gratis Groupware suite voor linux

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:56
Ik ben op zoek naar een gratis groupware suite voor Linux. Tis voor een bedrijf waar ze nu Outlook en Exchange gebruiken, maar daarvan alleen het gedeelde agende gebruiken, mail verloopt via een linux bak met IMAP.
Nu zoek ik dus zo'n programma voor Linux, liefst iets wat er goed uitziet met KDE(3) en de informatie op een server op kan slaan (nee, gaat geen exchange server worden, wordt ws localhost omdat het een X-applicatieserver gaat worden). Voor Email gebruiken ze nu Outlook Express, dus daar kan ik alles voor gebruiken van KMail tot Mozilla mail.
Wat ik gezien heb:
KOrganizer, moet je helaas telkens importeren en exporteren
Ximian Evolution, op zich een hele goede suite, maar weer dat agenda wat niet lekker meewerkt :(
Aethera, uiteindelijk gebruikt ie alleen maar KOrganizer voor het agenda, ook niets dus :(

Kom ik persoonlijk uit op PHPGroupware, zal wel een heel gedonder zijn om te installeren, maar dat nemen we voor lief.

Iemand anders die nog een mening heeft op het gebied van groupware suites die gratis is?

Verwijderd

Ja, dat niet alles maar altijd gratis is. ;)

Maar daar help ik je natuurlijk niet mee.

Komt er volgens mij op neer dat je op zoek moet gaan naar een web-based programma. Meestal is dit geschreven in PHP o.i.d.

Misschien is dit wat voor je http://www.neosystem.com/wcal

En dit is ook een leuke http://bulldog.tzo.org/webcal/webcal.html

Even zoeken met google met als zoek woord web based calendar of zoiets. Ook een kijkje op linuxberg kan geen kwaad.

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

phpgroupware is net echt meilijk om te installeren. Je kunt dan daar ook imap mail mee regelen. Het voordeel is dat je helemaal geen X applicatieserver hoeft te hebben, maar eigenlijk alles met de browser kan.
Het is alleen de vraag hoe ver phpgroupware is. Ik meen dat ze nog niet stable zijn.

[deze advertentieruimte is te koop]

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 12:15

knopper

Sander Knopper

Met Squirrelmail heb je ook agenda en kun je gebruik maken van IMAP. Of zit ik nu op het verkeerde spoor?

Ben net wakker... :z

• _JGC_
Ik heb net ff wat debian packages van PHPGroupware geprobeerd, en het is nog behoorlijk buggy als het op later applicaties installeren aankomt. Ook vind ik die hele interface niet echt lekker, als je ziet hoe KOrganizer, Evolution en Outlook dat oplossen komt het al veel beter in de buurt.

Squirrelmail zal ik zo ff bekijken, misschien dat het beter is dan wat ik nu zelf heb met SQWebmail.

BTW: Ben zelf HI-student, snap databases, kan PHP programmeren en KDevelop zal ook wel niet zo'n groot probleem zijn, dus waarom niet zelf iets op maat schrijven? Kan ik zelf ook nog wat duitjes verdienen >:)

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:33
"Ik ben timmerman, kan een schuurtje en een konijnenhok timmeren, dus waarom niet zelf een Eifeltoren bouwen..."

:|

• _JGC_
Op donderdag 09 mei 2002 13:03 schreef Solarsparc het volgende:
"Ik ben timmerman, kan een schuurtje en een konijnenhok timmeren, dus waarom niet zelf een Eifeltoren bouwen..."

:|
Niet echt vergelijkbaar, ik heb nog steeds geen goed linux programma gevonden, dus zou ik zelf voor een programma kunnen zorgen. Die timmerman uit jouw voorbeeld heeft al een eiffeltoren in parijs staan, dus gaat ie daar toch heen :?

• wslagendijk
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Niet gratis, maar ook weer niet heel erg duur voor een bedrijf:
Teamware.
Interface is wel aardig, iig praktisch en zakelijk.

Misschien is het wel een aardig voorbeeld voor als je zelf gaat knutselen.

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 15:09 schreef Roadkill het volgende:
Niet gratis, maar ook weer niet heel erg duur voor een bedrijf:
Teamware.
Interface is wel aardig, iig praktisch en zakelijk.

Misschien is het wel een aardig voorbeeld voor als je zelf gaat knutselen.
Klinkt heel interessant :) Doet ie ook aan Contactpersonen?

Ik kan ook nergens screenshots vinden op die site...en ja, aangezien ik geen RPM distro heb kan ik het ook niet ff snel installeren :)

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 15:58 schreef Felix het volgende:

[..]

Klinkt heel interessant :) Doet ie ook aan Contactpersonen?

Ik kan ook nergens screenshots vinden op die site...en ja, aangezien ik geen RPM distro heb kan ik het ook niet ff snel installeren :)
Heb je de demo site al gezien? (http://office.teamware.com/) Kun je zelf inloggen en rond klikken.

• _JGC_
Ben net ff met phpgroupware aan de slag gegaan, heb de interface al wat getweaked en snap nu ook waarom bepaalde dingen niet gingen zoals ik dat wou: hoe kan je nou email mappen zien als je nog geen server hebt ingesteld |:(

Ik denk dat ik toch maar voor PHPGroupware ga, icm Apache 1.3.24, PHP 4.2.0, mysql 3.23.50 met evt InnoDB en de complete courier mailserver (heeft ook LDAP, lekker makkelijk om alles bijelkaar te houden). Binnenkort maar ff een demonstratie geven aan dat bedrijf hoe goed Linux hun windows PCs zonder licenties kan vervangen >:)

Verwijderd

http://www.phprojekt.com/

Ook wel aardig :)
Pagina: 1