetje andere layout... gegevens die bij elkaar horen bij elkaar plaatsen... Alle knoppen een beetje bij elkaar... geen achtergrond... dat soort dingen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ja of gewoon een filter toepassen

me.filter = 'klantnummer=' & txtklantnummer
me.filteron

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 16:13 schreef Toink het volgende:
ja of gewoon een filter toepassen

me.filter = 'klantnummer=' & txtklantnummer
me.filteron
Hey Twan, wat is de wereld toch klein, drie keer raden wie ik ben...!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja domme vraag da weet ik ook wel kerel. Maar wat ik schrijf had ik jou dit weekend nog uitgelegd. Show your lazy face@work dan laat ik 't je daar wel een keer zien.

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 15:21

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

woehaha.... :o :+

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Verwijderd

LOL :P

• -rAz-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2022
www.hotscripts.com

staan ook voorbeelden

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 18:11 schreef Toink het volgende:
Ja domme vraag da weet ik ook wel kerel. Maar wat ik schrijf had ik jou dit weekend nog uitgelegd. Show your lazy face@work dan laat ik 't je daar wel een keer zien.
probleem opgelost :P
Pagina: 1