[debian sound] output device error

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:51
Ok, ik heb nu toch een big problem :)
ik was in de irc channel van debian themselves en zelfs daar wisten de mannen het niet op te lossen ff kijken of er hier genialen zitten :D
het volgende, ik heb de modules ac97_codec en emu10k1 en sound en soundcore geladen om soundje te krijgen onder mijn debian woody 3,0 echt krijg ik een output device error.
en emt het command cat /dev/dsp krijg ik honderden rare tekens wat niet zou moeten en uiteraard speelt er dus geen muziek en met lsmod zijn de modules wel keurig geladen en in gebruik.
ook andere out devices (standaard is LibOSS.so) weigeren om geluid te geven.
please iemand help me :(

• JeffG
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 09:54
IK heb ook een sb live, als ik cat /dev/dsp typ krijg ik ook allemaal rare tekens (en het geluid werkt) dus dat zegt niets.
Heb je de permissies van /dev/dsp al gecheckt? Probeer het anders ff als root.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Met 'cat /dev/dsp' krijgt je over je scherm wat er uit je geluids-device komt (en dat is dan waarschijnlijk de output van microfoon ofzo?).

Testen is iets praktischer met 'cat file > /dev/dsp', waarbij file een (niet te kleine) file is die leesbaar is voor jou.
Dan wordt deze file in het geluids-device gedouwd, waarna de kernel het dus over de geluidskaart gooit. Aangezien de file die je gebruikt waarschijnlijk niet als geluid bedoelt is krijg je waarschijnlijk een hoop gepiep, gekras en gekraak, maar je kunt zo wel quick-en-dirty controleren of je geluid het doet (tip: zet je luidsprekers niet te hard).

En met 'aumix' kun je volumes bijstellen enzo.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:51
Op woensdag 08 mei 2002 18:14 schreef deadinspace het volgende:
Met 'cat /dev/dsp' krijgt je over je scherm wat er uit je geluids-device komt (en dat is dan waarschijnlijk de output van microfoon ofzo?).

Testen is iets praktischer met 'cat file > /dev/dsp', waarbij file een (niet te kleine) file is die leesbaar is voor jou.
Dan wordt deze file in het geluids-device gedouwd, waarna de kernel het dus over de geluidskaart gooit. Aangezien de file die je gebruikt waarschijnlijk niet als geluid bedoelt is krijg je waarschijnlijk een hoop gepiep, gekras en gekraak, maar je kunt zo wel quick-en-dirty controleren of je geluid het doet (tip: zet je luidsprekers niet te hard).

En met 'aumix' kun je volumes bijstellen enzo.
woohoot !!! het werkt gewoon na cat file > /dev/dsp gedaan te hebben emt een .au file damn cool

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Als er geluid uit komt, dan werken de drivers enzo dus in ieder geval.
Xmms zou dan ook moeten werken, waarschijnlijk met de OSS output plugin.