Toon posts:

2 SBlive's in 1 systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een extra SBlive 1024 liggen, en ik heb uitgangen te weinig voor mijn speakers. Nou dacht ik laat ik die tweede SBlive nou ook in mijn pc'tje douwen, om zo meer uitgangen te creeren. Er zit nu een SBlive5.1 in mijn computer.

Maar als ik nou die tweede SBlive erbij doe, dan krijg ik tijdens het booten een blauw scherm. Nou heb ik de search al gebruikt (jaja :) ) en daar vond ik dat het met verschillende drivers voor de twee kaarten misschien wel zou moeten lukken.

Heeft iemand anders het voor elkaar gekregen om 2 sblive's in 1 systeem te hangen? Zo ja, met welke drivers, en hoe moet ik deze dan installeren ?(windows installeerd volgens mij automatisch dezelfde drivers)

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Op woensdag 08 mei 2002 17:53 schreef co-tje het volgende:

[...]

Heeft iemand anders het voor elkaar gekregen om 2 sblive's in 1 systeem te hangen? Zo ja, met welke drivers, en hoe moet ik deze dan installeren ?(windows installeerd volgens mij automatisch dezelfde drivers)
[off-topic]
Oe! Ben ik blij dat ik dit niet geprobeerd heb! Ik zou bijna ook 2 SB Live!'s in één systeem hebben gestopt. Ben nu toch wel blij dat ik het niet gedaan heb als ik zo jouw verhaal lees.

Tot nu toe had ik nog één SB Live! en een PCI128 bij elkaar en dat werkte perfect, afgezien van het feit dat ik de DOS ondersteuning van de Live! uit moest schakelen omdat de IRQ's op waren :) Ik ben nu van plan om een Hercules Gamesurround Fortissimo II te kopen
[/off-topic]

[back on-topic]
Hoe bedoel je, te weinig uitgangen voor je speakers? Je bedoelt dat je meer dan 5 uitgangen wilt hebben voor je speakers? Dat gaat je helaas niet lukken met een extra geluidskaart, want Winamp (en andere progsels) zal maar via één geluidskaart willen afspelen. Hij neemt daarbij het voorkeursapparaat dat je ingesteld hebt of je kunt ze ook los selecteren, maar dan nog kan je niet op 2 geluidskaarten tegelijk afspelen. Waar deze oplossing wel handig voor is, is bijvoorbeeld voor mixen met BPM studio o.i.d. Dan kan je extern een mengpaneel aansluiten en zo via de ene geluidskaart voorbeluisteren en via de andere afspelen.

Jij kunt denk ik beter een splittertje gebruiken of nog beter, een mengpaneel met 2 uitgangen op 1 kanaal van je SB hangen. Dan kan je ook 4 luidsprekers aansturen m.b.v. 1 stereo kanaal (wat eigenlijk bedoeld is voor 2 luidsprekers)
[/back on-topic]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Hier zijn veeeeeel topics over, lees die aub eventjes

(er zijn ook topics waarin werd besproken hoe 2 live's samen kunnen werken)

Dit topic is gesloten.