problemen met iwill xp333-r @ 166 mhz fsb

Pagina: 1
Acties:

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:44
Ik heb een iwill xp333-r mobo met 256 mb pc2700 (samsung chipjes) en een thunderbird 1 ghz. Deze wil ik op 6,0 x 166 mhz hebben maar dat is niet stabiel. Ik kom wel in windows maar bij 3d mark slaat ie terug naar de desktop. De processor loopt gewoon op de standaart snelheid, dus dat moet niet uitmaken. De pci kaarten lopen ook op de standaart snelheid dmv de 1/5 pci divider. Voor het geheugen maakt het niet uit of ik cas2 of 2,5 instel, de problemen blijven hetzelfde. Ook maakt het niet uit of het voltage voor het geheugen op 2,5 of 2,8 staat.
Iemand misschien een idee waar het aan kan liggen? Op 133mhz fsb is alles wel rockstable.

Verwijderd

Hoe heb je de AGP bus staan? Sommige videokaarten kunnen het niet aan dat je die (te veel) verhoogt.
Maar kan die TB dan een FSB van 166 aan? Kewl ... :P

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:44
Op woensdag 08 mei 2002 20:19 schreef JtB het volgende:
Hoe heb je de AGP bus staan? Sommige videokaarten kunnen het niet aan dat je die (te veel) verhoogt.
Maar kan die TB dan een FSB van 166 aan? Kewl ... :P
Ik dacht dat de fsb niet uitmaakte voor de thunderbird, want hij loopt verder wel op de standaard snelheid, maar misschien is et inderdaad wel zo dat die het niet aankan.

Maar als ik hem instel op 133mhz fsb en 166mhz geheugen heeft ie hetzelfde probleem. Misschien heb ik gewoon brak geheugen :?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde geheugen op 166 MHz en CAS2 draaien, dus als het bij jou aan het geheugen ligt, zou ik maar snel terug gaan naar de winkel.