Beter mobo: Abit/Asus

Pagina: 1
Acties:

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20
Momenteel heb ik een Celly366 op een pauper Asus MEL-M moederbord, welke een bus heeft van max 66 MHz. Overklokken is er dus niet bij vanwege de ingebakken multiplier.

Ik sta dus op het punt om een 2e hands nieuw mobo'tje te kopen. Een asus P2B of een Abit B*6. Ik heb goede verhalen gehoord over Abit, en slechte over Asus (kan core-spanning niet verhogen???)

Ik wil hem op 550 laten draaien omdat dat mogelijk is. Hoe? Welk mobo?

Verwijderd

de abit bp6

dat is gewoon HET BORD om die 366 op 550 te zetten, en ik spreek uit ervaring..

het is een dual bord, maar kan gewoon met 1 proc ook lopen, als je eerder was geweest had je mijne bp6 kunnen kopen, maar heb hem al verkocht...

anyways, vertrouw me en koop de Abit Bp6 moederplank

cel erin, fbs op 100 en klaar...je hebt 550 mhz, gewoon met originele cooler en alles geen moeite ..

voltage op 2.1 voor stabiliteit.

grtz,
AHL

• Night-Reveller
Kan je dan ook een 2e celly 366 installeren op 550 MHz--> 1100 MHz bak? Voor maar een paar piekies extra een betere bak dan de meeste tweakers?

Verwijderd

harstikkel leuk maar daar heb je niks aan want je mag de proc's niet optellen..bovendien ondersteunen de meeste OS'en geen Dual processing.......maar tie sharing...ik zou het niet doen

• dion_b
  • Laatst online: 01:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mee eens dat ABIT gewoon de beste overclockers mobo's zijn.
Reken er alleen niet op dat alle Celeron 366s een 100MHz FSB (=550MHz core) halen. De mijne trekt 83 volledig stabiel, maar op 92 is het al wat gevoelig en 100 is zelfs met 2.1 of 2.2v niet aan te krijgen.
Als je per se niet wilt klokken (wat doe je dan op tweakers?) is ASUS alsnog misschien beter want hun plankjes presteren net iets beter.
Aanraders: ABIT BH6 (kun je alle kanten op, zie boven), BE6-2 (als je een UDMA-66 hard disk wilt) of de nieuwe BX133 (UDMA-100 en RAID). ASUS CUBX is duur maar heeft de snelste benchmarks van een BX board (em UDMA-66). Als je echt teveel geld hebt kun je nog de stap maken naar de CUSL-2 (kost +-450,-, maar wel voorzien van i815 chipset. Kun je straks tot over de GHz als je je proc upgrade)

Oslik, blyat! Oslik!

• Night-Reveller
Nee das niet waar. Win2k en Nt (evenals Linux) ondersteunen 2 procs. Met 1 proc doen ze aan "time sharing", het simuleren van multi-tasking, en met 2 procs worden progs echt verdeeld over 2 procs.

Heeft iemand ervaring met dual bords?
Pagina: 1