In mijn netwerk van 10 dezelfde pc met windows98 en een met nt 4.0 maakt 1 pc veel minder snel verbinding met de nt server. Alle pc's hebben een Realtek PCI 100Mbps RTL8139 Netwerkkaart. Deze heb ik ook opnieuw geinstalleerd. Via utp worden ze via een hub verbonden met de NT-server. Waar kan het aan liggen?
Verwijderd
Heb je reeds een andere UTP kabel geprobeert ..
Wellicht is de huidige een beetje rot .. ??
Heb ik inderdaad geprobeerd , maar dit heeft het probleem niet opgelost.Op woensdag 08 mei 2002 18:28 schreef Xandel het volgende:
Heb je reeds een andere UTP kabel geprobeert ..
is bij die trage pc toevallig het bureaublad heel erg vol en heeft hij een grote mijn document of een erg groot start menu?
het is namelijk zo als je een winnt server hebt kan je instellen (weet niet of dit standaard is) dat hij het bureaublad per user meeneemt naar de server en het elke keer inlaad als de user zich ergens aanmeld.
het is namelijk zo als je een winnt server hebt kan je instellen (weet niet of dit standaard is) dat hij het bureaublad per user meeneemt naar de server en het elke keer inlaad als de user zich ergens aanmeld.
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
klopt. maar de pc wordt door meerdere users gebruikt. Wanneer ik op de trage pc inlog gaat het ook traag. Als ik op een andere pc inlog gaat het snel.
Hardware gelijk? Wellicht geen slecht idee om, indien gebruik wordt gemaakt van, de patch even na te lopen, brakke patch levert ook probs op...
Wat ook wel eens wil helpen (vreemd maar waar) is 10MBit modus forceren. 10MBit is minder storingsgevoelig als 100MBit, en voor de meeste applicaties maakt het weinig uit...
Wat ook wel eens wil helpen (vreemd maar waar) is 10MBit modus forceren. 10MBit is minder storingsgevoelig als 100MBit, en voor de meeste applicaties maakt het weinig uit...
Forget your fears...
...and want to know more...
Win2K / XP: Eigenschappen van de netwerkkaart in de device manager.
Win9x: Eigenschappen van netwerk (config screen), eigenschappen van netwerk kaart.
In beide gevallen zoiets als "Link Mode" naar 10/HALF zetten
Win9x: Eigenschappen van netwerk (config screen), eigenschappen van netwerk kaart.
In beide gevallen zoiets als "Link Mode" naar 10/HALF zetten
Forget your fears...
...and want to know more...
Nogsteeds niets. KLOTEZOOI 
Ik denk dat het in windows zit, maar waar?
Ik denk dat het in windows zit, maar waar?
Pagina: 1